تذکر 21 نماینده به روحانی به خاطر عدم حل مشکل آب‌های سطحی اهواز

21 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به رئیس‌جمهور به خاطر عدم حل مشکل آب‌های سطحی در شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون تذکر دادند.
کد خبر: ۳۷۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ - 22December 2019

تذکر 21 نماینده به روحانی به خاطر عدم حل مشکل آب‌های سطحی اهوازبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسؤولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس توسط علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در تذکری به وزیر کشور خواستار جلوگیری از فروش تراکم و زمین‌های فضای سبز توسط شهرداران کشور شد و در تذکری به وزیر دفاع خواستار تسریع و تبدیل وضعیت نیروهای بسیجی که سالهاست در مرزها خدمت می‌کنند، شد.

علی ساری نماینده مردم اهواز به اتفاق 20 نفر دیگر از نمایندگان، به رئیس‌جمهور به خاطر عدم حل مشکل آبهای سطحی در شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون تذکر دادند.

سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه در تذکری به رئیس‌جمهور نسبت به اظهارنظرهای اعضای هیأت دولت درباره حوادث اخیر در جنوب استان بوشهر اعتراض خود را اعلام کرد.

داود محمدی نماینده مردم قزوین در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار صدور دستور فوری برای انجام تکالیف قانونی توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط در راستای مقابله با آلودگی هوا شد.

نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد که چرا مقامات مسؤول در بحث اعتراض مردمی پس از افزایش قیمت بنزین، تاکنون هیچ گزارشی از جزئیات امر به نمایندگان مجلس و مردم ارائه نکرده‌اند؟

رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر به اتفاق 10 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند که در کمال تأسف و تأثر تصمیم غیرکارشناسی و ناامیدکننده شما به عنوان ریاست‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور در خصوص انسداد معابر مرزی، سبب کشته شدن و سرمازدگی کولبران زیادی در مرزها شده که آخرین مورد یخ‌زدگی دو برادر نوجوان از توابع شهر مریوان است که دلیل اصلی آن، اخذ تصمیمات یکجانبه و غیرکارشناسی است که به جای اشتغال پایدار و سرمایه‌گذاری برای ایجاد مناطق آزاد ویژه اقتصادی و راه‌اندازی کسب و کار مناسب برای کولبران و دیگر مرزنشینان اقدام غیراصولی و نسنجیده شما، رئیس قوه مجریه در خصوص انسداد مرزها و تعطیلی بازارچه‌های غیررسمی تحت عنوان معابر کولبران، چند انسان بی‌گناه و بیکار از نداری و به جهت کسب لقمه‌نانی باید کشته و نابود شوند.

سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در تذکری به وزیر امور خارجه عنوان کرد که آیا دیپلماسی دوجانبه یعنی قربانی برجام؟

نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در تذکری به آموزش و پرورش عنوان کرد که چرا وزارتخانه شما با عدم پرداخت حق‌التدریس و اضافه کار از ابتدای سال 98 تاکنون باعث نارضایتی شدید در قشر فرهنگی کشور شده است؟ و چرا آموزش و پرورش برخلاف قانون اساسی عمل می‌کند و به دنبال سلطه بیگانگان و ارگان‌های بین‌المللی در امر آموزش و پرورش کشور است؟

پژمان‌فر همچنین در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد که چرا براساس آئین‌نامه‌های هیأت دولت، خودروهای دارای شرایط فرسودگی، کارت سوخت‌شان باطل می‌شود و باید از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند و لازم به ذکر است این خودروها توسط اقشار ضعیف جامعه استفاده می‌شود.

نماینده مردم مشهد همچنین در تذکری به وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد که علی‌رغم تذکر نهادهای نظارتی و امنیتی مبنی بر دوتابعیتی بودن رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی، چرا وزارت ورزش اقدامی در جهت اصلاح روند کنونی و تغییر این فرد انجام نداده است و برخلاف قانون رفتار می‌کند؟

همچنین این نماینده در تذکر دیگری به وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد که چرا علی‌رغم آگاهی از حضور پرتعداد نمایندگان رژیم صهیونیستی در مسابقات شطرنج اسپانیا، دو ورزشکار کشورمان با وجود اطلاع از این مسئله به مسابقات اعزام شدند و با آنها مسابقه دادند؟ علاوه بر این، خطا در این موضوع با اهمال و سکوت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز همراه بوده است.

عباسعلی پوروافرانی نماینده مردم نائین به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت به خاطر تأخیر در پرداخت حقوق کارگران و عدم اتخاذ تدبیر، در این باره علی‌رغم تذکرات قبلی تذکر داد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار