از آذرماه امسال و با هدف ارائه آموزش همگانی در خصوص بکارگیری انرژیهای نو؛

عملیات احداث بزرگترین پارک انرژی های نو کشور در دریاچه شهدای خلیج فارس کلید خورد

به همت شهرداری منطقه 22 تهران، عملیات اجرای بزرگترین پارک انرژی نو کشور در دریاچه شهدای خلیج فارس کلید خورد.
کد خبر: ۳۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰ - 02January 2015

عملیات احداث بزرگترین پارک انرژی های نو کشور در دریاچه شهدای خلیج فارس کلید خورد

به گزارش خبرنگار اجتماعی " دفاع پرس "، این پارک انرژی با بررسی 2 پارک انرژی معتبر در ژاپن و استونی طراحی و توسط بخش خصوصی در حال اجراست. پس از بررسی های فنی و مهندسی بسیار، دریاچه شهدای خلیج فارس به دلیل فضای فیزیکی بسیار مناسب برای استفاده از انرژی خورشیدی و گرمایی همچنین وزش مناسب باد و پهنه گسترده بمنظور استقرار این پارک انتخاب و اجرای عملیات از آذرماه امسال آغاز شده است.

قاسم مولایی شهردار منطقه 22 با اعلام این خبر گفت: رویکرد اصلی ایجاد این پارک، تولید انرژی های پاک، زیباسازی محیط و پیرامون دریاچه همچنین آموزش همگانی در نظر گرفته شده و ضمن رعایت جنبه های تفریحی، روشهای عملی و بصری مفاهیم انرژی های نو را بمعرض نمایش خواهد گذاشت.

به گفته شهردار منطقه 22، در پارک انرژی های نو، مجموعه ساختمان مدیریت دریاچه به عنوان "خانه انرژی" در نظر گرفته شده که مدلی از خانه ای است که می تواند از انواع انرژی های نو (خورشیدی و گرمایشی) استفاده کند. میزان تولید و مصرف انرژی در این خانه کنترل و براساس بهینه مصرف، تنظیم می شود. اطلاعات این خانه هوشمند، بر روی صفحه نمایش مرکزی قابل رویت است.

مولایی افزود: نیروگاه گل خورشیدی، نیروگاه درخت خورشیدی و نیروگاه آفتابگردان خورشیدی از جمله وسایل و تجهیزات پارک انرژی است که وظیفه تولید انرژی برق از خورشید و انتقال به شبکه برق سراسری را دارد. نیروگاههای نامبرده دارای اشکال طبیعی همچون گل و درخت هستند که می توانند تا 12 کیلو وات ساعت انرژی را تولید و به شبکه برق سراسری تزریق کنند.

ایستگاههای اتوبوس خورشیدی، آلاچیق خورشیدی و پارکینگ خورشیدی با قدرت تامین روشنایی مجموعه های نامبرده نیز از دیگر تجهیزات پارک انرژیهای نو در حال احداث در دریاچه شهدای خلیج فارس خواهد بود.

شهردار منطقه 22 در تشریح دیگر بخشهای پارک انرژی در حال احداث در دریاچه خاطرنشان کرد: در قسمتی از دریاچه مزرعه خورشیدی قرار دارد که توانایی تولید برق مورد نیاز برای آبیاری بخشی از جنگل های اطراف دریاچه را از طریق پمپ های آب خورشیدی داراست. این مزرعه خورشیدی کاملاً دوستدار محیط زیست بوده و بدون ایجاد هیچگونه آلاینده ای در  هوا  عمل خواهد کرد. همچنین به دلیل شرایط مناسب جغرافیایی دریاچه، روی یکی از تپه های ورودی دریاچه، یک مجموعه توربین بادی و خورشیدی (هیبرید) نصب و راه اندازی می شود که قادر است طی روز از طریق صفحات خورشیدی و در شب و روزهای بادی از طریق توربین بادی، برق پاک محوطه فضای سبز ورودی دریاچه را تأمین کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار