معاون اول رئیس جمهور:

ایران با تکیه بر توان داخلی در مقابل آمریکا ایستاده است

اسحاق جهانگیری گفت: مجموعه دستاوردهای کشور خوب است و کشور توانست در مقابل آمریکا و جنگ اقتصادی سرافراز باشد.
کد خبر: ۳۷۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸ - 23December 2019

کشور ایران به کمک دستاوردها توانست در مقابل آمریکا و جنگ اقتصادی سرافراز باشد

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: مردم بوشهر در مبارزات جدی مردم ایران علیه استعمار نقش محوری و کلیدی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، توانمندی‌های موجود را به فعلیت درآوریم و برای رفاه مردم و توسعه و پیشرفت استان استفاده مناسبی کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشور در شرایط دشواری قرار گرفته است، ادامه داد: دلسوزان نظام باید با دقت مسائل ایران را دنبال کنند و حساسیت از خود نشان دهند. از مسائل کشور نمی‌توان به سادگی گذشت.

وی بیان کرد: دشمنان برنامه‌ریزی کردند به کشور ضربه بزنند و می‌خواستند آرامش و امنیت کشور را دچار مشکل کنند و نیاز است که ما تحلیل دقیقی از مسائل کشور داشته باشیم.

جهانگیری افزود: ایران موفق شده است از یک جنگ ناخواسته که یک طرفش آمریکاست، با سرافرازی بیرون بیاید؛ البته این به این معنی نیست که شرایط ما خیلی خوب است و همه چیز عالی است.

وی ادامه داد: در این مقطع زمانی باید مسائل به صورت صادقانه با مردم بیان شود. کشور بزرگی اراده کرده بود که ایران را از هم بپاشاند و ساز و کاری برای این طراحی کرده بود که اقتصاد ایران را متلاشی کند و به تعبیر خودشان درد فراوانی به ملت ایران تحمیل کنند که ملت دست به شورش بزند و کشور با بحران روبه‌رو شود و به هدفشان یعنی چندپاره کردن ایران برسند؛ ولی شکست خوردند.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: لطف خدا، صبر و تحمل مردم و تلاش مدیران و فرزندان این ملت باعث شد تا کشور دچار بحران از هم پاشیدگی نشود.

وی تصریح کرد: آنها می‌خواستند اقتصاد ما را فلج کنند و جلوی صادرات و واردات را بگیرند و تحریم‌های اساسی را ایجاد کردند ولی به هدف خودشان نرسیدند. اقتصاد ما از شوک اول خارج شده است و به دستاوردهای خوبی هم رسیده‌ایم.

جهانگیری با اشاره به اینکه کارهای خوبی در کشور انجام شده است، ادامه داد: در پارس جنوبی کارهای بزرگی به سختی انجام شده است و در عرصه گازرسانی درک شور کارهای بزرگ دیگری را شاهد هستیم.

وی با اشاره به رشد حضور گردشگران در ایران خاطرنشان کرد: مجموعه دستاوردهای کشور خوب است و کشور توانست در مقابل آمریکا و جنگ اقتصادی سرافراز باشد و نقاط روشنی پیش رو است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌ها اضافه کرد: مردم از برخی هزینه‌های اضافی ناراحت می‌شوند که از این جمله می‌توان به نابرابری، تبعیض، سختی معیشت و مشکلات سوخت اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید صورت مسئله را پاک کنیم و باید مسائل را به صورت ریشه‌ای بررسی کنیم، تصریح کرد: اگر در گوشه‌ای از یک استان اتفاقی می‌افتد، باید بررسی کنیم که چه چیزی باعث شده مردم این طور به مشکل برخورند.

جهانگیری با اشاره به اینکه ما منهای مردم هیچ نیستیم، افزود: باید با افتخار در اختیار مردم باشیم و در مقطعی که قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است، باید بیشتر به مردم خدمت کنیم.

وی یکی از راهکارها را اختصاص بودجه برای بهبود معیشت مردم دانست و گفت: استان بوشهر قابلیت و ظرفیت استثنایی دارد و این استان از هر نظر شایسته است که توسعه‌یافته‌ترین استان کشور باشد.

معاون اول رئیس جمهور به اهمیت بالای اقتصاد دریا اشاره کرد و اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های مهم دریایی و اقتصاد کرانه‌ای برای توسعه استان بوشهر و کشور استفاده شود. این ظرفیت‌ها در استان‌های محدودی وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها