سردار اشتری در جمع خبرنگاران:

پرونده جنایتکاران گلپایگان بسته شد/ کشف 3 قبضه کلاشینکف،هزار عدد فشنگ و 3 نارنجک جنگی از مخفیگاه متهمان

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: در عملیات منسجم و هماهنگی که شب گذشته توسط تیم های عملیاتی پلیس اصفهان انجام شد یکی از اعضای باند درگیری مسلحانه شهرستان گلپایگان دستگیر و فرد دیگر نیز به هلاکت رسید.
کد خبر: ۳۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵ - 02January 2015

پرونده جنایتکاران گلپایگان بسته شد/ کشف 3 قبضه کلاشینکف،هزار عدد فشنگ و 3 نارنجک جنگی از مخفیگاه متهمان

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران در اصفهان گفت: شب گذشته در یک عملیات دقیق، علمی و طراحی شده یکی از اعضای باند سارقان گلپایگان کشته و یک نفر دستگیر شد.

وی افزود: با پیگیریها و کار ویژه شبانه روزی مخفیگاه متهمان متواری این حادثه در یکی از شهرستانهای استان شناسایی وساعت 23 شب گذشته ماموران فرماندهی انتظامی استان اصفهان با برنامه ریزی و اجرای یک طرح بسیار دقیق و هوشمندانه تیم های عملیاتی این پلیس به صورت هماهنگ و منسجم به محل پنهان شدن متهمان رفته و در بدو ورود با آنان درگیر می شوند.

سردار اشتری تصریح کرد: در این درگیری یکی از متهمان با 8 فقره سابقه سرقت که اقدام به شلیک 400 تیر و سه قبضه نارنجک به سمت ماموران کرده بود به هلاکت رسیده و فرد دیگر نیز توسط نیروهای پلیس دستگیر شد.

به گفته این مقام ارشد ناجا، در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد سه قبضه سلاح کلاشینکف، بیش از هزار عدد فشنگ و سه قبضه نارنجک جنگی کشف شده است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: متهم دستگیر شده حادثه مذکور در تحقیقات صورت گرفته علاوه بر اقرار صریح به همکاری با دو برادرش در درگیری مسحانه شهرستان های خمین و گلپایگان به 10 فقره سرقت مسلحانه توام با قتل و جرح طی سال های گذشته در اصفهان، زرین شهر، مبارکه،  شهرکرد و لردگان اعتراف کرد.

سرقت مسلحانه بیش از 50 کیلو طلا، 15 دستگاه اتومبیل، به قتل رساندن 10 نفر و زخمی کردن 11 نفر از شهروندان از دیگر اعترافات تنها متهم بازمانده از این باند مخوف و خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه امنیت و احساس امنیت در کشور ما کاملا مناسب و مطلوب است، تصریح کرد: بیشترین شهدای نیروی انتظامی مربوط به مبارزه با مواد مخدر است.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه اعتماد مردم به پلیس بهترین سرمایه نیروی انتظامی بشمار می رود، گفت: در حادثه گلپایگان مردم همکاری خوبی با پلیس داشتند.
 
سردار اشتری، با تقدیر و تشکر از همکاری خوب دستگاه قضایی استان اصفهان و همکاری صمیمانه سربازان گمنام امام زمان (عج) و تمامی نیروهای شرکت کننده در این عملیات گفت: خداوند را شاکریم که پس از چهار روز از این حادثه تلخ و ناگوار به برکت خون شهدا تمامی اعضای این باند مخوف و خطرناک منهدم و به سزای اعمال ننگینشان رسیدند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص انتشار اخباری مبنی بر سرقت مسلحانه بانک در الیگودرز و ارتباط این باند با آن گفت: اصلاً چنین اتفاقی در آن شهر رخ نداده است که بخواهد ارتباطی هم بین این باند با آن موضوع داشته باشد.

سردار اشتری همچنین درخصوص فردی که در استان مرکزی دستگیر شد گفت: این خبر صحت دارد و فردی که خلاف کار بوده دستگیر شده اما تا کنون هیچگونه ارتباطی بین وی با متهمان حادثه گلپایگان به دست نیامده و براساس اطلاعات ما اعضای این باند فقط سه نفر بودند.

جانشین فرمانده ناجا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه گلپایگان به ویژه سرهنگ محمد هاشمی جانشین انتظامی آن شهرستان گفت: حفاظت از جان مردم در عملیات ها و درگیری بین مجرمان خطرناک از اولویتهای ناجا است و در این حادثه نیز شهید هاشمی وقتی هنگام درگیری مادر را میبیند که فرزندی در بغل دارد بااینکه احساس خطر می کرده به سمت مجرمان تیراندازی نمی کند و سعی می کند تا این مادر و فرزند را ازصحنه دور کند.

گفتنی است، شنبه ششم دی ماه سه سارق مسلح پس از اینکه در ساعت 2 و 45 دقیقه بامداد با ماموران شهرستان خمین درگیر و تعدادی از آنها را مجروح کرده و به سمت شهرستان گلپایگان متواری می شوند که بلافاصله ماموران این شهرستان نیز با استقرار در محور ورودی شهر مهاجمان مسلح را که با یک دستگاه خودروی تیبا در حال حرکت بودند شناسایی و با آنان درگیر می شوند.

در نتیجه این درگیری یکی از متهمان به هلاکت رسید و سه نفر از ماموران پلیس از جمله جانشین فرمانده انتظامی گلپایگان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و تعداد هفت نفر از ماموران و رهگذران نیز مجروح میشوند؛ پس از آن دو متهم دیگر حین فرار اقدام به شهادت یک پدر و پسر کرده و سپس با گروگان گرفتن راننده یک کامیون به سمت اصفهان رفته و در مخفیگاه خود پنهان میشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار