برگزاری مراسم سالگرد شهادت «سیدمحمدحسین علم‌الهدی» در هویزه

سی و نهمین مراسم سالگرد حماسه 16 دی و شهادت «سیدمحمدحسین علم الهدی» در هویزه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۷۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ - 24December 2019

سی و نهمین سالگرد شهادت سید «محمد حسین علم الهدی» در هویزه برگزار می شود

به گزارش دفاع‌پرس از خوزستان، سی و نهمین مراسم سالگرد حماسه 16 دی و شهادت «سیدمحمدحسین علم الهدی» و یاران عاشورایی‌اش جمعه 13 دی در یادمان شهدای هویزه برگزار خواهد شد.

«میلاد کریمی» دبیر ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه با بیان اینکه برنامه های متنوعی برای این ایام تدارک دیده شده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام برگزاری مراسم سالگرد حماسه هویزه از 14 استان و 23 شهر ایران اسلامی میزبان خانواده‌های معظم شهدای مظلوم کربلای هویزه و رزمندگان و بازماندگان حماسه خواهیم بود.

وی افزود: نزدیک به 40 سال است که خانواده‌های معظم شهدای هویزه از سراسر کشور در یک روز و یک نقطه مشخص که همان محل شهادت و رزم فرزندان‌شان است، گرد هم می‌آیند و در همه این سال‌ها به یک خانواده بزرگ تبدیل شده‌اند که در غیر از این ایام نیز از حال هم باخبرند و شریک غم و شادی یکدیگر هستند.

کریمی خاطرنشان کرد: ورود خانواده‌های معظم شهدا به خوزستان از چهارشنبه 11 دی آغاز می‌شود و دلیل اینکه مراسم سالگرد در روز جمعه برگزار خواهد شد نیز همین موضوع است که خانواده های شهدا بتوانند از نقاط مختلف کشور خودشان را به مراسم برسانند.

دبیر ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه در تشریح دیگر اقدامات انجام شده جهت این ایام نیز ابراز داشت: برای دومین سال پیاپی خانواده‌های شهدای هویزه، روز پنجشنبه 12 دی مهمان خانواده های معظم شهدای عشایر کرخه نور به عنوان همرزم و همراه رزمندگان حماسه آفرین هویزه در روزهای سخت‌ ماه‌های ابتدایی جنگ در روستاهای این بخش از شهرستان هویزه هستند.

کریمی ادامه داد: مراسم شب خاطره نیز با حضور راویان برجسته دفاع مقدس و بازماندگان حماسه هویزه از دیگر برنامه‌های این شب خواهد بود.

دبیر ستاد فرهنگی حماسه 16 دی با بیان اینکه همه زائران شرکت کننده در این مراسم، مهمان سفره پر برکت اطعام شهیدان خواهند بود، از برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی توسط عشایر و اهالی منطقه در شب و روز مراسم نیز خبر داد و گفت: عشایر همیشه در صحنه عرب منطقه نیز امسال با شور و شوقی مضاعف و وصف ناشدنی در تدارک میزبانی از مهمانان و زائران شهیدان هویزه‌ هستند.

کریمی بیان داشت: ساخت کلیپ و تیزر اختصاصی شهدای هویزه، برپایی نمایشگاه ایران 20 توسط دانشگاه امام حسین (ع)، چاپ نشریه و ویژه نامه‌های دانشجویی، فعالیت‌های گسترده رسانه‌ای و دیگر موارد بخشی از اقدامات صورت گرفته یا در دست اقدام برای این ایام است که همچنان در حال تکمیل و اضافه شدن هستند.

وی با بیان اینکه برخی از خانواده‌های معظم شهدای هویزه تا روز 16 دی در محل یادمان اقامت خواهند داشت خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوع دیگری نظیر اردوی یک روزه راهیان نور، برگزاری یادواره شهدای عشایر عرب کرخه نور، آیین گلاب شویی و گلباران قبور مطهر شهدای هویزه و مراسم «عصر خاطره» در جوار قبور مطهر شهدا در روز دوشنبه 16 دی نیز تدارک دیده شده است.

یادمان شهدای هویزه که محل رزم، شهادت و خاکسپاری حماسه آفرینان هویزه است در 45 کیلومتری شهر اهواز قرار دارد و اولین یادمان دفاع مقدس نیز به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها