ژنرال اسرائیلی:

احتمال جنگ در جبهه شمال بیش از قبل است

یکی از ژنرال‌های رژیم صهیونیستی از احتمال بروز جنگ میان تل آویو و مقاومت اسلامی لبنان در آینده نزدیک سخن گفت.
کد خبر: ۳۷۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ - 24December 2019

احتمال جنگ در جبهه شمال بیش از قبل استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یعکوف عمیدرور» ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی و رئیس اسبق شورای امنیت رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ما در گذشته مرتکب دو اشتباه شدیم و اجازه اشتباه سوم را نداریم. اشتباه اول ما در اجازه دادن به حزب‌الله برای تقویت توان نظامی آن و رسیدن به سطح خطرناک پس از سال ۲۰۰۰ بود و خطای دوم عدم اصرار بر اجرای قطعنامه‌های ۱۷۰۱ پس از جنگ ۲۰۰۶ بود.

وی افزود: اگر مسامحه به خرج دهیم و اجازه دهیم که حزب‌الله سلاح‌های دقیق و پیشرفته داشته باشد، تاوان سنگینی خواهیم پرداخت، زیرا مساحت ما زیاد نیست و گزینه‌های زیادی هم نداریم و تحمل اشتباه سوم را نداریم.

ژنرال صهیونیست گفت: محافل اسرائیلی بر ضرورت اقدام بازدارنده علیه حزب‌الله اصرار دارند، اما انجام آن بسیار کم است، زیرا نیاز با اجماع سیاسی دارد که در حال حاضر وجود ندارد. از سویی مراکز امنیتی به اطلاعات دقیق نیاز دارند.

وی در پایان تاکید کرد: احتمال رویارویی در جبهه شمالی محتمل است و با گذشت زمان احتمال آن بیشتر می‌شود. روند اینگونه است که اسرائیل جنگ را شروع می‌کند و حزب‌الله به آن واکنش نشان خواهد اد و سپس اوضاع بحرانی می‌شود و این جنگ فراگیری است که احدی خواهان آن نیست، اما اتوماتیک وار رخ خواهد داد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها