مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان مطرح کرد؛

حل مشکلات امروز جامعه با روحیه جهادی

«محمدحسن سلامی» گفت: در این برهه حساس، اگر تجربه دفاع مقدس را نداشتیم دشمن به راحتی ما را شکست می‌داد، ما باید امروز روحیه جهادی و تفکر انقلابی هشت سال دفاع مقدس را سرلوحه خود قرار دهیم.
کد خبر: ۳۷۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ - 25December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران استان سمنان  که در شرکت برق منطقه ای این استان برگزار شد، اظهار داشت: پرداختن به ارزش های انقلاب اسلامی که  در راس آن دفاع مقدس قرار دارد نورانیت و معنویت را بدنبال خواهد داشت.

وی با بیان این که مشکلات و دردهای امروز جامعه ما با روحیه جهادی و تفکر انقلابی حل می شود، ادامه داد: در این برهه حساس جامعه، اگر تجربه دفاع مقدس را نداشتیم دشمن به راحتی ما را شکست می‌داد، ما باید امروز روحیه جهادی و تفکر انقلابی هشت سال دفاع مقدس را سرلوحه خود قرار دهیم.

سلامی با بیان این که وظيفه ما زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهدا و تداوم بخشيدن به آرمان های آنان است، گفت: امروز وظیفه ما خدمت به جامعه و زنده نگه داشتن و ترویج ارزش های جامعه ایثارگری است که  ضامن عزت، اقتدار، امنیت و سربلندی کشور است.

وی گفت: جامعه ما نیازمند معرفی رشادت های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان جامعه است و تفاوت دفاع مقدس ما با بقیه جنگ ها در روحیه معنویت، ایثار و فداکاری رزمندگان بوده است که این روحیه در هیچ جنگی در دنیا دیده نشده است و مهمترین عامل در پیروزی رزمندگان بوده است.

سلامی با بیان اینکه رمز پیروزی رزمندگان ما در جبهه‌های دفاع از حق ایمان راسخ به خدا بوده است، تاکید کرد: رزمندگان ما با الگو گرفتن از واقعه عاشورا به واقع در بسیاری از جبهه‌ها عاشورایی عمل کردند و با معنویت،  اخلاق،  روحیه انقلابی، کار جهادی، اطاعت از ولایت فقیه گام در مسیر دیگری ننهادند.

وی ادامه داد: ما با ترویج روحیه انقلابی گری و نورانیت دفاع مقدس، جمع آوری و ثبت اسناد رزمندگان و شهدای مدافع حرم و مستندسازی خاطرات و عملکرد دستگاه های اجرایی در قالب کتاب می توانیم در انتقال تجربیات دوران دفاع مقدس به جامعه امروز گام موثری برداریم.

 این مقام مسئول گفت: خاطرات رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و خانواده‌های آنها گنجینه‌های فراموش نشدنی هستند که باید از این فرصت برای نشر این گنجینه‌ها استفاده کنیم.

سلامی با بیان این که آثار دفاع مقدس، روايتگر حماسه های پايداری فرزندان ايران در جنگ تحميلی است، گفت: لازم است آثار و برکات دوران دفاع مقدس را در جنبه های فرهنگی، دفاعی، سیاسی، رزم و عملیاتی برای آیندگان مستند سازی و تحریر کنیم.

 وی ادامه داد: برای جلوگیری از تحریف و فراموشی حوادث و رویدادهای دفاع مقدس، باید آن ها را ثبت و بخشی به کتاب و فیلم تبدیل شوند تا آیندگان ضمن شناخت و آگاهی از تاریخ گذشتگان، رزمندگان و شهدای استان، از آن بهره مند شوند.

سلامی در خصوص انجام و اجرای فعالیت های فرهنگی خاطر نشان کرد: همانطور كه در هشت سال دفاع مقدس ما توانستيم با تكيه بر قدرت ذات احديت و پيشه كردن دستورات دينی در مقابل تمام ابر قدرت‌ها ايستادگی كنيم، امروز هم بايد بتوانيم در جبهه فرهنگ و در عرصه فعاليت‌های فرهنگی همان نقش دوران دفاع مقدس را احيا و اجرا كنيم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار