رونمایی از مستند «آمدیم نبودید» در مسجد «لیله القدر»

مستند «آمدیم نبودید» به کارگردانی «محمدحسین خوش‌بیان» در مسجد «لیله القدر» رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۳۷۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ - 26December 2019

رونمایی از مستند «آمدیم نبودید»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مستند «آمدیم نبودید» به کارگردانی «محمدحسین خوش‌بیان» به تهیه کنندگی گروه مستند «روایت فتح» شنبه هفتم دی در مسجد لیله القدر که آغاز و پایان این مستند در آن تهیه شده است رونمایی می شود.

محمدحسین خوش بیان کارگردان این اثر اظهار داشت: دو سال پیش «سیدجمال عودسیمین» پیشنهاد تولید مستندی با تمرکز بر روی مسجد لیله القدر و نوجوانان این مسجد را دادند. در تحقیقات اولیه ما به اعلامیه‌ای دست پیدا کردیم که نوجوانان مسجد پیدا می‌کنند و اعلامیه مربوط به «شهید عالی»، جوان 18 ساله‌ای است که یک روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسیده و مراسم یادبود شهید در همین مسجد برگزار می‌شود، اما هیچ نام و نشانی از این شهید در مسجد و یا مساجد دیگر وجود ندارد.

این مستندساز با اشاره به تاریخچه مسجد لیله القدر و تأسیس آن توسط مردم در زمان پهلوی اول که سیاست‌های ضدمذهب و ضداوقاف در آن زمان اوج گرفته بود توضیح داد: مسجد لیله القدر به عنوان استوانه اصلی انقلاب در شرق تهران محسوب می‌شود که از گذشته به عنوان مسجد مادر، زمینه‌ساز تأسیس و فعالیت دیگر مساجد این منطقه بوده است.

خوش بیان با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام که می‌فرمایند: «خداوند را در شکستن اراده‌ها و تصمیمات دیده‌ام» خاطرنشان کرد: تولید این مستند دو سال به طول انجامید که یکی از علل آن این بود که ما با تحقیق و پژوهش بسیار چهار سناریو تهیه کرده بودیم ولی قصه طوری به اتمام رسید که ما هیچ کدام تصورش را هم نمی کردیم و تقدیر الهی باعث شد که سمت و سوی مستند کاملا تغییر کند.

این برنامه با حضور خانواده شهید غلامرضا عالی، کارگردان مستند و نویسنده کتاب «شب چهلم» که زندگینامه شهید عالی هست برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار