در یازدهمین مجمع پیشکسوتان دفاع مقدس عنوان شد

پیشکسوتان گنجینه های ارزشمندی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس هستند

حجت الاسلام سید محمد رضا واحدی: دلاورمردان ارتش، ایثارگری ها و رشادت های فراوانی را در طول دوران دفاع مقدس به خصوص در نخستین روزهای آن انجام داده اند که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است
کد خبر: ۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۷ - 25September 2013

پیشکسوتان گنجینه های ارزشمندی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس هستند

به گزارش ستادخبری هفته دفاع مقدس، هم زمان با فرارسیدن سی و دومین هفته بزرگداشت دفاع مقدس، یازدهمین مجمع پیشکسوتان دفاع مقدس ارتشبا موضوع واکاوی نقش ارتش در یک سال ابتدایی جنگ تحمیلی، برگزار و طی آن مطالبی در خصوص ارج نهادن به پیشکسوتان دفاع مقدس عنوان شد. از این رو گزارشی اجمالی از آن چه که در این مجمع مطرح شده در ادامه آمده است.

نشست پیشکسوتان حرکت مؤثری در تبیین استراتژی دفاعی

امیر سرتیپ دوم بازنشسته عباسعلی منصوری، فرمانده سابق دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) و نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه بررسی و تبیین استراتژی بکارگرفته شده توسط دشمن بعثی و در مقابل راهبردهای دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس می تواند تجربیات گران بهایی برای نسل جوان جامعه به همراه داشته باشد، گفـت: آنچه موجب شد صدام تا پایان جنگ نتواند کمر راست کند این بود که استراتژی او در همان روزهای ابتدای جنگ تحمیلی با شکست مواجه شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه ضمن اهمیت برگزاری سلسله نشست های پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت افزود: هیچ جامعه ای بدون داشتن حماسه نمی تواند زندگی کند؛ جامعه ما نیز همواره به داشتن روح حماسه نیازمند است. در خیلی از کشورها سعی می شود با نوشتن رمان ها و داستان های تخیلی، روح حماسه را به جامعه خود تزریق نمایند، اما ما هشت سال دفاع مقدس را داریم که سراسر آن حماسه است. لذا برگزاری چنین نشست هایی می تواند در انتقال فرهنگ حماسی دفاع مقدس نقش مهم خود را ایفا کند.

پیشکسوتان تاریخ زنده نیروهای مسلح هستند

حجت الاسلام سید محمد رضا واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش نیز هدف از برگزاری این جلسه را واکاوی و تحلیل دوران دفاع مقدس به ویژه نخستین روزهای جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: دلاورمردان ارتش، ایثارگری ها و رشادت های فراوانی را در طول دوران دفاع مقدس به خصوص در نخستین روزهای آن انجام داده اند که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.

وی درادامه پیشکسوتان را تاریخ زنده نیروهای مسلح خواند و تصریح کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس از رسالت های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است و به همین منظور به بهانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس جمعی از پیشکسوتان  و فرماندهان آن دوران را گرد هم آوردیم تا با بازگویی  و تحلیل شرایط جنگ تحمیلی برای نسل های آینده یاد و خاطره آن دوران ارزشمند را زنده نگاه داریم.

حجت الاسلام واحدی در پایان با بیان اینکه تلاش ما اثبات خودمان است نه نفی دیگران، خاطرنشان کرد: قصد ما در این نشست ها آن است که رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان ارتش را در طول دوران دفاع مقدس به ویژه در نخستین روزهای آن را بازگو و تشریح کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار