سردار حق‌طلب در اختتامیه دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس:

دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس هرمزگان یک نمایشگاه موفق بود

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه در مراسم اختتامیه دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در استان هرمزگان یک نمایشگاه موفق بود.
کد خبر: ۳۷۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱ - 26December 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه دهمین جشنواره ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب و مقاومت شامگاه پنج‌شنبه در مصلی شهر بندرعباس برگزار شد.

سردار «احمد حق‌طلب» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه در ابتدای این مراسم در سخنانی ضمن درود بر شهیدان دفاع مقدس و ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان و تشکر از اهالی نشر برای حضور در این نمایشگاه فرهنگی اظهار داشت: کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان کار بسیار بزرگ و باشکوهی بود. به‌عنوان کسی که مسوولیت برگزاری کنگره‌های شهدای کشور را برعهده دارد و ۱۵ سال است که تجربه این امر را دارم، شهادت می‌دهم که کنگره استان هرمزگان یکی از بهترین و باشکوه‌ترین کنگره‌های شهدا کشور بود.

دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس هرمزگان یک نمایشگاه موفق بود

وی به استقبال کم‌نظیر مردم استان هرمزگان از این کنگره اشاره کرد و گفت: تلاش هنرمندان در برگزاری اتفاقات هنری و یادواره‌هایی که در شهرستان‌های این استان برگزار شد همگی نشان از نیت خوب مسوولین و مردم این استان بود که نشان‌دهنده همدلی و نیت خالصانه آن‌ها است.

رئیس سازمان حفظ آثار بسیج و سپاه در ادامه به موضوع برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با انگیزه اینکه ما بتوانیم در حوزه تالیف، نشر، توزیع و رساندن کتاب به دست و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به ذهن مخاطبین، بنا گذاشتیم این نمایشگاه را در ایام برگزاری کنگره ۱۵۰۰ شهید این استان برگزار کنیم.

سردار حق‌طلب با بیان اینکه همکاری خوبی از سوی ناشران با این نمایشگاه صورت گرفت، عنوان کرد: سابقه نداشته است نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که زمان آغاز و پایان آن مشخص است، تمدید شود اما این اتفاق در استان هرمزگان رخ داد که تصمیم بجایی بود و ناشران نیز این اتفاق را پذیرفتند و با مساعدت‌هایی که انجام شد موجب حضور بسیار خوب مردم شریف استان در این نمایشگاه شد.

وی دهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را مثبت و مورد رضایت‌ دانست و ادامه داد: امیدواریم وعده‌هایی که از سوی استاندار هرمزگان برای نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس داده شده است محقق شود تا ناشران با روحیه خوب آماده نمایشگاه بعدی شوند.

رئیس سازمان حفظ آثار بسیج و سپاه به این تعبیر از رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «هر شهید یک نماد است» اشاره کرد و تاکید کرد: وظیفه داریم هر شهید را که برای اعتلای دین و کشور در راه شهادت قدم نهاده است را به مردم بشناسانیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ کتاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تقریظ شده است، گفت: توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به فرهنگ دفاع مقدس، کتب دفاع مقدس با ملاقات‌هایی که ایشان با خانواده‌های شهدا و پذیرفتن ستادهای کنگره‌های شهدا دارند، نشان داده می‌شود که باید الگوی همه ما مسوولین باشد.

خوشحالیم با کنگره ۱۵۰۰ شهید هرمزگان رضایت رهبری را جلب کرده‌ایم

در ادامه این مراسم «سردار اباذر سالاری» فرمانده سپاه امام سجاد (ع) در سخنانی گفت: هرجایی که اخلاص و توکل در کار باشد، کار کار فاخری خواهد بود، نمونه آن همین اجلاسیه‌های است که در خدمت خانواده‌های شهدا بودیم.

دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس هرمزگان یک نمایشگاه موفق بود

وی به برگزاری موفق کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: هیچ مسوولی در طول برگزاری این کنکره، در امور مختلف و همکاری به ما نه نگفت و امکان نداشت مسئله‌ای را به مسوولین بگوییم و آن‌ها انجام ندهند. امیدوارم این کنگره سرآغازی برای خدمت‌رسانی به مردم استان هرمزگان قرار گیرد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) تصریح کرد: در شبانه‌روز بیش از هزار نفر درگیر برگزاری مراسمات کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان و برنامه‌های فرهنگی و هنری آن بودند که تشییع و تسنن را در کنار هم قرار داد.

سردار سالاری گفت: مسوولین در برگزاری این کنگره هیچ‌گاه اخم و بدرویی نکردند بلکه هرچه بود، همدلی و برادری بود. مشاوره‌ها و راهنمایی‌ها سردار احمد حق‌طلب و سردار علی ناظری موجب برکت در این استان شد که آغازی برای حرکت‌های آینده خواهند بود.

وی به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این کنگره اشاره کرد و گفت: اتمام این کنگره برای ما سخت و دلتنگی‌آور است اما خوشحالیم با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی توانسته‌ایم رضایت ایشان را جلب کنیم.

در ادامه این مراسم بیانیه دهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس قرائت شد و برگزیدگان کتاب ملی دفاع مقدس معرفی شد و تندیس غرفه دولتی برتر به انتشارات سوره مهر، تندیس غرفه خصوصی برتر به انتشارات خورشید باران، تندیس غرفه‌دار نمونه به غرفه سرداران شهید استان فارس، تندیس پرفروش‌ترین کتاب به «مسافر اگوست»، اهدا شد.

همچنین از احمد کمالی‌نژاد، محسن مهرآبادی، علی محمودی، رسول جهان‌داری، امیر غنی‌زاده، فرشاد محمدی، محمد صمیمی، جابر فامیلی و کیوان محمدی به عنوان فعالان فرهنگی نمایشگاه تقدیر به‌عمل آمد.

دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس هرمزگان یک نمایشگاه موفق بود

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها