شریعتمداری:

۹ دی ایستگاه پایان فتنه آمریکایی - اسرائیلی ۸۸ بود

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه ۹ دی ایستگاه پایان فتنه سال ۸۸ بود، گفت: با توجه به شواهد و اسناد موجود به وضوح می‌توان گفت فتنه ۸۸، فتنه‌ای آمریکایی و اسرائیلی بود و مدیریتی بیرونی داشت و از درون حمایت می‌شد.
کد خبر: ۳۷۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ - 27December 2019

۹ دی ایستگاه پایان فتنه آمریکایی _ اسرائیلی ۸۸ بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین شریعتمداری» مدیر مسئول روزنامه کیهان امروز در سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: ۹ دی ایستگاه پایان فتنه سال ۸۸ بود که با توجه به شواهد و اسناد موجود به وضوح می‌توان گفت فتنه ۸۸، فتنه‌ای آمریکایی و اسرائیلی بود مدیریتی بیرونی داشت و از درون حمایت می‌شد.

وی بیان داشت: فتنه ۸۸ جنگ احزاب یا همان جنگ خندق بود که همه دشمنان اسلام اختلافات ظاهری را کنار گذاشته بودند و به این نتیجه رسیدند که باید با هم موتلف شوند و اسلام نوپای آن روز را به پایان برساند.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه در فتنه ۸۸، برخی جریانات داخلی، تمامی گروه‌های ضد انقلاب، کومله، منافقین، نهضت آزادی، ملی‌گرا‌ها و بهایی‌ها آمده بودند، بیان داشت: حتی تکفیری‌های بیرونی آن موقع هم وارد ماجرا شده بودند در بیرون هم همه حمایت می‌کرد، اوباما، مرکل و تونی بلر از این فتنه حمایت می‌کردند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: از مدت‌ها قبل همه شرایط را آماده کرده بودند، ده‌ها نفر از مسئولان عالی رتبه سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، تحت عنوان اساتید دانشگاه‌ها و تحت عناوین دانشگاهی وارد کشور شده بودند و با کسانی که قرار بود در فتنه نقش آفرینی کنند جلسات آموزشی گذاشتند و برخی از آن‌ها را به کشور‌های دیگر برده بودند. اسناد این‌ها موجود است و نمی‌توان آن را تکذیب کرد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: مثلاً آقای جان کین عضو برجسته MI۶ دو بار به ایران سفر کرده بود، و با کسانی که قرار بود در فتنه نقش ایجاد کنند جلسات آموزشی داشتند، رادیو اسرائیل فقط یک رادیو بود، اما از چند ماه قبل از شروع فتنه سایت فارسی ایجاد کرد، شبکه تلویزیونی یورونیوز صرفاً یک شبکه اروپایی است از چهار ماه قبل از فتنه برنامه فارس ایجاد کرد، بی بی سی و VIO شبکه فارسی نداشتند، اما شبکه فارسی را ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: بنابراین حماسه ۹ دی ایستگاه پایان فتنه بود که حماسه‌های بسیاری عظیمی بود؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «این ماجرا باید حتماً با حضور مردم تمام شود» با 9 دی اینگونه هم شد.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه ۹ دی پایان فتنه ۸۸ بود نه پایان تمام فتنه ها، خاطرنشان کرد: باید هوشیار بود. ترتیب این فتنه‌ها نشان می‌دهد که دشمن در قسمت‌های دیگر دستش خالی است. از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون طی ۴۰ سال گذشته، گام‌های بسیار بلندی برداشتیم از نخستین روز‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی درگیر بودیم، اما از تمام این درگیری‌ها با موفقیت خارج شدیم. این نکته‌ای نیست که بتوان با شعار از آن یاد کرد بلکه بسیار ملموس است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: یکی از اصلی‌ترین مسائل در این زمینه نفوذ است، معمولاً در نگاه‌ها نفوذ را در عامل بیگانه می‌بینند که قصد دارد دست به ترور و تخریب بزند این یکی از نمونه‌های نفوذ است، اما نفوذی که خطرناک است؛ نفوذ در ساختار است، یعنی کسانی که در ساختار نظام نفوذ می‌کنند تا اینکه در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست سازی‌ها موثر باشند. نفوذ اصلی این نفوذ است، باید مراقب این نوع نفوذ باشیم.

وی با طرح این پرسش که چگونه می‌توان مراقب این نوع نفوذ بود، خاطرنشان کرد: دشمن قبل از هرچیز دنبال میانجی می‌گردد، میانجی باید توسط دشمن شکار شود، میانجی ویژگی‌هایی دارد، اول اینکه باید قبلاً در نظام مسئولیت داشته باشد اگر کسی قبلا در نظام مسئولیت نداشته باشد نمی‌تواند نقش میانجی را بازی کند دوم باید مسئولیتش برای مردم شناخته شده باشد، ممکن است یک مسئولیت اطلاعاتی خیلی بالایی هم داشته باشد، اما مردم وقتی او را نمی‌شناسند نمی‌تواند نقش میانجی را بازی کند.

شریعتمداری در مورد ویژگی‌های میانجی در فتنه‌ها اضافه کرد: میانجی باید مسئولیت شناخته شده داشته باشد و برای مردم مشخص باشد شخصی با این ویژگی‌ها اگر با نظام فاصله پیدا کند به هر علت یا به علت چربی نیا یا فرزند و قدرت طلبی آماده برای شکار است و بعد از آنکه شکار شد تابلوی خودی دارد، اما شناسنامه‌اش غیر خودی است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: کسی که در ساختار نفوذ می‌کند مجبور است که نظراتش را ارائه کند و از این طریق می‌توان او را شناخت ما اگر آن‌ها را نشناختیم کوتاهی کرده ایم. از این طریق نفوذی‌ها قابل شناسایی هستند.

شریعتمداری با اشاره به این آیه قران که می‌فرماید وَلَوْ نَشَآءُ لأَرَیْنَاکَهُمْ فَلَعَرَفْتَهُم بِسِیمَاهُمْ وَلَتَعْرِفَنَّهُمْ فِی لَحْنِ ٱلْقَوْلِ وَٱللَّهُ یَعْلَمُ أَعْمَالَکُمْ گفت: این لحن در اینجا به معنای لهجه نیست بلکه به این معناست که از روی قولش می‌توانید آن را بشناسید.

وی بیان داشت: هرگاه دیدید کسانی با خط اصلی نظام فاصله دارند با احتیاط با آن‌ها برخورد کنید. در فتنه ۸۸ همین طور بود؛ همین الان هم همین طور است. شناخت از روی لحن قول آن‌ها (میانجی‌ها در فتنه) یکی از راه‌های شناخت است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان بیان داشت: نمونه دیگر کم کاری‌ها است، کم کاری‌ها زمینه فتنه را ایجاد می‌کند. فرمود اِنَّ الْفِتَنَ اِذا اَقْبَلَتْ شَبَّهَتْ، وَ اِذا اَدْبَرَتْ نَبَّهَتْ. فتنه‌ها وقتی از راه می‌رسند شبهه ایجاد می‌کنند وقتی می‌روند شناخته می‌شوند و بصیرت می‌آفریند. انگار داستانی است که از آخر باید خوانده شود ما وقتی داستان ۹ دی را از آخر می‌خوانیم باید برای امروز بصیرت داشته باشیم.

وی بیان داشت: در فتنه ۸۸ رسماً نتانیاهو عده‌ای را در داخل سرمایه خودشان معرفی کرد، آنوقت ما با آن‌ها چه کردیم؛ به آن‌ها مسئولیت دادیم توبه هم نکردند این نکته که نتانیاهو گفت را نفی هم نکردند کفش دزد را که پیش نماز نمی‌کنند.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه می‌توان عوامل فتنه را شناخت اظهار کرد: در همین ماجرای اخیر هم همین طور بوده است دشمن بسیار حقیر‌تر از آن است که بتوانند با جمهوری اسلامی درگیر شود آن‌ها وارد فاز جدید شده اند.

وی تصریح کرد: ریچارد نفیو مسئول تحریم‌های ایران در وزارت خزانه داری آمریکا بوده است. کتابی با عنوان «هنر تحریم ها» دارد از او سوال می‌کنند چرا کالای لوکس را تحریم نکردید. پاسخ داد به دو علت این کار را انجام ندادیم اولاً با کالای لوکس ته مانده ارزی که در ایران است خارج شود دوماً وقتی کالای لوکس وارد می‌شود و ثروتمندان در اختیار می‌گیرند نتیجه آن خواهد شد که مردم دچار ناامیدی می‌شوند و اختلاف طبقاتی زیاد می‌شود.

شریعتمداری اضافه کرد: چه کسی به این حرف‌ها گوش کرده است آقای مسئول شما باید این کتاب را خوانده باشید یک دفعه می‌بینید ۶۰۰ اتومبیل گرانقیمت که بیشتر آن‌ها پورشه و بنز است با کارت بازرگانی یک خانم روستایی وارد می‌شود، اما وقتی که با یکی از این مسئولین تماس گرفتیم گفتیم مگر کارت‌های بازرگانی را چک نمی‌کنید وچرا چنین مشکلی پیش آمده گفت فلان مسئول به ما گفته است به شما مربوط نیست.

وی با بیان این بیت که «دشتمان گرگ، اگر داشت نمی‌نالیدم _ نیمی از گله‌ی ما را سگ چوپان خورده» اظهار داشت: ما در جایگاه بسیار برجسته هستیم حمله می‌کنند می‌زنیم به مجلس حمله کردند در شرق فرات با موشک‌های نقطه زن زدیمشان؛ رجز میخوانند پهپادشان را می‌زنیم کشتی را توقیف می‌کنند کشتیشان را توقیف می‌کنیم. این همه اقتدار نباید دستاویز تعدادی مفت خور و مرفه بی درد به قول حضرت امام شود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با تاکید بر اینکه اسلام با مرفهین بی درد سر سازش ندارد، گفت: وزرای ما باید طعم فقر را چشیده باشند آقای وزیری که اعلام کردی هزار میلیارد تومان سرمایه داری حق نداری در جایگاه وزارت باشید.

وی بیان داشت: حقوق‌های نجومی می‌گیرید وقتی می‌گوییم چرا؟ یکی از آن‌ها گفت نهایتاً فرض کنید ۳ میلیارد شده است. اما ما می‌گوییم اگر صد میلیون حقوق نجومی هم داده شده باشد این کار غلط است، چون آن مدیر در این جایگاه قرار گرفته و برای اینکه امانت دستت باشد.

شریعتمداری گفت: حضرت امیر خطاب به اشعث بن قیس گفت این مسئولیت برای تو امانت است این مسئولیت طعمه نیست بعد به فلان آقا که البته الان در زندان است می‌گویی چرا شرکت دولتی را دست این عده داده‌ای می‌گوید که معلوم است که ما باید شرکت‌های سودآور را به دست کسانی که در ستاد ریاست جمهوری فلانی فعالیت کرده اند بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه این امانت است که نباید این کار را بکنید، خطاب به برخی مسئولین کشور گفت: من یک سوال دارم آقایان نگاهتان در عرصه‌های اقتصادی سیاسی و فرهنگی با نگاه دشمن چه فرقی دارد؟ یک نمونه را بگویید در تمامی موارد شبیه هستید.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها