نتانیاهو تمایلاتش را برای الحاق کرانه باختری و دره اردن تکرار کرد

نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی بعد از پیروزی در انتخابات درون‌حزبی، مدعی شد تاییدیه آمریکا را برای الحاق دره اردن و شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری به بخش‌های دیگر اراضی اشغالی کسب می‌کند.
کد خبر: ۳۷۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ - 27December 2019

نتانیاهو تمایلاتش را برای الحاق کرانه باختری و دره اردن تکرار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) برنامه‌هایش برای الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری و «دره اردن» به دیگر مناطق فلسطین اشغالی را تکرار کرد.

نتانیاهو طی سخنرانی در مراسمی بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات درون‌حزبی لیکود، گفت: «ما مرزهایمان را مشخص خواهیم کرد و تاییدیه آمریکا درباره حکومت اسرائیل بر دره اردن، بحر المیت و تمام شهرک‌ها در یهودیه و سامریه (کرانه باختری) را کسب می‌کنیم».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی در این سخنرانی انتخاباتی، درباره انتخاب شدن مجدد خود به رهبری حزب لیکود، مدعی شد: «اکثر مردم از من حمایت می‌کنند و همچنین اکثر مردم از ائتلاف راست حمایت می‌کنند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات «بنی گانتز» رقیب انتخاباتی خود مبنی بر رد پیمان امنیتی با آمریکا، توضیح داد: «ما پیمان دفاعی با آمریکا را به دست می‌آوریم، چیزی که آزادی اسرائیل را برای اقدام نظامی تامین کرده و منجر به توافق صلح با کشور‌های عربی می‌شود».

بر این اساس، نتانیاهو به تقلید از سخنرانی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس بعد از پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری اخیر این کشور، گفت با انتخاب شدن مجدد به رهبری حزب لیکود، «حکم محکمی» از سوی این حزب دریافت کرده تا دستاورد‌های دیپلماتیک بیشتری به دست بیاورد.

در انتخابات درون‌حزبی که روز پنجشنبه برای تعیین رهبری لیکود برگزار شد، نتانیاهو توانست بیش از ۷۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهد و «گیدئون سعر» نتوانست نتانیاهو را در این رقابت شکست دهد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در طول ۱۴ سال گذشته ریاست حزب لیکود را بر عهده داشته است. اما ناکامی دوباره وی در تشکیل کابینه و همچنین پرونده‌های قضایی مطرح‌شده علیه او، موجب شده تا پایگاه نتانیاهو در حزبش ضعیف‌تر از همیشه باشد. همین امر موجب شد تا گیدئون سعر، وزیر سابق آموزش رژیم صهیونیستی و از چهره‌های محبوب حزب لیکود چند هفته پیش رسما نتانیاهو را به رقابت برای ریاست حزب دعوت کند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار