عضو حزب‌الله در خطبه نماز جمعه: همه با نخست‌وزیر مکلف همکاری کنند

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله هرگونه سنگ‌اندازی در مسیر تشکیل دولت جدید را اشتباهی بزرگ در حق مردم لبنان خواند و خواستار همکاری همه با نخست‌وزیر مکلف شد.
کد خبر: ۳۷۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ - 27December 2019

عضو حزب‌الله در خطبه نماز جمعه: همه با نخست‌وزیر مکلف همکاری کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در خطبه‌های امروز نمازجمعه اعلام کرد، وضعیت اجتماعی، معیشتی و مالی لبنان که روز به روز بدتر می‌شود دیگر تحمل تعویق در تشکیل دولت را ندارد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، شیخ دعموش ادامه داد: حل بحران کنونی و اجرای اصلاحات مناسب که مانع از فروپاشی کشور شود بدون وجود دولتی سازنده و قادر به نجات کشور ممکن نیست.

وی در ادامه از تمام قوای سیاسی لبنان که خواستار نجات کشور هستند، درخواست کرد که مأموریت «حسان دیاب» نخست‌وزیر مکلف را تسهیل و با وی همکاری کنند تا بتواند دولتی تشکیل دهد که کشور را از بحران‌های کنونی نجات دهد.

شیخ دعموش سپس تصریح کرد، لبنانی‌ها امروز در برابر یک فرصت برای تشکیل دولت منسجم و قادر به نجات کشور هستند بنابراین نباید با برخی اقدامات مانند هدف گرفتن نخست‌وزیر مکلف و متشنج کردن فضا، این فرصت را سوزاند، زیرا مجددا کشور را وارد ناآرامی و خلأ سیاسی خواهدکرد.

وی تأکید کرد، هرگونه سنگ‌اندازی در مسیر تشکیل دولت در این شرایط سخت لبنان، اشتباهی بزرگ در حق مردم لبنان است.

جریان «المستقبل» به ریاست «سعد الحریری» اعلام کرده در دولت جدید مشارکت نخواهد کرد و برخی دیگر از احزاب متحد با این جریان مانند «القوات اللبنانیه» به ریاست «سمیر جعجع» و «التقدمی الاشتراکی» به ریاست «ولید جنبلاط» نیز با المستقبل همراه شده‌اند.

سعد الحریری اخیرا بر مخالفت خود با نخست وزیری حسّان دیاب تأکید کرد و مدعی شد که دولت آتی دولت جبران باسیل خواهد بود.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان به اظهارات سعد الحریری واکنش نشان داد و گفت، دولت آینده تکنوکرات خواهد بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار