توئیت موسوی درباره رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین

سخنگوی وزارت خارجه درباره رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین عنوان کرد: در شرایط گذار کنونی نه همه اتفاقات در غرب می‌افتد و نه توسط غرب رقم می‌خورد.
کد خبر: ۳۷۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷ - 27December 2019

توئیت موسوی درباره رزمایش مشترک ایران، روسیه و چینبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توئیتی با اشاره به رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در صفحه توئیترش نوشت: «همانطور که یک بار ظریف عنوان کرد، واقعیت این است در شرایط گذار کنونی نه همه اتفاقات در غرب می‌افتد و نه توسط غرب رقم می‌خورد. ما به واقع یک جهان پساغربی داریم که همه دنیا در واقعیت‌ها مشترک هستند.»

رزمایش بزرگ نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین از امروز (جمعه) در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

«غلامرضا طحانی» معاون عملیات نیروی دریایی ارتش امرپز در اظهاراتی هدف از برگزاری این رزمایش را تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه عنوان و تصریح کرد: این نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که جمهوری اسلامی ایران رزمایش مرکبی با دو قدرت دریایی بزرگ جهان و در چنین سطحی برگزار می‌کند و قطعا کشور‌هایی که از نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی نزدیکی بیشتری با هم دارند، دست به دست هم می‌دهند تا برقراری امنیت و جمعی بودن آن میسر شود.

وی گفت: این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده با حرکت یگان‌های شناوری سه کشور از بندر چابهار آغاز و در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها