مسکو:

سامانه «اس-۵۰۰» در سال ۲۰۲۵ وارد خط وظیفه می‌شود

معاون وزیر دفاع روسیه از آماده تحویل شدن اولین سری از سامانه‌های پدافندی «اس-۵۰۰» در سال ۲۰۲۵ خبر داد.
کد خبر: ۳۷۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ - 28December 2019

سامانه «اس-۵۰۰» در سال ۲۰۲۵ وارد خط وظیفه می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که از ابتدای سال جدید میلادی (۲۰۲۰) آزمایش‌های مقدماتی سامانه‌های پدافند موشکی «اس-۵۰۰» را آغاز می‌کنند.

شبکه «ریانووستی» به نقل از «الکسی کریوُروچکو» معاون وزیر دفاع روسیه گزارش داد که علاوه بر آغاز آزمایش‌های اولیه روی اس-۵۰۰ در سال آینده، اولین سری از این سامانه‌ها و ورود آن به ارتش در سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد.

بر این اساس، با اینکه گفته می‌شود روسیه پیشتر در ماه اکتبر سامانه پدافندی اس-۵۰۰ را در سوریه آزمایش کرده و در جریان آن متوجه جزئیاتی شد که باید برطرف شوند، اما مسئولان مسکو این ادعا‌ها را رد می‌کنند.

این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-۴۰۰ برتر است و گفته می‌شود برد عملیاتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-۴۰۰ عمل می‌کند. موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند.

شرکت «آلماز آنتی»، سازنده این سامانه مدعی است که اس-۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد. «پاول سوزینوف» مدیر شرکت آلماز آنتی گفته است که اس-۵۰۰ ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های ضد هوایی و دفاع موشکی آمریکا رد می‌شود.

پیشتر وزارت صنایع و تجارت روسیه در تیر ماه با بیان اینکه مزیت‌های رقابتی این سامانه تایید شده هستند، از تولید انبوه سامانه اس-۵۰۰ خبر داده بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها