حجت‌الاسلام محمدحسنی:

بی‌تدبیری موجب بروز «فتنه ۹۸» شد/ «فتنه ۸۸» دشمنان را گستاخ‌تر کرد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در فتنه اخیر اگر تدابیر آسمانی رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود، مشخص نبود که افرادی که با بی‌تدبیری این آشوب را کلید زدند، بتوانند این فتنه را مدیریت کنند.
کد خبر: ۳۷۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ - 29December 2019

اسناد تاریخی توطئه فتنه گران سال ۸۸ موجود است/ فتنه دشمنان ما را گستاخ کردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی که صبح امروز در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش برگزار شد، با طرح این سوال که چرا ما سالروز ۹ دی را گرامی می‌داریم، اظهار داشت: ۹ دی سالروز بصیرت است و با اینکه ۱۰ سال از این حادثه ملی می‌گذرد، در بیش از هزار شهر بزرگ و کوچک این روز گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: دلیل بزرگداشت این روز در آیه پنجم از سوره مبارکه «ابراهیم» عنوان شده است؛ چراکه خداوند در آن به حضرت موسی (ع) دستور می‌دهد تا مردم را به روز‌های ویژه خدا یادآوری کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: در حقیقت تداوم حرکت انبیا و جریان‌های توحیدی با زنده نگه‌داشتن روز‌های ویژه خدا تحقق می‌یابد و باید توجه کنیم که در انقلاب اسلامی روز‌های خدا فراوان بودند که می‌توان ۲۲ بهمن و روز قدس را مثال زد. روز ۹ دی هم یکی از برجسته‌ترین روز‌های خداست که بر هر انسان خداجویی لازم است که این روز را گرامی بدارد.

وی با اشاره به عوامل پیدایش فتنه گفت: سوال این است که چرا چنین اتفاق ناخوشایندی در کشور ما محقق شد، دلیل اول اعلام پیروزی یکی از کاندیدا‌ها قبل از اتمام زمان قانونی انتخابات بود؛ چراکه انتخابات از یک ساعتی شروع می‌شود و در یک ساعت قانونی که وزارت کشور اعلام می‌کند، تمام می‌شود، اما اینکه فردی قبل از اینکه انتخابات تمام و آرا شمرده شود، نتیجه را اعلام می‌کند، جای شگفتی است؛ زیرا علی‌القاعده هیچ‌کس نمی‌داند و اطلاعی ندارد. سوال بنده این است که آقای محترم! شما از کجا می‌دانستید که برنده قطعی انتخابات شما هستید؟! مگر اینکه علم غیب داشته باشید.

حجت‌الاسلام محمدحسنی خطاب به کاندیدای متخلف اظهار داشت: اگر نتیجه پیروزی را به عنوان یک تحلیل مطرح کردید، باید بگویم که طبق قانون، کسی حق ندارد به طور تحلیلی قبل از اعلام نتایج آرا، خود را پیروز انتخابات معرفی کند.

وی با بیان اینکه در این زمینه اسناد تاریخی نیز وجود دارد، افزود: سایت قلم‌نیوز به نقل از فردی که خود را رئیس کمیته اطلاع‌رسانی یکی از کاندیدا‌ها اعلام کرده بود، نوشته بود «پیروزی فلان کاندیدا با فاصله زیاد قطعی است و همه برای این پیروزی یک سجده شکر بدهکاریم». سوال بنده این است وقتی که هنوز نصف آرا شمرده نشده است، چگونه عوامل منتسب به کاندیدایی، وی را پیروز قطعی معرفی می‌کنند! این نشان می‌دهد که برنامه و نقشه‌ای در سر دارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: ادعای تقلب در انتخابات در صورت عدم پیروزی کاندیدای خاص، عامل دیگر شکل‌گیری فتنه بود که توسط سران فتنه انجام شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: اگر کسی سند یا مدرکی داشته باشد، بعد از اتمام رای‌گیری آن را به وزارت کشور و شورای نگهبان ارائه می‌دهد و طی یک فرآیند قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد که اگر در بررسی‌ها به نتیجه رسیدند، جریان با ساز و کار قانونی خود تا احقاق حقوق فرد پیش می‌رود؛ اما این‌ها قبل از شمارش آرا اعلام کردند که اگر فلان شخص پیروز نشود، تقلب صورت گرفته است؛ لذا معلوم می‌شود کلمه «تقلب» رمز ایجاد فتنه بوده است که این کار را هم کردند و صدمات زیادی به کشور زدند.

وی گفت: عامل سوم شکل‌گیری فتنه، عدم تمکین در برابر شمارش آرا برای رفع شبهه و تقاضای ابطال کل انتخابات بود که به عنوان تنها راه برون‌رفت از این مشکل از طرف افرادی خاص عنوان شده بود، که البته رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور دادند نمایندگانی از طرف کاندیدا‌ها حضور یابند و موضوع شبهه تقلب در انتخابات را بررسی کنند که این اتفاق افتاد و در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که تقلبی صورت نگرفته، اما باز هم طرف مقابل تمکین نکرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: وقتی افراد در جامعه در برابر قانون تمکین نکنند، جامعه دائماً در وضعیت فتنه خواهد بود و مردم پیوسته در فتنه قرار می‌گیرند و زندگی در سایه فتنه جز هدر دادن ظرفیت‌ها دستاوردی برای مردم نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این رابطه به یکی از کاندیدا‌ها فرمودند «جنس شما با این‌گونه افراد متفاوت است و لازم است که کار‌ها را با متانت و آرامش پیگیری کنید»؛ سپس ایشان با تحسین حضور بی سابقه مردم در انتخابات فرمودند «به یاری پروردگار انتخابات با اتقان صحت و آرامش خوبی برگزار شد و شما هم مسائل مورد نظرتان را از مسیر قانون پیگیری کنید»؛ اما متأسفانه این افراد خود را فراتر از قانون می‌دانستند و بالاترین فتنه این است که کسی خود را بالاتر از قانون بداند؛ لذا دست به کاری زدند که از منافقین و دشمنان قسم‌خورده‌ای چون آمریکا انتظار می‌رفت. این افراد دانسته در زمین دشمن بازی کردند و آب در آسیاب دشمن ریختند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: فتنه‌گران، انتخابات به آن باشکوهی را که برای انقلاب می‌توانست ظرفیت‌ساز باشد، متأسفانه به تهدید علیه انقلاب تبدیل کردند و این فرصت طلایی که حضور با شکوه مردم ایجاد شده بود را از بین بردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه طبعاً فتنه پیامد‌های منفی در پی دارد، افزود: چند مورد را به صورت گزینشی عنوان می‌کنم که یکی زیر سوال بردن سرمایه‌گذاری کلان اقتصادی در سطح کشور بود. درست زمانی که دنیا حاضر شده بود که با ما کار کنند و سرمایه گذارانی در کشور وارد عرصه‌های اقتصادی شوند با این فتنه مواجه شدیم و حتی برخی سرمایه‌گذاران داخلی نیز سرمایه‌هایشان را از کشور خارج کردند و امنیت اقتصادی کشور را زیر سوال بردند.

وی ادامه داد: پیامد دوم امیدوارسازی دشمن به تغییر نظام به جای تغییر رفتار بود، قبل از فتنه، دشمن به این نتیجه رسیده بود که رفتارش را با ایران تغییر دهد، ولی بعد از فتنه راهبردش تغییر نظام به جای تغییر رفتار شد. «برژینسکی» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با مجله آلمانی در پاسخ به این سوال که آیا «اوباما» رئیس جمهور یک کشورِ ابرقدرت رو به زوال است، گفته بود که «واقعیت این است که دوران حماقت ابرقدرتی آمریکا به پایان رسیده است و درباره ایران و برنامه هسته‌ای این کشور ما به رویکرد واقع‌گرایانه منعطف‌تر و منطقی‌تر نیازمندیم. ما باید با ایران مذاکره کنیم. ما حتی ممکن است بدون پیش‌شرط مذاکره کنیم»؛ حرف آمریکایی‌ها تا قبل از فتنه این رویکرد منعطف بود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: اما فتنه این فرصت را به تهدید مبدل کرد و بعد از فتنه آقای اوباما گفت که «من درباره وقایع فتنه نمی‌توانم سکوت کنم»؛ کسی که قبل از فتنه لال شده بود و دنبال مذاکره بدون پیش‌شرط بود، این بار می‌گوید هیچ راهی برای تأیید صحت انتخابات ایران وجود ندارد! این فتنه آن‌ها را آن‌چنان گستاخ کرده بود که حرف از عدم تأیید انتخابات ایران می‌زدند.

وی در خصوص دستاوردهای فتنه ۸۸ هم گفت: یکی از دستاورد‌های این فتنه اثبات نقش بی‌بدیل ولایت و رهبری انقلاب در خنثی‌سازی توطئه دشمنان بود. ما نقش ولی فقیه را در دوران دفاع مقدس دریافته بودیم که چگونه پیروی از ولایت فقیه، کشور را از خطر تجاوز و تجزیه شدن نجات داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: در همین فتنه اخیر (فتنه آبان‌ماه) این تأثیر را بیشتر دریافتیم که اگر تدابیر آسمانی رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود، مشخص نبود که افرادی که با بی تدبیری این آشوب را کلید زدند، بتوانند این فتنه را مدیریت کنند؛ اما حضرت آقا به میدان آمدند و موضوع را صادقانه با مردم در میان گذاشتند و مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها