امیر طحانی:

اقیانوس هند به مقصد اقتصاد جهانی تبدیل شده شده‌ است

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: اقیانوس هند در حوزه منابع انرژی به مقصد اقتصاد جهانی تبدیل شده است و کشور‌های حاشیه و غیر حاشیه‌ای این اقیانوس در سال‌های اخیر تلاش کردند که برای تأمین امنیت دریایی و امداد و نجات پای کار بیایند.
کد خبر: ۳۷۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ - 29December 2019

تجربیات رزمایش مشترک ایران و قدرت‌های دریایی جهان تا مدت‌ها سرفصل اخبار خواهدبودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار دوم «غلامرضا طحانی» در خصوص سومین و آخرین روز رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران به رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: شناوری مورد تعرض دزدان دریایی قرار گرفته بود که با مشارکت نیروی دریایی ارتش و سپاه نسبت به رهایی آن اقدام شد.

وی ادامه داد: همچنین شناوری دچار مشکلاتی نظیر حریق و آتش‌سوزی شده بود که یگان‌های مذکور با ورود به شناور با حریق مبارزه و مشکلات شناور را رفع کردند و به افراد صدمه‌دیده کمک و امداد پزشکی ارائه شد.

امیر طحانی تبادل تجربیات در حوزه امداد و نجات را اینگونه تشریح کرد: اقیانوس هند به‌عنوان مسیر ارتباط جهانی در حوزه منابع انرژی به مقصد اقتصاد جهانی تبدیل شده و کشور‌های مهم اعم از حاشیه اقیانوس مجذوب این منطقه شده‌اند.

وی اضافه کرد: در این منطقه بلایای طبیعی ازجمله زلزله و سونامی مسبوق به سابقه است و کشور‌های حاشیه و غیر حاشیه‌ای در سال‌های اخیر تلاش کردند که با قابلیت‌های فردی برای تأمین امنیت دریایی و امداد و نجات پای کار بیایند.

امیر طحانی ادامه داد: جمهوری اسلامی امسال میزبانی قدرت‌های دریایی را بر عهده گرفت و تبادل تجربیات خوبی برقرار شد که شاید تا ماه‌های آتی سرفصل خبر‌ها باشد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار