فرمانده گردان خط شکن لشکر ۲۵ کربلا در عملیات کربلا ۴؛

لشکر ۲۵ کربلا در عملیات کربلای ۴ نقش ویژه‌ای داشت / توسل به حضرت زهرا (س) تنها امیدمان در اجرای موفق این عملیات بود

«علی نقی اباذری» به آموزش‌های لازم برای عملیات کربلای ۴ به رزمندگان اشاره کرد و با بیان اینکه تنها امید برای اجرای موفق عملیات فقط توسل به حضرت زهرا (س) بوده است، گفت: پاسداران وارثان خون شهدا و امید رهبری و یک ملت هستند.
کد خبر: ۳۷۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳ - 29December 2019

لشکر 25 کربلا در عملیات کربلای 4 نقش ویژه‌ای داشت / توسل به حضرت زهرا (س) تنها امیدمان در اجرای موفق این عملیات بودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «علی نقی اباذری» فرمانده گردان خط شکن لشکر 25 کربلا در عملیات کربلا ۴ امروز در محفل انس با قرآن کریم که با محوریت شهدای غواص عملیات کربلا ۴ در حسینه حضرت رقیه برگزار شد با بیان اینکه لشکر ۲۵ کربلا مازندران در زمان جنگ از اهمیت بسیار بالا و توان رزم عالی برخوردار بوده است، اظهار داشت: نیرو‌ها در زمان عملیات کربلا ۴ با مشکلات عدیده‌ای و با کمبود امکانات غواصی مواجه بودند که با صبر و استقامت توانستیم در فرصت تعیین شده خود را برای نبرد با دشمن بعثی آماده کنیم.

اباذری به آموزش‌های لازم برای عملیات به رزمندگان اشاره کرد و با بیان اینکه تنها امید برای اجرای موفق عملیات فقط توسل به حضرت زهرا (س) بوده است، گفت: پاسداران وارثان خون شهدا و امید رهبری و یک ملت هستند.

فرمانده گردان خط شکن لشکر 25 کربلا در عملیات کربلا ۴ افزود: رزمندگانی که در دوران ۸ سال دفاع مقدس با امام خمینی (ره) بیعت کردند در واقع با رسول الله بیعت کردند و آنانی که در عصر حاضر با رهبر فرزانه انقلاب بیعت کرده اند در واقع با حضرت امیرالمومنین بیعت کرده اند و هر کس که بیعت با امیرالمومنین علی (ع) را داشته باشد در واقع با امام زمان (عج) بیعت کرده است.

عملیات کربلای ۴ عملیات نظامی تهاجمی نیرو‌های مسلح ایران در جنگ ایران و عراق بود، که در سوم دی‌ ۱۳۶۵ به فرماندهی سپاه پاسداران  در محور ابوالخصیب در جنوب عراق، به صورت گسترده و با هدف آماده‌سازی مقدمات فتح بصره، توسط نیرو‌های مسلح ایران آغاز شد. در پی لو رفتن طرح عملیات که با تحمل تلفات بالای انسانی در روز‌های نخست، در۵ دی ۱۳۶۵ با عقب‌نشینی نیرو‌های ایرانی پایان یافت، پس از شکست عملیات کربلای ۴، دو هفته بعد عملیات کربلای ۵ توسط نیرو‌های ایرانی انجام شد.

در سال ۱۳۹۴ با گذشت حدود ۳۰ سال از عملیات کربلای ۴، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران اعلام کرد که اجساد ۱۷۵ غواص ایرانی را که با دستانِ بسته شهید شده بودند در منطقه ابوفلوس عراق کشف کرد. فرمانده این ستاد همچنین اعلام کرد که برخی از اجساد کشف شده دارای هیچ جراحتی نیستند و نیرو‌های بعثی آن‌ها را زنده به گور کرده‌ بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار