جهاد اسلامی در انتخابات فلسطین مشارکت نمی‌کند

جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان شرکت نخواهد کرد.
کد خبر: ۳۷۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳ - 29December 2019

جهاد اسلامی در انتخابات فلسطین مشارکت نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز در پایان نشست دوره‌ای خود اعلام کرد که در انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین شرکت نخواهد کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «المنار»، در بیانیه پایانی این نشست آمده است که انتخابات مسیر واقعی برای توافق میان گروه‌های فلسطینی نیست و برای نیل به این هدف باید ضمن چینش نیروهای سیاسی، مقاومت در برابر اشغالگری و شکست طرح‌های سازش در دستور کار قرار گیرد.

جهاد اسلامی همچنین هشدار داد که ممکن است انتخابات به جای ایجاد وحدت میان گروه‌های فلسطینی، بهانه‌ای برای ایجاد چند دستگی و تحقق خواسته‌های رژیم صهیونیستی و مزدورانش برای ایجاد تفرقه شود.

این جنبش مقاومت فلسطین با تأکید بر لزوم کنار زدن اختلافات، خواستار وحدت در راستای آزادی فلسطین و مقاومت در برابر اسرائیل و مقابله با هرگونه طرح سازش یا به رسمیت شناختن اشغالگران شد.

ارتباط تنگاتنگ با گروه‌های مقاومت فلسطینی و همچنین جنبش‌های مقاومت لبنان و دیگر سرزمین‌های اسلامی و عربی از دیگر نکات ذکر شده در این بیانیه است.

بحث برگزاری انتخابات در فلسطین در حالی در ماه‌های اخیر مطرح شده که هنوز هیچ تاریخی برای آن مشخص نیست.

محمود عباس شهریور ماه ۹۸ در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین دور مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که پس از بازگشت به رام الله یک تاریخ برای انتخابات عمومی در کرانه باختری، نوار غزه و قدس اعلام می‌کند؛ اما اخیرا گفته است که رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در شهر بیت‌المقدس مخالف است و اعلام زمان برگزاری انتخابات منوط به جلب موافق تل آویو است.

جنبش حماس اما بر این عقیده است که برگزاری انتخابات در قدس نیازی به اجازه رژیم صهیونیستی ندارد و باید این موضوع را بر رژیم مذکور تحمیل کرد.

در آخرین انتخابات فلسطین که مربوط به سال ۲۰۰۶ می‌شود، حماس توانست با کسب ۷۶ کرسی از مجموع ۱۳۲ کرسی پارلمانی پیروز شود.

در واکنش به این پیروزی، اتحادیه اروپا و آمریکا از پذیرفتن نتایج انتخابات سر باز زدند و اعلام کردند که با جنبش حماس همکاری نخواهند کرد و به بهانه تروریستی بودن این جنبش تحریم‌هایی علیه آن اعمال کردند. جنبش فتح نیز نه تنها از پذیرفتن نتایج انتخابات سرباز زد و اجازه نداد حماس، حکومت خود را با وجود برگزاری انتخابات دموکراتیک و سالم تشکیل دهد، بلکه به عناصر امنیتی و کارمندهای خود نیز دستور داد تسلیم حکومت و دولت جدید نشوند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار