سردار رضایی؛

تعاملات مرزی بین ایران و ترکیه عامل اتحاد و وحدت است

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری نشست ها و تعاملات مرزی بین دو ملت و کشور دوست و برادر ایران و ترکیه عامل وحدت و اتحاد خواهد بود.
کد خبر: ۳۷۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴ - 29December 2019

تعاملات مرزی بین ایران و ترکیه عامل اتحاد و وحدت استبه گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا روز یکشنبه در ملاقات مرزی با فرمانده ژاندارمری ترکیه که در محل صفر مرزی منطقه «بورالان» ماکو ترتیب یافت، با اشاره به اینکه اجلاس بعدی مرزبانان ایران و ترکیه در سال آینده در تبریز خواهد بود، اظهار داشت: برگزاری این نشست‌ها و تعاملات مرزی بین دو ملت و کشور دوست و برادر ایران و ترکیه عامل وحدت و اتحاد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اغلب توافق‌های نشست‌های قبلی اجرایی شده‌است، بیان کرد: از آن جمله می‌توان برق‌رسانی ترکیه در مرزها اشاره کرد که جا دارد از فرمانده ژاندارمری ترکیه و والی«حکاری» تشکر ویژه داشته باشیم و با اهدای لوح، مراتب قدردانی خود را اعلام کنیم.

برقراری امنیت مرزی در سایه دوستی دو ملت ایران و عراق

ارتشبد «عارف چتین» فرمانده ژاندارمری کشور ترکیه نیز در این نشست با بیان اینکه حامل سلام و درود رییس‌جمهوری و وزیر کشور ترکیه به ملت و مسوولان جمهوری اسلامی است، افزود: ایران و ترکیه از دیرباز دو کشور برادر و دوست بودند و مرزها نمی‌تواند ملت و دولت این کشورها را از هم دور کند.

وی با بیان اینکه به همراه فرماندهان ژاندارمری مناطق مرزی و فرماندهان ارتش استان‌های مرزی برای بررسی مسایل و مشکلات مرزی دو کشور در نشست روز جاری حضور یافته‌است، بیان کرد: امنیت کامل مرزی به علت دوستی ملت و دولت ایران و ترکیه برقرار است و این نشست‌ها عامل اتخاذ تصمیم‌های خوبی برای روابط دو کشور می‌باشد.

به گزارش ایرنا یکی از توافق‌های نشست مرزی طی روز جاری، ملاقات فرماندهان هنگ‌ها و مرزبانان استانی کشور جهت تعاملات بیشتر بود و قرار شد این ملاقات‌ها در دو سوی مرز صورت گیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا در این نشست با اهدای لوح تقدیر از ارتشبد عارف چتین، فرمانده ژاندارمری کشور ترکیه و والی حکاری تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار