جوادی در نشست خبری:

۵۵ هزار مجوز نشر اعطا شد/ چاپ کتاب رشد پنج درصدی داشته است

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعطای ۵۵ هزار مجوز نشر کتاب خبر داد و گفت: چاپ کتاب امسال پنج درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۳۷۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ - 30December 2019

۵۵ هزار مجوز نشر اعطا شد/ چاپ کتاب رشد پنج درصدی داشته استبه  گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محسن جوادی» معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری  با‌ اشاره به نقش خبرنگاران در پرداختن به موضوعات فرهنگی اظهار داشت: وظیفه همه است که به ارتقا فرهنگ عمومی کمک کنیم و دین‌مان به سرزمین‌مان را ادا کنیم.

وی به اعطای مجوز ۵۵ هزار عنوان کتاب اشاره کرد و گفت: امسال ۶۱ هزار عنوان چاپ شده است که رشد پنج درصدی داشته است.

جوادی به کاهش تعداد محصولات چاپی وارداتی حوزه چاپ اشاره کرد و افزود: ما امسال ۳۶ میلیون واردات محصولات چاپی و چهار میلیون کیلو صادرات محصولات چاپی داشته‌ایم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع خرید کتاب توسط کارگروه وزارت ارشاد پرداخت و گفت: سه هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب در تیراژ ۴۰۰ هزار توسط این کارگروه خریداری شده و ۳۵۰ هزار عنوان آن اهدا شده است.

وی به موضوع پایتخت کتاب اشاره کرد و گفت: ۱۷۲ شهر از سراسر کشور کاندید پایتخت کتاب شده‌اند. امسال دو طرح تابستان و پاییزه کتاب را پشتیبانی کردیم البته طرح زمستان را به دلیل مشکلات مالی برگزار نمی‌کنیم.

جوادی به پرداخت وام‌های ضروری اهل قلم اشاره کرد و عنوان کرد: پیگیری بحث وام‌های ضروری اهل قلم در خانه کتاب، سرباز فرهنگ، جایزه فیروزه از اتفاقات مهمی بود که انجام شد. امسال در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان اتفاقات ویژه‌ای در بحث نمایشگاه جایزه فیروزه را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد از برگزاری ۱۷ نمایشگاه استانی کتاب خبر داد و ادامه داد: امسال در ۱۱ نمایشگاه بین‌المللی شرکت فعال داشتیم. وزیر محترم رویکرد‌های جدید را مورد تاکید دارند لذا در بحث‌های مختلف تولید محتوای فرهنگی فعالیت‌های ورود جدی پیدا کرده‌ایم.

دهقان‌کار: ۲۶ فروردین نمایشگاه کتاب تهران در مصلی تهران خواهد بود

«ایوب دهقان‌کار» سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه این نشست در سخنانی گفت: ما خبرنگاری را یک فعالیت منفعل نمی‌دانیم بلکه معتقدیم با کمک خبرنگاران خواهیم توانست فعالیت‌ها و اهداف را زودتر و با کیفیت بهتر انجام دهیم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ در حالی فعالیت‌های زیادی داشته‌ایم که میزان تخصیصمان به ترتیب دو، ۱۰ و ۲۰ درصدی بوده است. ضمن اینکه وظیفه خودمان می‌دانیم شرایط کشور را درک کنیم، اما درعین حال انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه نسبت به حوزه فرهنگ اندکی مهربان‌تر باشد.

سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از اخذ تصمیمات اجرایی برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و ادامه داد: مصوباتی برای روند اجرایی نمایشگاه اخذ شده که یکی از این مصوبات مربوط زمان نمایشگاه بود که زمان ۲۶ فروردین برای برگزاری سی و سومین دوره انتخاب شد و مکان نیز با بررسی گروهی از کارشناسان مصلی تهران قرار گرفت.

دهقان‌کار به مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و تصریح کرد: پس از بررسی‌های انجام شده، کشور ترکیه بهترین گزینه برای مهمانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد. مدیران به ما قول داده‌اند تا قبل از تعطیلات سال پرونده فعالیت‌های اجرای نمایشگاه انجام شود و با سال جدید به فکر ارتقا کیفیت نمایشگاه باشیم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها