اسفند، برگزاری چهارمین جشنواره جایزه ملی ایثار

«سید فردین تقی‌زاده» با اشاره به ابلاغ دستورالمعل اجرایی برگزاری چهارمین جشنواره جایزه ملی ایثار در آبان به دانشگاه‌ها از برگزاری اختتامیه این جشنواره در اسفند خبر داد.
کد خبر: ۳۷۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ - 30December 2019

اسفند، برگزاری چهارمین جشنواره جایزه ملی ایثاربه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید فردین تقی‌زاده» مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان، اظهار داشت: چهارمین دوره جشنواره (آموزشی- تحصیلی) جایزه ملی ایثار توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و با مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، مراکز حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره ملی ایثار با هدف ایجاد پویایی، تحرک و افزایش انگیزه تحصیلی و نیز شناسایی، معرفی و تجلیل از برترین‌های جامعه هدف برای چهارمین سال متوالی برگزار می‌شود.

تقی زاده در تشریح روند برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی ایثار گفت: پیرو جلسات برگزار شده در بنیاد شهید و امور ایثارگران و تقویم اجرایی تعیین شده، اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در تاریخ یکم آبان ۱۳۹۸ دستورالمعل اجرایی برگزاری چهارمین جشنواره (آموزشی – تحصیلی) جایزه ملی ایثار و همچنین متعاقب آن فراخوان برگزاری جشنواره به همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در قالب بخشنامه ارسال شد.

وی درخصوص ارزیابی و معرفی دانشجویان واجد شرایط تاکید کرد: مطابق سنوات گذشته در مرحله اول جشنواره، سوابق تحصیلی، پژوهشی و فرهنگی واجدین شرایط توسط ادارات شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی براساس شاخص‌های تعیین شده برای هر یک از دوره‌های آموزشی و مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و دکتری تخصصی جمع آوری و توسط کمیته‌های علمی که در ستاد‌های دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود ارزیابی خواهد شد و نتایج ارزیابی به مناطق دهگانه ارسال خواهد شد.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در تشریح مرحله دوم فرایند این جشنواره گفت: از هر منطقه (۱۰ منطقه دانشگاهی) تعداد ۱۵ نفر برگزیده منطقه‌ای و در مجموع ۱۵۰ دانشجو برای ورود به مرحله بعد به اداره کل شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان معرفی می‌شوند.

تقی زاده افزود: در مرحله کشوری سوابق علمی، پژوهشی و فرهنگی ارسالی از دانشگاه‌ها مطابق با معیار و شاخص‌های ارزیابی اعلام شده مجددا بررسی و برای انتخاب افراد برتر هر گروه آموزشی و مقطع تحصیلی کمیته‌ای متشکل از معاونت دانشجویان داخل، مدیرکل امور دانشجویان داخل، مدیر کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان و همچنین تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها برای هریک از گروه‌های آموزشی، تشکیل و افراد برتر منتخب و به دبیرخانه جشنواره معرفی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار