نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایستادگی حزب الله، مردم غزه و سوریه به دلیل الگو برداری از شهدای ایران بود

مراسم گردهمایی فرماندهان، بازنشستگان، پیشکسوتان آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران در بهشت زهرا برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰ - 26September 2013

ایستادگی حزب الله، مردم غزه و سوریه به دلیل الگو برداری از شهدای ایران بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و شهدای والا مقام دوران دفاع مقدس و بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب در ایام هفته دفاع مقدس و در سالروز شکست حصر آّبادان با حضور محمداسماعیل کوثری نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و سردارعلی اصغر نوروزی، معاون آماد و پشتیبانی کل سپاه، فرماندهان، بازنشستگان و پیشکسوتان چهارم مهر در قطعه 29 مزار منور شهدا در بهشت زهرا برگزار شد.


سردار نوروزی، در این مراسم با تاکید بر اهمیت خون شهدا و صیانت از اهداف آنان،با بیان اینکه هر چهداریم و هرچه هستیم متعلق به شهداست، اظهار داشت: امروز فرصتی فراهم شد تابتوانیم از رشادت ها و دلاوری های آن بزرگوران تجلیل کنیم.


وی در ادامه با طرح این سوال که چرا باید ادامه دهنده راه  شهدا باشیم، یادآور شد: شهدای انقلاب، فضای امروز را با خون خود به ما هدیه دادند و باید ببینیم که چه تکالیف سنگینی بر عهده جامعه گذاشته شده است.


نوروزی خاطر نشان کرد: چیزی جز این که بگوییم شهدا شرمنده ایم، نداریم. ان شاء الله خداوند به ما کمک کند تا در ادامه این راه ثابت قدم باشیم.


معاون آماد و پشتیبانی سپاه افزود: امروز کشور از نعمت هایی بهره مند است که شهدا و امامشهدا پایه گذار آن بودند و این مسیر ادامه دارد و شاید ما در آغاز راهیم.


وی در پایان با تأکید بر این که باید نعمت بهره مندی شهدا را برای خود حفظ کنیم، بیان کرد: هیچ قطعه ای در دنیا، این فضای معنوی را ندارد و قطعه شهدا، قطعه ای از بهشت است.
 

در بخش دیگری از این گردهمایی، محمد اسماعیل کوثری، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به ایراد سخن پرداخت و با بیان این مطلب که کسی که تاریخ سیاسی قرن بیستم را تغییر داد، کسی جز امام (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران نبود، اظهار داشت: نباید تصور کنیم که چون به جبهه رفته ایم، شیطان به سمت ما نمی آید.


کوثری با بیان این که فضای ایثار، فداکاری و شهادت طلبی در دفاع مقدس احیا شده، گفت: دشمنان اسلام در واقع قصد داشتند تا گفتمان امام را که برخاسته از اسلام ناب محمدی بود، همان سال های اول پیروزی انقلاب در نطفه خفه کنند ولی صحبت های امام برخاسته از بطن انقلاب بود و باعث شد امام در برابر استکبار جهانی ایستادگی کند.


وی با بیان این که خداوند اراده کرد تا برخی بمانند و راه شهدا را ادامه دهند، گفت: باید توجه داشته باشیم اساس کار دشمنان انقلاب در جنگ تحمیلی، از بین بردن گفتمان و نظام جمهوری اسلامی ایران بود.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره بهسه اصل اساسی به عنوان کلید پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اسلام ناب محمدی، ولایت و مردم، باعث شدند تا با دست خالی بتوانیم کاری کنیم که تمام تحلیل های سیاسی  سیاستمداران دنیا را بر هم بزنیم.


کوثری گفت: ایستادگی حزب الله، مردم غزه و سوریه به دلیل الگو برداری از شهدای ایران بود.


وی با تأکید بر این که دفاع مقدس، فرهنگ ایستادگی در برابر شیاطین را به وجود آورد، افزود: ما باید محکم و مصمم مسیر شهدا را ادامه دهیم تا ان شاء الله بتوانیم برافراشته شدن پرچم ناب محمدی را بر کاخ های ظالمین به اهتزاز در آوریم.


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان گفت: آماد و پشتیبانی در جنگ تحمیلی نقش بسزایی ایفا کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار