عیادت خادمان مسجد مقدس جمکران از خانواده شهدا و جانبازان مدافع حرم

خادمان مسجد مقدس جمکران به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) از خانواده شهدا و جانبازان مدافع حرم عیادت کردند.
کد خبر: ۳۷۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ - 31December 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، کاروان خادمان مسجد جمکران قم و جمعی از دانشجویان قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین‌آبادی امروز (سه شنبه) با پدر شهید «آلفرد گبری» در خیابان دماوند، خیابان افشاری تهران تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین‌آبادی خطاب به پدر شهید آلفرد اظهار داشت: خدا را شاکریم توفیق داشتیم در سالروز ولادت حضرت مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی با شما دیدار داشته باشیم و تشکر می‌کنیم که این توفیق را برای ما آماده کردید.

عیادت خادمان مسجد مقدس جمکران از خانواده شهدا و جانبازان مدافع حرم

وی افزود: حضرت مسیح (ع) و امام زمان (عج) وجه اشتراک بسیار زیادی با هم داشتند؛ هر دوی آن‌ها منجی و عدالت گستر جهان هستند، یکی از صحن‌های مسجد مقدس جمکران به نام حضرت عیسی (ع) نام‌گذاری شده است و ما معتقدیم این دو عالم عدالت خواهی را برپا کرده‌اند و عده زیادی از مسیحیان و شیعیان در این قیام قرار می‌گیرند.

پدر شهید آلفرد بیان کرد: من امیدوارم همه مسلمانان و مسیحیان در کنار هم متحد و در عدالت و خوشی زندگی می‌کنند. ما طبق رسم هر ساله آغاز سال نو و میلاد حضرت مسیح (ع) را جشن می‌گیریم امسال نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی این جشن بزرگ را خواهیم گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسین‌آبادی بیان کرد: فارغ از دین و هر مذهبی که داشته باشیم آزادی خواهان جهان از ظلم، کفر و ستم کوچ می‌کنند و به سمت ایمان و عدالت خواهی می‌روند. امروز همه ادیان الهی از عدالت خواهی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند، بیش از ۵۰۰ شهید و آزاده مسیحی در دفاع مقدس مشارکت داشتند و در این جریان شیعه و سنی در کنار هم در عدالت خواهی مشارکت داشتند، منشأ ستم و ظلم دوران دفاع مقدس صدام بود که از آمریکا شیطان بزرگ تبعیت می‌کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خطاب به پدر شهید آلفرد گفت: از شهید آلفرد برای حاضران توضیحاتی دهید.

پدر شهید آلفرد پاسخ داد: شهید آلفرد در سال ۱۳۵۰ هجری شمسی در بیمارستان بازرگانی تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۷۰ در منطقه گیلان غرب به شهادت رسید.

حجت الاسلام حسین آبادی مطرح کرد: قطعاً مقام ایشان در پیشگاه خداوند بالاست؛ شما نیز نزدیک به ۳۰ سال در فراق فرزند شهید خود نشستید.

پدر شهید آلفرد در پاسخ به حجت الاسلام حسین آبادی گفت: خیلی خوشحالم که فرزندم برای دفاع از آرمان‌ها و وطن خود جانش را نثار کرد. همه ایرانیان در همه ادیان چه مسیحی، چه سنی و چه شیعه از هموطن خود دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی افزود: خیلی‌ها می‌گویند ارامنه ارادت خاصی به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) دارند.

پدر شهید آلفرد پاسخ داد: همه مردم ایران ارادت خاصی به خاتم الانبیاء حضرت محمد (ص) و فرزندان گرامیشان دارند و فرقی نمی‌کند که مسیحی، سنی یا شیعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی اظهار کرد: وجه تشابه زیادی میان حضرت عیسی (ع) و امام زمان (عج) وجود دارد؛ هر دو منجی عدالت خواهی هستند ولادت هر دو مخفی بوده است و هر دو غیبت طولانی دارند و هر دو در آخرالزمان برای عدالت خواهی به پا می‌خیزند.

در پایان نیز حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی با اهدای تندیسی از کاشی مسجد جمکران قم از پدر شهید آلفرد تجلیل کرد.

کاروان خادمان مسجد مقدس جمکران قم در جمعی از دانشجویان پس از اقامه نماز و مراسم مرثیه خوانی حضرت زینب (س) در آسایشگاه شهید همدانی از جانبازان مدافع حرم تیپ فاطمیه (س) و زینبیه (س) و پرستاران این آسایشگاه تجلیل کردند.

در این دیدار سعیدی خواه مسئول آسایشگاه شهید همدانی توضیحاتی را درباره جانبازان این آسایشگاه ارائه داد و گفت: در گذشته حدود ۱۲۰ جانباز و مجروح از کشور‌های پاکستان و افغانستان در این آسایشگاه تحت درمان بودند و اکنون ۲۵ تا ۳۰ جانباز و مجروح حضور دارند؛ خدمات ابتدایی را قبل از جراحی در آسایشگاه شهید همدانی انجام و ادامه درمان و جراحی در بیمارستان‌های دیگر خواهد بود؛ ما مجبوریم به دلیل امنیت خانواده‌های آن‌ها در کشورهایشان از انتشار تصاویر این جانبازان جلوگیری کنیم.

وی افزود: در مقابل نیز آمریکایی‌ها و هم پیمانانشان از بازماندگان داعش در آسایشگاهی در عراق نگهداری و مراقبت می‌کنند تا به اهداف شوم خود برسند و از آن‌ها برای تفرقه‌اندازی میان شیعه و سنی و تضعیف خط مقاومت استفاده کنند؛ بنابراین حضور مدافعان حرم اکنون نیز برای جلوگیری از توطئه‌های آن‌ها ضروری است. کاروان خادمان مسجد مقدس جمکران و قم با اهدای گل، شیرینی، پرچم متبرک به نام امام زمان (عج) و بسته‌های تبرکی مسجد جمکران از جانبازان و پرستاران این آسایشگاه تجلیل کرده‌اند.

حجت الاسلام و والمسلمین حسین آبادی با اشاره به مقام و منزلت شهدا گفت: شبی یکی از دوستان خواب دید که آقا امام زمان (عج) فرمودند برکت مسجد جمکران به شهدایی است که به این مسجد می‌آورند و مژده آوردن دو شهید را به شما می‌دهم که مورد تکریم من هستند، از آنان استقبال ویژه کنید.

این فرد بعد از این که از خواب بیدار شد، نزد من آمد و خطاب به من گفت: حاج آقا قرار است شهید به مسجد بیاورند. گفتم: فکر نکنم. بعد از مدتی از سپاه زنگ زدند و گفتند قرار است دو شهید به مسجد بیاورند.

یکی از جانبازان آسایشگاه شهید همدانی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حسین آبادی گفت: یکی از دوستانم هنگامی که مجروح شد و روی زمین افتاده بود لحظه‌ای خانم حضرت زینب (س) را دید که از جانبازان و مجروحانی که در آنجا بودند پرستاری می‌کرد. پرسیدم: خانم چه می‌کنید؟ ایشان فرمودند: از مریدان و حامیانم پرستاری می‌کنم و این وظیفه‌ام است.

این جانباز در ادامه گفت: فرمانده ما سردار سلیمانی بود که به ما گفت منطقه را فتح کنید و از نیروی مقاومت ما خیلی راضی بود.

حجت الاسلام و والمسلمین حسین آبادی بیان کرد: ما همیشه افتخار میزبانی مدافعان حرم و جانبازان مدافعان حرم را داشتیم و امیدواریم بتوانیم همیشه به این عزیزان خدمت کنیم.

در ادامه نیز کاروان خادمان مسجد جمکران و دانشجویان و حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی از قسمت‌های دیگر آسایشگاه‌های شهید همدانی بازدید کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها