امام جمعه یزد:

ایحاد نا امیدی در بین مردم از مهمترین توطئه‌های دشمنان نظام است

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با تاکید بر اینکه القا کردن ناامیدی در بین مردم از مهمترین توطئه‌های دشمنان نظام است، گفت: متاسفانه امروز در بین برخی از افراد جامعه ارزش‌هایی از جمله ایثار، کمک به دیگران، تلاش برای رفع مشکلات جامعه و موارد مختلف دیگر از این قبیل کم‌رنگ شده است.
کد خبر: ۳۷۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹ - 31December 2019

ایحاد نا امیدی در بین مردم از مهمترین توطئه‌های دشمنان نظام استبه گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» امام جمعه یزد در دیدار مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج اظهار داشت: دشمن به دنبال ایجاد جدایی و تفرقه بین مردم و نظام است.

وی با تاکید بر اینکه القا کردن نا امیدی در بین مردم از مهمترین توطئه‌های دشمنان نظام است، گفت: متاسفانه امروز در بین برخی از افراد جامعه ارزش‌هایی از جمله ایثار، کمک به دیگران، تلاش برای رفع مشکلات جامعه و موارد مختلف دیگر از این قبیل کم‌رنگ شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: مصداق این موضوع را می‌توان در قضیه گران شدن دلار و مشکلات اقتصادی در کشور مشاهده کرد؛ زمانی که بسیاری از کارخانه داران و فروشندگان بزرگ به جای اینکه انبارهای خود را برای کنترل قیمت راهی بازار کنند تا اجناس گران نشوند، برعکس اقدام به احتکار برای گران شدن و سود بیشتر کردند.

ناصری یزدی با بیان اینکه این موضوع خود یک علامت خطر است، تصریح کرد: امروز همه مسئولان به ویژه روحانیت و پاسداران وظیفه دارند در راستای امیدآفرینی در بین مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنها و با جدیت بیشتر قدم بردارند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه بسیج باید بیش از پیش در میان مردم باشد و برای رفع مشکلات مردم به صورت جهادی فعالیت کند، گفت: امروز دیگر زمان آن نیست که طرح ارائه کنیم و اگر رد شد، کار را کنار بگذاریم، الان باید اتمام حجت کنیم که اگر طرح را اجرا می‌کنید که هیچ وگرنه خودمان باید به میدان بیاییم و برای رفع مشکلات مردم کار کنیم.

وی افزود: امروز در برخی از محلات، تشکلات‌های خودجوش و یا در قالب فعالیت‌های بسیجی به وجود آمده که با ایجاد تعاونی‌ها و فروشگاه‌هایی، علاوه بر اینکه اجناس را به صورت مستقیم و ارزان‌تر به دست مردم می‌رسانند، برای افرادی که واقعا بضاعت مالی خرید مایحتاج روزانه خود را ندارند هم رایگان و در قالب جمع‌آوری کمک‌های خیرین کمک‌رسانی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه در بحث کنگره باید سعی کنیم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را درگیر فعالیت‌های کنگره کنیم، گفت: استان یزد قریب به چهار هزار شهید دارد که می توان به راحتی در هر مقطع تحصیلی، به ازای هر شهید، یک یا چند دانش‌آموز را مسئول تحقیق در ارتباط با وصیت‌نامه و زندگی‌نامه آن شهید کرد.

ناصری یزدی گفت: به این ترتیب چندین هزار دانش‌آموز در استان یزد به صورت مستقیم با مباحث مرتبط با شهدا و ایثارگران ارتباط پیدا می‌کنند و این موضوع نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در بین مردم دارد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: طرح‌های کنگره باید به گونه‌ای باشد که در طول مدت برگزاری آن، زمینه‌ای برای ایجاد ارتباط بین مباحث و فعالیت‌های کنگره با اکثریت افراد جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها