سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق:

حضور نظامیان آمریکایی در عراق قابل قبول نیست

«محمد محیی» با تاکید بر اینکه تحصن در برابر سفارتخانه آمریکا در عراق ادامه خواهد داشت، گفت: از این به بعد دیگر حضور نظامیان آمریکایی در کشور قابل قبول نیست.
کد خبر: ۳۷۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ - 01January 2020

حضور نظامیان آمریکایی در عراق قابل قبول نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد محیی» سخنگوی رسمی گردان‌های حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد که تحصن در برابر سفارت آمریکا در عراق ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تجاوز اخیر آمریکا یک جنایت جنگی به شمار می‌رود و آمریکا باید بفهمد که ما هرگونه حضور نظامی آن‌ها را در عراق رد می‌کنیم، گفت: سفارت آمریکا در عراق به معنی وجود یک کشور در کشور دیگر است؛ یعنی تروریسم و مداخله در امور داخلی کشورها در این سفارتخانه صورت می گیرد. آمریکا باید به دنبال کوچک کردن حجم سفارتخانه خود در عراق باشد وگرنه اجازه ادامه فعالیت آن را نخواهیم داد.

سخنگوی رسمی گردان‌های حزب‌الله عراق با تاکید بر اینکه آمریکا باید به دنبال کوچک کردن حجم سفارتخانه خود در عراق باشد وگرنه اجازه ادامه فعالیت آن را نخواهیم داد، افزود: آمریکا هر زمان دل به تغییر نظام سیاسی در عراق بسته شکست خورده است؛ در حال حاضر توپ در زمین پارلمان عراق برای بیرون راندن نظامیان آمریکایی از کشور است و از این به بعد دیگر حضور این نظامیان در کشور قابل قبول نیست.

محیی خاطرنشان کرد: آمریکا برای ایجاد جنگ داخلی در عراق نقشه می کشید اما شکست خورد؛ تحصن در برابر سفارت آمریکا تا زمان اخراج سفیر این کشور و بستن سفارتخانه و خروج نظامیان آمریکایی از عراق ادامه خواهد داشت.

معترضان عراقی روز گذشته با تجمع مقابل سفارتخانه آمریکا در بغداد اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های این کشور نشان دادند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار