به‌مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار؛

میراث‌داران عقیله‌ی کربلا مادران شهدا، همسران جانبازان و ایثارگران هستند

اگر سیره‌ی عقیله‌ی بنی هاشم را الگو قرار دهیم، پرستاری و بهورزی تنها یک شغل برای التیام درد‌های جسمی بیمار نیست بلکه رسالتی است بس عظیم که امروز میراث‌داران آن، مادران شهدا و همسران جانبازان و ایثارگران هستند.
کد خبر: ۳۷۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ - 01January 2020

تقدیم به میراث‌داران عقیله‌ی کربلابه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در تقویم ملی کشورمان امروز یعنی پنجم جمادی الاولی روز بزرگداشت و تکریم مقام پرستار و بهورز نامگذاری شده است. مناسبت اصلی‌ای که باعث نامگذاری این روز برای این قشر زحمتکش شده است همانا میلاد با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیهاست. روز پرستاران یعنی روز میراث‌داران کلام زینب کبری. روزی است که یادآور می‌شود که حضرت زینب (س) چه دلسوزانه و خاضعانه از امام چهارم شیعیان در بحبوحه‌ی جنگ و جهاد و رشادت و شهادت، پرستاری کرد و همین تیمارداری‌های عقیله‌ی بنی‌هاشم بود که باعث شد عَلَم رفیع امامت برافراشته بماند و به دست امام چهارم شیعیان یعنی امام علی ابن حسین سجاد زین العابدین علیه‌السلام برسد.

آری اگر مدعی شویم که بخش اعظمی از ادامه‌ی سیره‌ی ائمه‌ی اطهار پس از قیام عاشورا مدیون زحمات عمه‌ی مومنین است هیچ گزافه نگفته‌ایم. این عقیله‌ی آل هاشم بود که هم پرستار امام چهارم را می‌کرد و هم خون امام اول شیعیان در رگهایش موج می‌زد و هم از دلاوری‌های امام سوم شیعیان و هفتاد و دو تن از یارانش در صحرای کربلا سخن می‌گفت و خطبه‌های حق طلبانه‌اش پایه‌های حکومت فاسد بنی امیه را متزلزل کرد. دقیقا پس از ایراد خطبه‌های شیرزن کربلا بود که حاکمیت بنی امیه رو به افول گذاشت.

باری، امروز روز میلاد زنی است که پرستاری امام شیعیان را بر عهده داشت و هم از رسالت مبارزه با استکبار زمانه‌اش غافل نماند و با چه صولت و صلابتی تار و پود حاکمیت منحوس بنی‌امیه را با کلامی که از پدرش یعنی امیر مومنان، شیر خدا، قرآن ناطق، آموخته بود، توانست نهضت عاشوراییان را زنده نگه دارد بیرق امامت و ولایت را نیز از برادرش به برادر‌زاده‌اش امام سجاد (ع) برساند.

باید عنوان کرد: پرستاری و بهورزی تنها یک شغل برای التیام درد‌های جسمی بیمار نیست بلکه اگر سیره‌ی عقیله‌ی بنی هاشم را الگو قرار دهیم، رسالتی است بس عظیم که امروز میراث‌داران این رسالت مادران شهدا و همسران جانبازان و ایثارگران هستند.

در واقع چه کسانی بهتر و زیباتر از این مادران و همسران می‌توانند آیینه‌داران تجلی روح زینب کبری سلام الله علیها باشند؟ فقط آن‌ها که نینوا دیده‌اند کلام نینوایی دارند. فقط آن‌ها که دهه‌هاست تیمارداری شهدای زنده را می‌کنند می‌توانند میراث‌داران زینب کبری باشند. بانوان صبور و فهیم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن نمونه بارز رهروان زینبی هستند. 

باید اذعان داشت که بانوان پرستار متعهد، بهترین نمونه از زنانی هستند که می‌خواهند راه عمه‌ی، ائمه‌ اطهار را پیش‌گیرند و وظیفه همه‌ی پرستاران و بهورزان آن است که کنار التیام درد بیماران، زینب‌وار احقاق حق کنند و نگذارند در کوران حوادث غباری بر سر راهشان بنشیند. چرا که، چون نیک بنگریم راهشان راه حق است و در راه حق جای هیچ تزلزلی نیست.

انتهای  پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار