گفت‌وگو با بانویی که عاشقانه از همسر جانبازش پرستاری می‌کند؛

نگهداری از همسرم برای من شیرین تر از عسل است

همسر جانباز «محمد متین» گفت: همسرم هنگامی که از جبهه برگشت تمام بدنش از اثرات ترکش و شیمیایی کبود شده بود و دائم از درون و بیرون بدنش خون میرفت، با این حال به تنهایی به پرستاری او پرداختم و تمام این سختی‌ها برایم شیرین‌تر از عسل بود.
کد خبر: ۳۷۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ - 01January 2020

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حضرت زینب (س) را ما به عنوان اسوه‌ای از صبر و استقامت می‌دانیم و این بانوی باکرامت در هنگام ملایمت‌ها و سختی‌های کربلا علاوه بر دوش کشیدن غم از دست دادن برادر و اهل بیتش از خدمتگذاری و پرستاری امام زمانش یعنی امام زین العابدین (ع) لحظه‌ای غافل نشد و تا پای جان از بیمار کربلا نگهداری و مراقبت کرد.

نگهداری از همسرم برای من شیرین تر از عسل است

زنان مسلمان که همیشه الگوی خود را حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) می‌دانند با تاسی گرفتن از اخلاق و رفتار این بزرگواران به رفتار و پرورش فرزندان می‌پردازند.

در دنیایی که برای برخی از افراد ارزش‌های اخلاقی جایگاهی ندارد؛ اما می‌توان از خود گذشگی و ایثار را در زنان باتقوا ایرانی مشاهده کرد که با الگو گیری از حضرت زینب (س) از جان و مال خود و خانواده شان برای زنده نگه داشتن دین اسلام و ارزش‌های اسلامی می‌گذرند.

حضرت زینب (س) همواره در میان زنان و مردان ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد به طوری که همسران جانبازان با الگوگیری از صبر و استقامت خطبه خوان کربلا بعد از جنگ دفاع مقدس با عشق ورزی به همسرانشان صبورانه کنارشان ایستادند و با دل و جان از آن‌ها پرستاری می‌کنند.

بعد از جنگ نابرابرانه تحمیلی عده‌ای زیادی از مردان این سرزمین دچار بیماری اعصاب و روان، بیماری‌های شیمیایی و مجروح جنگ شدند و در حالی که آسایشگاه‌هایی برای آن‌ها تعبیه شده بود، اما همسرانشان اجازه ندادند و با صبر و بردباری از همسران خود در منزل پرستاری کردند.

روز ولادت حضرت زینب (س) فرصت را غنیمت شمردیم و گفت‌وگو داریم با خانواده‌ای که الگو زندگیشان حضرت زینب (س) است.

محمد متین، جانباز ٣۵ درصد شیمیایی جنگ تحمیلی از هدفش برای رفتن به جبهه اظهار داشت: در سال ١٣۶۴ با شنیدن سخنرانی حضرت امام (ره) از طریق رادیو وظیفه خود دانستم و عازم نبرد حق علیه باطل شدم.

متین افزود: ٢٠ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ازدواج کردم و پس از آموزش در استان کرمان به همراه هم رزمان خود به اهواز اعزام شدیم.

محمد متین ادامه داد: ما به خاطر دفاع از ناموس و وطن و پیروی از ولایت فقیه و حضرت امام (ره) جبهه رفتیم و از هیچکس توقعی نداشتیم و نداریم.

وی ضمن خاطره‌گویی از قبل انقلاب و دستاورد‌های بعد از انقلاب بیان کرد: در زمان حکومت منحوس پهلوی وضع زندگی و معیشت مردم خیلی بد بود و ما نان برای خوردن نداشتیم، اما در حال حاضر الحمدلله به برکت این نظام و انقلاب مردم آگاه شدند و در امنیت، آسایش و آرامش هستیم.

فاطمه زندانی همسر جانباز به بیان خاطرات پرداخت و گفت: وقتی از جبهه برگشت تمام بدنش از اثرات ترکش و شیمیایی کبود شده بود و دائم از درون و بیرون بدنش خون میرفت، روزانه چندین بار از حال می‌رفت.

خانم زندانی افزود: من با تمام سختی‌ها ساختم، چون خودم از همسرم خواستم که برای دفاع از وطن برود و یک وظیفه می‌دانستم.

وی ادامه داد: در طول این سال‌ها مشکلات زیادی داشتم و هیچکس همراهم نبوده غیر خدا که در تمام مشکلات از خداوند کمک گرفتم و مشکلاتم حل شده، ما چندین سال آواره بیمارستان‌های مختلف بودیم برای درمان خودم به تنهایی از محمد (جانباز) پرستاری می‌کردم و وظیفه خود می‌دانستم.

زندانی افزود: این مشکلات برای من شیرین‌تر از عسل است، چون خودم انتخاب کردم و پای انتخابم می‌مانم.

محمد متین جانباز شیمیایی در پایان خطاب به همه مردم کشور ایران به خصوص جوانان گفت: باید قدر این انقلاب را بدانیم ما هر چه الان داریم از سر برکت انقلاب و شهدایست که جان خود را فدای این انقلاب و وطن کردند.

منبع: شبکه اطلاع رسانی دانا

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار