جعفری در اجلاس مردمی جهاد و شهادت تأکید کرد؛

نقش مؤثر موزه‌ها در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری موزه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: موزه‌ها در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی نقش خواهند داشت.
کد خبر: ۳۷۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ - 02January 2020

موزه‌ها در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی نقش خواهند داشتبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت صبح امروز (پنجشنبه) با حضور جمعی از فعالان فرهنگی سراسر کشور در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

«علی‌اصغر جعفری» مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ابتدای این اجلاس با بیان اینکه موزه‌ها ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت هستند، اظهار داشت: هفت بخش جدید در موزه‌ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایجاد شده که در آینده نزدیک رونمایی می‌شود تا جوانان جمع شوند و ما بتوانیم حرفمان را مطرح کنیم.

وی به حضور وزیر دفاع کشور چین در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: دو هفته پیش وزیر دفاع چین به دعوت سرلشکر «باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مهمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود؛ وی پس از بازدید از موزه گفتن «شما با نشان دادن این موزه اشک ما را درآوردید و عظمت ملت ایران را نشان دادید».

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: بزرگ‌ترین کتابخانه ایران و مجموعه‌های پژوهشی در این موزه برای نشر فرهنگ جهاد و مقاومت ایجاد شده است؛ لذا هر اندازه که بتوانیم مردم را در این مراکز جمع‌آوری کنیم، تأثیرگذار خواهیم بود.

جعفری در ادامه به تأثیرگذاری این موزه‌ اشاره و عنوان کرد: ما در پایان بازدیدِ مخاطبان از موزه، از آن‌ها نظرسنجی می‌کنیم؛ که بخش زیادی از بازدیدکنندگان، حسّ خود در بازدید از این مکان را مشابه حس حضور در راهیان نور عنوان می‌کنند؛ این ایک رخداد مهم است؛ چراکه ما تمام ایام سال امکان حضور در راهیان نور را نداریم و به این ترتیب، تأثیرگذاری موزه مشخص می‌شود.

وی موزه‌ها را ابزاری برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی موزه‌ها حتماً نقش مهم و تأثیرگذاری خواهند داشت که باید به‌درستی از آن‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار