جهانگیری: ایران با مشتی آهنین در برابر متجاوزان می‌ایستد

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان رو به شکست است، گفت: در شرایط تحریم سال جاری درآمد کشور بیش از ۷۰ میلیارد دلار بود که تا پایان سال به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
کد خبر: ۳۷۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ - 02January 2020

جهانگیری: ایران با مشتی آهنین در برابر متجاوزان می‌ایستدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز پرستار که در سالن همایش‌های برج میلاد با حضور وزیر بهداشت و درمان و جمع زیادی از کادر پزشکی و پرستاری کشور برگزار شد، اظهار داشت: از جامعه پزشکی و پرستاری کشور از عمق دل تشکر می‌کنم؛ چراکه نگذاشتند مهمترین نیاز مردم در اثر تحریم دچار کمبود شود.

وی ادامه داد: در دارو و تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم‌های آمریکا موانعی پیش‌روی بخش بهداشت و درمان به وجود آمد، اما با افزایش تولید داخلی دارو و تجهیزات پزشکی مشکلات تا حدود زیادی رفع شده است.

جهانگیری گفت: آمریکایی‌ها با تحریم کاری کردند تا منابع درآمدی ایران دچار مشکل شود و نتوانیم پول مورد نیاز برای خرید نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات پزشکی را به شرکت‌های خارجی پرداخت کنیم. آنان با متوقف کردن انتقال پول در نظام پولی بین‌الملل عملاً دارو و تجهیزات پزشکی را نیز تحریم کردند، اما با همت و لطف داروسازان کشور و مدیران بخش درمان تا این لحظه دچار تنگنای جدی در این حوزه‌ها نشده‌ایم، البته با محدودیت‌های کوتاه مدت روبرو بودیم.

معاون اول رئیس‌ جمهور با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س)، گفت: آن حضرت هم در وجه اجتماعی و هم در بخش انسانی و عاطفی سرمشق ما هستند. ایشان شیرزنی بودند که توانستند قدرت و ظرفیت انسان در تحمل مصیبت‌ها و فشارها را به نمایش بگذارند و پیام یک نهضت عدالتخواهانه و آزادی طلب را هم در عصر خودشان و هم در عصر بعد از خودشات به جهانیان برسانند.

وی ادامه داد: پرستاران مرهمی بر زخم دل همنوعان و سنگ صبور و گوش شنوای بیماران و همراهان آنان هستند که در پیش آحاد ملت، مسئولان کشور و از همه مهمتر نزد خداوند تبارک و تعالی جایگاه والا و برتری دارند. پرستار از جنس عبادت و فداکاری است. فداکاری جز از انسان‌های شایسته در طول تاریخ بشر دیده نشده است. بر ما مسئولان ضروری است که متناسب با این شأن و جایگاه به مطالبات مادی و غیرمادی جامعه پرستاری توجه کنیم.

جهانگیری ادامه داد: هم رئیس جمهور، هم بنده و هم اعضای دولت نسبت به مطالبات پرستاران آگاه هستیم و می‌دانیم که بار مسئولیت بیش از اندازه بر دوش پرستاران است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با وزیر بهداشت و پرستاران کشور گفت: مجموعه مطالبی که حضرت امام خامنه‌ای در این دیدار بیان کردند تماماً مورد قبول دولت است و دولت تلاش می‌کند تا دغدغه جامعه پرستاری را رفع کند. برای ما جلب رضایت کامل ذینفعان اهمیت دارد. اگر نتوانیم رضایت شما را جلب کنیم طبیعتاً نخواهیم توانست رضایت عامه مردم را که پیچیده‌تر است، جلب کنیم. نیازهای مادی و معنوی پرستاران باید تامین شود، البته کشور در بخش خدمات عمومی و آموزش نیز وضعیت مشابه پرستاران را دارد که باید رضایت مردم و ذینفعان را بتوانیم جلب کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بررسی اجمالی شرایط کشور گفت: در هر نقطه از دنیا هر دولتی با مسائل پیش‌بینی شده و پیش‌بینی نشده روبروست و معنای برنامه و بودجه کشور نیز این است تا اقدامات مناسب با چنین وضعیت‌هایی انجام شود اما گاهی اتفاقاتی می‌افتد که فراتر از پیش‌بینی‌هاست؛ مثلاً زلزله کرمانشاه، کسی تصور نمی‌کرد چنین اتفاقی در غرب کشور بیفتد یا مثلاً کسی به فکرش خطور نمی کرد که پس از یک خشکسالی طولانی مدت به ناگاه سیل بیاید.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تغییر و تحولات کشورهای منطقه و تأثیر آن بر جمهوری اسلامی گفت: هیچ وقت تصور نمی کردیم که در کشورهای عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان مسائل امروز اتفاق بیفتد. اتفاقات و حوادث این کشورها روی کل خاورمیانه از جمله ایران تاثیر گذاشته است.

جهانگیری با اشاره به پیش‌بینی‌های دولت اول روحانی در سال ۱۳۹۲ گفت: در آن سال مسئله کشور را تعامل با دنیا، مسئله هسته‌ای، کنترل تورم و طرح تحول سلامت تشخیص دادیم و در این مسائل به سرعت به نتیجه رسیدیم. وقتی با شش قدرت بزرگ دنیا توافق کردیم دیگر توقع نداشتیم که یک دولت در زیر توافقنامه بزنند و کار را خراب کند. آمریکا خودخواهانه با خروج از برجام فشار بر ملت ما را زیاد کرد و با تحریم درآمدهای نفتی ایران که بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار در سال بود، ایران را تحت فشار اقتصادی گذاشت.

وی با انتقاد به اظهارات رئیس‌ جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این که مسئولان آمریکایی، ایران را مسئول حملات و حوادث عراق بدانند و آن را بهانه بمباران یک شهر و کشتن چند انسان بیگناه کنند، دروغی بزرگ است. ملتی صلح طلب تر از ایران وجود نداشته است. ایران در هیچ نقطه از جهان و در هیچ برهه‌ای از زمان علیه هیچ ملتی جنگ نداشته است بلکه همواره دنبال صلح و آرامش در منطقه و جهان بوده است. ایران با مشتی آهنین در برابر متجاوزان می‌ایستد.

به گفته معاون اول رئیس جمهور، غلبه بر مشکلات کشور جز با همدلی، همکاری و همراهی آحاد ملت ایران امکان‌پذیر نیست.

جهانگیری رمز عبور موفقیت آمیز از شرایط تحریمی کشور را انسجام و وحدت ملی دانست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد سال ۲۰۲۰ سال صلح، امنیت و آرامش برای همه جهان باشد و ایران کمک شایانی به برقراری این مسئله خواهد کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها