معاون فرهنگی قوه قضائیه:

دستگاه قضا نیازمند 24 هزار قاضی است

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا نیازمند 24 هزار قاضی است؛ اما شرایط جذب را ندارد.
کد خبر: ۳۷۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ - 02January 2020

دستگاه قضا نیازمند 24 هزار قاضی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «هادی صادقی» معاون فرهنگی قوه قضائیه امروز (پنجشنبه) در نشست شورای اداری شهرستان نظرآباد ضمن تشکر از هوشمندی مردم و مسؤولان جهت پیشگیری از اغتشاشات اظهار داشت: هوشمندی و عمل به‌موقع مسؤولان، همچون برخی مناطق دیگر کشور موجب پیشگیری از ایجاد اغتشاش در نظرآباد شد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: دستگاه قضایی با بار سنگینی از رسیدگی به شکایات و حقوق عامه و مسائل مربوط به مفاسد و برخورد با آن‌ها مواجه است که عمده این مشکلات توسط اهل فساد و... ایجاد می‌شود که 15 هزار پرونده را در یک سال تنها ماده 100 شهرداری‌ها در کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا به دنبال عوامل اصلی ایجاد این حجم از پرونده و پیشگیری از آن‌هاست و در استان تهران گاهی نوبت رسیدگی به پرونده‌ها برای سال 1400 ثبت می‌شود، افزود: طبیعتاً کمبود نیرو از دیگر مشکلات قوه قضاییه است؛ چراکه به میزان دو یا حتی سه برابر نیروی کار موجود در دادگاه و دادگستری‌ها، پرونده و شکایت داریم و به همین دلیل، نیازمند 24 هزار قاضی هستیم؛ اما شرایط جذب نداریم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: قرار است اصلاحات زیربنایی‌تری داشته باشیم و به این مقدار اکتفا نخواهیم کرد؛ چراکه دستگاه قضا حقیقتاً درصدد خدمت‌رسانی به مردم است؛ اما این کار همت جمعی را می‌طلبد و همه باید در راستای کاهش جرائم تلاش کنیم.

وی افزود: برای مثال در محدوده شهری نظرآباد، گویا شرکتی مشکلاتی در اراضی ایجاد کرده که مستلزم بررسی دقیق و حل عمقی و ریشه‌ای آن است تا یک‌بار برای همیشه موضوع حل شود؛ نه اینکه سال‌ها پرونده باز باشد و مسائل را حقوقی و قضایی کنیم؛ بنابراین به طور جدی مسؤولان شهرستان باید نسبت به حل مسأله اراضی که گویا برای شهروندان نیز ایجاد مشکل کرده است، اقدام کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار