عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

توسعه دریامحور نیازمند اعتماد به جوانان است/ توجه به دریا می‌تواند معضل بیکاری را حل کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای توسعه دریا محور و پایدار نیازمند اعتماد به جوانان مستعد و دانش پژوهان هستیم.
کد خبر: ۳۷۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ - 02January 2020

توسعه دریامحور نیازمند اعتماد به جوانان است/ توجه به دریا می‌تواند معضل بیکاری را حل کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «سید مصطفی میرسلیم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم اختتامیه بیست و یکمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به دریا و ظرفیت‌های آن در حوزه صنعت و اشتغال، اظهار داشت: متاسفانه به علت سیاست درون گرای قبل از انقلاب ما از دریا و ظرفیت‌های آن غافل ماندیم.

وی افزود: البته به برکت انقلاب اسلامی و فعالیت‌های که در بیست سال گذشته انجام شده، به پیشرفت‌های مطلوب دست یافته ایم و به این شناخت رسیده ایم که در کجا قرار داریم و چگونه باید قدم‌های رو به تعالی را در این حوزه سریعتر برداریم.

میرسلیم نیروی انسانی کارآمد و متخصص را یکی از مهمترین عوامل رشد و شکوفایی صنعت دریایی کشور دانست و گفت: بکارگیری نیروی انسانی کارآمد و بومی در عرصه دریا بسیار مهم است و ما تاکنون در عرصه‌هایی موفق بوده ایم که به نیرو‌های بومی بها داده و از آن‌ها استفاده کرده ایم.

وی ضمن تاکید بر توجه مسئولان به جوانان مستعد کشور گفت: هنگامی که شنیدم یکی از مسئولان می‌گفت باید از خارج از کشور مدیر وارد کنیم تا بتوانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم، این موضوع برای بنده که با دانشگاه و جامعه دانشجویی ارتباط دارم بسیار سنگین آمد؛ چراکه اگر ما به جوانان و دانشجویان اعتماد کرده و عرصه را برای فعالیت آن‌ها فراهم کنیم مطمئن باشید که به رشد و شکوفایی و توسعه دریا محور خواهیم رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای توسعه دریا محور باید دریا دل بود با کوته نظری و عدم اعتماد به پتانسیل‌های داخلی نمی‌توان به توسعه پایدار دریایی دست یافت.

وی افزود: اگرچه در مسیر توسعه دریامحور در شرایط تحریمی با مشکلات و کمبود‌هایی روبرو هستیم، اما این محدودیت‌ها نباید مانع پیشرفت ما شود.

میرسلیم خاطرنشان کرد: با امید به خدا، خود باوری و اعتماد به جوانان و دانشگاهیان و پتانسیل‌های عظیم داخلی می‌توانیم با وجود ناملایمات‌ها و تحریم‌ها به در مدت زمان معقولی به موفقیت برسیم.

وی با اشاره به بازار کار و نیروی انسانی فزاینده‌ای که این حوزه نیاز دارد، گفت: اگر زمینه برای توسعه دریا محور فراهم بود قطعا ما به لحاظ نیروی کار با کمبود مواجه شده و می‌بایست از نیرو‌های مهاجر استفاده می‌کردیم.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار