مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی:

عربده‌کشی دشمنان به سبب ترس و درماندگی است

علی‌اصغر جعفری گفت: امروز کارشناسان حوزه بین‌الملل معتقدند جمهوری اسلامی یکی از کشور‌های پر قدرت منطقه و جهان است. در حالی که دشمنان از همه لحاظ ضعیف‌تر شده‌اند. عربده‌کشی می‌کنند، ولی به سبب ترس و درماندگی است.
کد خبر: ۳۷۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ - 03January 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، علی اصغر جعفری، مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مراسم افتتاحیه پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت اظهار داشت: موزه دفاع مقدس میعادگاه شهداست و خرسندیم که پنجمین اجلاس در این مکان مقدس در جوار شهدای گمنام دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمدار عزت و سربلندی اسلام، بشریت و مظلومان هستند و در برابر دشمنان و ظالمان مقتدرانه ایستاده‌اند، گفت: قرآن و شواهد تاریخی نشان می‌دهد خداوند متعال وظیفه و تکلیف مهمی بر عهده ملت ما قرار داده و هر روز که پیش می‌رویم این وظایف روشن‌تر می‌شود.

دکتر جعفری تأکید کرد: زمانی دین افیون ملت‌ها معرفی می‌شد، ارتباط با آسمان به تمسخر گرفته می‌شد و مبارزه جز در قالب مارکسیسم تعریف نمی‌شد، خداوند به این ملت امامی داد که پرچم عزت را بر افراشت.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان بیش از سه قرن تلاش کردند بگویند چیزی جز تفکر اومانیسم و مکتب کاپیتالیسم در جهان پایدا و حاکم نخواهد ماند، همه ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌ها را چیدند تا جایی که حتی نخبگان جهان اسلام نیز شکست را پذیرفته بودند، ولی در این مقطع انقلاب اسلام ظهور و بروز کرد و تمام نظامات ۳۰۰ ساله نظام سلطه را بر هم ریخت.

مدیر عامل موزه دفاع مقدس با بیان این‌که شرایط امروز انقلاب اسلامی همانند شرایط صدر اسلام است، تأکید کرد: ما را در شرایط شعب ابی طالب قرار داده‌اند، دلیل تحریم‌ها این است که مردم ایران دست از رسالت خود دست نکشیدند. هر چند معتقدم ۶۰ الی ۷۰ درصد مشکلات به سبب سوء مدیریت است، ولی دشمن تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته تا صدای ملت ما شنیده نشود.

وی بیانیه گام دوم را سبب فروریختن تمام تلاش‌ها و نقشه‌های دشمن برای از بین بردن ایران اسلامی برشمرد و گفت: امروز کارشناسان حوزه بین الملل معتقدند جمهوری اسلامی یکی از کشور‌های پر قدرت منطقه و جهان است. در حالی که دشمنان از همه لحاظ ضعیف‌تر شده‌اند. عربده کشی می‌کنند، ولی به سبب ترس و درماندگی است.

جعفری اذعان کرد: ملت ایران شاهکار کرده‌است. رهبری معظم انقلاب تدبیر فوق العاده‌ای دارند. در یک سربالایی بسیار سختی در حال بالا رفتن هستیم. دشمن عبور ما از قله را رصد می‌کند به همین دلیل تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته تا عبور نکنیم.

وی ادامه داد: دشمن امروز ناچار به پذیرش قدرت جمهوری اسلامی ایران است. ایران اسلامی نظام، ساختار و بنیان‌های دشمن را بر هم ریخته است. ولی نیازمند بصیرت و ایستادگی بیشتر هستیم که این تنها با فرهنگ جهاد و شهادت رخ می‌دهد.

مدیر عامل موزه دفاع مقدس تصریح کرد: تا زمانی که ما مطیع رهبری باشیم و فرهنگ جهاد و شهادت را سرلوحه کار ما باشد دشمن هرگز پیروز نخواهد شد، دشمن می‌خواهد این فرهنگ دچار انحراف شود. باید تلاش کنیم که این فرهنگ به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این‌که اکنون ۱۵ موزه دفاع مقدس در سطح کشور ایجاد شده است، بیان داشت: در دهه فجر امسال به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شش موزه اضافه می‌شود و تا ۱۴۰۴در هر استان یک موزه بزرگ دفاع مقدس خواهیم داشت.

جعفری یادآور شد: مجموعه باغ موزه دفاع مقدس روزانه به صورت میانگین یک هزار بازدید کننده دارد. ما بزرگترین کتابخانه دفاع مقدس با بیش از ۲۵ هزار عنوان کتاب را در این موزه داریم امیدواریم این موزه و موزه‌های دیگر دفاع مقدس در سراسر کشور، سبب نشر فرهنگ جهاد و شهادت شوند.

وی همچنین به بازدید فرمانده ارتش پاکستان و یکی از فرماندهان ارتش چین از این مجموعه اشاره کرد و گفت: فرمانده ارتش پاکستان پس از بازدید گفت مندر بازدید از این موزه، به عظمت ملت ایران در دفاع مقدس پی بردم. فرمانده چینی نیز گفت این موزه اشک من را درآورد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار