عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ترور شهید «سلیمانی» خودکشی دولتمردان آمریکایی بود

ابوالفضل حسن‌بیگی گفت: دولتمردان آمریکایی در پایتخت کشوری مستقل، تروری را انجام دادند که این ترور همه قوانین بین‌المللی و همچنین حاکمیت عراق را نقض کرد. این اقدام به نوعی خودکشی دولتمردان آمریکایی بود.
کد خبر: ۳۷۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۹ - 04January 2020

///ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، ضمن محکومیت اقدام وقیحانه دولتمردان آمریکایی در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: تمام دنیا اطلاع دارد که آمریکایی‌ها با استفاده از ظرفیت موساد و سیا بیش از دو دهه به دنبال فرصتی برای به شهادت رساندن سرلشکر قاسم سلیمانی بودند؛ چراکه شجاعت، بصیرت، اقتدار، هوش و درایت فرماندهی حاج قاسم مهم‌ترین مانع برای تحقق تمام اهداف ضد انسانی و ضد اسلامی سران آمریکا بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی مالک اشتر رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که جایگاهی همچون عمار برای جهان اسلام داشت، افزود: حاج قاسم سلیمانی از بدو ظهور انقلاب اسلامی چه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و چه در عراق و سوریه در جهت مقابله با متوحشان داعشی، دفاع از مظلوم و مستضعفین را سرلوحه تمام کارها و برنامه‌های خود قرار داده بود.

حسن‌بیگی با اشاره به نقش مهم و بی‌بدیل سردار سلیمانی در تضعیف قدرت و شکست جریان تروریستی تکفیری داعش افزود: از وقتی که داعش در عراق و سوریه به واسطه مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی و نیروهای تحت امرش زمین‌گیر و شکست سنگینی را متحمل شد، کینه و دشمنی سران آمریکایی نسبت به سردار سلیمانی گسترده‌تر شد؛ لذا خنثی کردن تمام فتنه‌ها و نقشه‌های شوم مثل غربی، عبری و عربی در به آشوب کشاندن منطقه به واسطه دلاورمردی‌های حاج قاسم، منجر به تصمیم نابخردانه و وقیحانه سران آمریکایی برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سران آمریکایی برای اولین بار در طول تاریخ تروری انجام دادند که این ترور مورد محکومیت تمام جهانیان قرار گرفت، گفت: دولتمردان آمریکایی در پایتخت کشوری مستقل، تروری را انجام دادند که این ترور همه قوانین بین‌المللی و همچنین حاکمیت عراق را نقض کرد. این اقدام به نوعی دست به خودکشی زدن دولتمردان آمریکایی بود.

وی افزود: طبیعتا این اقدام دولتمردان آمریکایی از طریق سازمان ملل و همه کشورها مورد محکومیت قرار خواهد گرفت و لذا شروعی برای حاج قاسم و پایانی برای آمریکا خواهد بود. خون حاج قاسم زمینه‌ساز ظهور حضرت صاحب‌الامر (عج) خواهد بود و نتیجه این اقدام کثیف آمریکا پایان حکومت این کشور و اسرائیل خواهد بود. در قوانین بین‌المللی راه برای انتقام گرفتن باز است. جمهوری اسلامی امروز در قامت یک ابرقدرت در جایگاهی است که مقامات آمریکایی در هراس هستند. با تدبیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیروهای دفاعی و نظامی خواهند داشت در حال طراحی، مقابله و انتقام از آمریکایی‌ها هستیم.

حسن‌بیگی تاکید کرد: سردار سلیمانی محبوب دل عراقی‌ها، حشد الشعبی و تمام ملت‌های آزاده و مقاوم است. به زودی سیلی محکمی به آمریکایی‌ها خواهیم زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور فعلی آمریکا را جنایتکار و نتیجه انتخاب بی‌خردانه ملت این کشور عنوان کرد و گفت: ترامپ با رای مردم آمریکا بر مسند قدرت نشست؛ لذا هیچ خط قرمزی برای نیروهای مسلح ما نیست، مردم آمریکا باید کسی را انتخاب کنند که شعور و فهم سیاسی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا باید بداند که با چنین اقدام وقیحانه‌ای تمام کشورهایی که مورد هجمه دولتمردان و نظامیان این کشور قرار گرفته‌اند،‌ خروج نظامیان آمریکایی را از کشورهایشان طلب می‌کنند و از امروز خواب خوش در چشم سران آمریکایی نخواهد رفت و جان هیچ سرباز آمریکایی در هیچ کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته، در امان نخواهد بود.

این مقام مسوول افزود: آمریکایی‌ها بدانند که تا کنون نظامیان و افسرانشان مورد آزار روحی قرار داشتند اما امروز مقامات و سران این کشور خواهند بود که با عدم آسایش و آرامش مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار