انتقام سخت/ سردار جزایری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آمریکا منتظر انتقام سخت ایران و آزادی‌خواهان جهان باشد

مشاور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه آزادی‌خواهان جهان در واکنش به اقدام تروریستی جبهه استکبار در فرودگاه بغداد، به صورت آتش به اختیار عمل می‌کنند، گفت: آمریکایی‌ها منتظر انتقام سخت از سوی ایران و آزادی‌خواهان جهان باشند.
کد خبر: ۳۷۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۱ - 05January 2020

سردار جزایریسردار سرتیپ پاسدار «مسعود جزایری» مشاور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص اقدام تروریستی آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد که به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همران وی منجر شد، اظهار داشت: سال‌های متمادی است که عوامل جبهه استکبار در پی ایجاد خاورمیانه بزرگ و تأمین امنیت رژیم اشغالگر قدس در منطقه غرب آسیا هستند و تاکنون برای این اهداف تلاش کرده و دست اقدامات مختلف زده‌اند که همواره این تحرکات با شکست مواجه شده است.

وی افزود: آخرین اقدامی که از سوی آمریکایی‌ها در منطقه صورت گرفت، ایجاد گروه‌های تروریستی چون داعش بود که بدین واسطه می‌خواستند چهره خشن و خونخواری از اسلام عزیز به جهان مخابره کنند و اسلام واقعی را مخدوش جلوه دهند که این راهبرد نیز با شکست مواجه شد و در واقع نیروهای نیابتی آمریکا نتوانستند در عراق و سوریه سیاست‌های شیطان بزرگ را عملیاتی کنند.

جبهه استکبار با حضور مستقیم در منطقه به دنبال جبران شکست‌های گذشته خود است

سردار جزایری گفت: آمریکایی‌ها که در این جبهه با شکست مواجه شدند و نتوانستند در سوریه و عراق به اهداف خود از طریق نیروهای نیابتی دست یابند؛ از این‌رو سیاست‌های خود را تغییر دادند و امروز به نوعی با حضور مستقیم در منطقه به دنبال جبران شکست‌های گذشته هستند.

وی با اشاره به ناکامی‌های پی در پی دشمنان در مواجهه با جبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: جبهه استکبار این شکست‌ها را از ناحیه جمهوری اسلامی و نیروی قدس سپاه پاسداران می‌داند؛ لذا طبیعی است که فکر کند با از بین بردن فرمانده موفق، صبور، شجاع و دلاوری چون سپهبد شهید سلیمانی و همچنین مورد هدف قرار دادن نیروهای بسیج مردمی عراق می‌تواند مانع از تداوم ناکامی‌های خود در منطقه شود.

حضور مستقیم آمریکایی‌‎ها تغییر چندانی در معادلات منطقه نخواهد داشت

مشاور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه امروز جبهه مقاومت شکل نوینی به خود می‌گیرد و مراحل بلوغ خود را طی می‌کند، افزود: جبهه مقاومت امروز با قدرت در سطح منطقه پیش می‌رود و لذا من بعید می‌دانم که اینگونه ضربات بتواند کمترین خللی را در پیشرفت این فرآیند موفق ایجاد کند. قطعاً حضور مستقیم آمریکایی‌‎ها تغییر چندانی در معادلات منطقه نخواهد گذاشت، بلکه از سیاست‌های خصمانه آمریکا برای ملت‌های منطقه و جهان پرده‌برداری می‌کند.

وی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها وقتی می‌بینند که نیروهای نیابتی‌شان نمی‌توانند کاری از پیش ببرند با ورود مستقیم به صحنه، چهره زشت و پلیدشان را بیشتر نشان می‌دهند.

پیوند معنوی آحاد مردم منطقه با جبهه مقاومت در آینده نه‌چندان دور

سردار جزایری در این رابطه افزود: هنگامی که منطقه درگیر برخوردهای داخلی است و گروه‌های تروریستی چون داعش و جبهه النصره با نیروهای مدافع کشورهای عراق و سوریه به اسم اسلام می‌جنگند، شاید برای کسی که از بیرون به این جریانات نگاه می‌کند، فضا غبارآلود جلوه کند؛ اما هنگامی که آمریکایی‌ها خود به میدان می‌آیند، آنگاه چهره واقعی‌شان پدیدار می‌شود و مشخص خواهد شد که تحرکات رژیم صهیونیستی و آمریکا در راستای نابودی منطقه تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع سبب می‌شود تا آگاهی و شناخت نسبت به دشمن مشترک در منطقه بیشتر و بستر ایجاد پیوند معنوی آحاد مردم منطقه به جبهه مقاومت فراهم شود.

اروپایی‌ها با رویکرد لیبرال‌دموکراسی مشی آمریکایی‌ها را دنبال می‌کنند

مشاور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص موضع‌گیری‌های کشورهای اروپایی عنوان کرد: اروپایی‌ها همان مشی آمریکایی‌ها را در حالت دیگری از منش‌های سیاسی دنبال می‌کنند؛ آن‌ها مبتنی بر تفکر لیبرال‌دموکراسی و مادی‌گرایانه به دنبال قدرت هستند و همه چیز را حول محور قدرت ارزیابی می‌کنند؛ لذا رویکرد آنان نسبت به اتفاقاتی که روی داده در مجموع با رویکرد آمریکایی‌ها خیلی تفاوت نداشته و در واقع در یک خط و جهت با آنان حرکت می‌کنند.

حشدالشعبی اجازه تغییر جغرافیای سیاسی منطقه را به دشمن نداد

وی با بیان اینکه اگر حشدالشعبی شکل نگرفته بود، ما امروز با یک‌سری تغییرات جغرافیایی و سیاسی در سطح منطقه مواجه بودیم، افزود: وقتی وضعیت دو دهه قبل کشور عراق را در منطقه می‌بینیم، درمی‌یابیم که به لحاظ قدرت مردمی و انقلابی عراق امروز با گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست؛ حشدالشعبی به گونه‌ای پایه‌گذاری شده است که هرچه زمان می‌گذرد این نیرو از قدرت، انسجام و فرماندهی بهتری برخوردار می‌شود و من آینده بسیار خوب و روشنی را برای بسیج مردمی عراق در آینده متصور هستم. امروز حشدالشعبی امید اصلی عراقی‌هاست که می‌توانند کشور خود را از لوث وجود آمریکایی‌ها نجات دهند.

آزادی‌خواهان جهان آتش به اختیار عمل می‌کنند/ آمریکایی‌ها منتظر انتقام سخت باشند

سردار جزایری در خصوص پاسخ‌گویی و ابعاد انتقام سخت گفت: آمریکایی‌ها باید در حول و هراس ابعاد مختلف این پاسخ‌گویی باشند؛ چراکه جمهوری اسلامی ایران از منظر حقوق بین‌الملل حق برخورد با متجاوزین را برای خود محفوظ می‌داند و از طرف دیگر نیز مقاومت منطقه و آزادی‌خواهانی که در اقصی‌نقاط جهان حضور دارند، قادرند در مقابل آمریکایی‌ها آتش به اختیار عمل کنند.

تجربیات سردار قاآنی سبب شده تا نظام بر روی ایشان حساب باز کند

وی در خصوص انتصاب سردار قاآنی به فرماندهی نیروی قدس سپاه گفت: سابقه دیرین سردار قاآنی و همچنین هوش، توان، مدیریت و اخلاص ایشان نشأت گرفته از سال‌ها جنگ و مبارزه در جبهه‌های حق علیه باطل بوده است که از او در برابر دشمن، شخصیتی ساخته که نظام مقدس ایران روی ایشان حساب باز کرده است و به نظر می‌رسد که ما در آینده نیروی قدسی با توانی بیش از امروز داشته باشیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار