در دیدار با وزیر خارجه قطر؛

ظریف: رژیم آمریکا مسئول عواقب به شهادت رساندن سردار سلیمانی است

وزیر امور خارجه کشورمان با تروریستی خواندن اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، رژیم آمریکا را مسئول عواقب و پیامد‌های آن خواند و تاکید کرد حضور و دخالت نیرو‌های خارجی و فرامنطقه‌ای باعث بی ثباتی، ناامنی و افزایش تنش در منطقه است.
کد خبر: ۳۷۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ - 04January 2020

ظریف: رژیم آمریکا مسئول عواقب به شهادت رساندن سردار سلیمانی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر که ساعتی قبل وارد تهران شده است با حضور در وزارت امور خارجه با دکتر محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه و مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه شرایط جدید در عراق و ترور سردار حاج قاسم سلیمانی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه قطر شرایط تنش‌زای جاری در منطقه پس از تحولات روز گذشته را حساس و نگران کننده توصیف کرد و اظهار داشت: باید راه حلی مسالمت آمیز برای کاهش این تنش ها و بازگشت آرامش به منطقه پیدا کرد.

محمد جواد ظریف نیز با تروریستی خواندن اقدام نظامیان آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سلیمانی رژیم آمریکا را مسئول عواقب و پیامدهای آن خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش در منطقه نیست و حضور و دخالت نیروهای خارجی و فرامنطقه‌ای باعث بی‌ثباتی، ناامنی و افزایش تنش در منطقه حساس ما است.

طرفین همچنین روابط دو جانبه در همه حوزه‌ها را خیلی خوب توصیف و بر گسترش و تعمیق آن تاکید کردند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها