ویژگی‌های شخصیتی «حاج قاسم» به روایت سردار نوعی اقدم/ فرمانده‌ای شجاع در میانه میدان

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) با بیان اینکه نبوغ و ویژگی حاج قاسم ما را در رسیدن به پیروزی قاطع در صحنه نبرد کمک می‌کرد، گفت: ویژگی دیگر حاج قاسم قبول خطر و برداشتن گام بلند در میدان نبرد بود.
کد خبر: ۳۷۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲ - 04January 2020

ویژگی‌های شخصیتی «حاج قاسم» به روایت سردار نوعی اقدم/ فرمانده‌ای شجاع در میانه میدانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، سردار «رحیم نوعی اقدم» فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) سوریه در گفت‌وگویی تلویزیونی با موضوع شهادت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: شهید قاسم سلیمانی در یک کلمه شخصیتی خدایی بود که روح توکل و توسل در او تجلی پیدا کرده بود که عزت، فرماندهی و برنامه‌ریزی او در کار نیز در همین خدایی بودن او بود.

وی افزود: چندین بار شاهد بودم از ورود او به حرم حضرت زینب (س)، چنان با تواضع و صورت و سینه به خاک به آستان حضرت وارد می‌شد که در همانجا قدرت و فرماندهی را از او می‌گرفت. قدرت فرماندهی او به اعتقاداتش بود نه به ابزار و امکانات.

سردار نوعی اقدم گفت: بار معنویت و توکل شهید قاسم سلیمانی چنان غالب بود که در خود و نیرو‌های تحت امرش یک الله اکبر، لا اله الا الله و محمد رسول الله غالب ساخته بود.

فرمانده قرارگاه زینب (س) سوریه با بیان اینکه دلیل پیروزی قاطع حاج قاسم سلیمانی در میدان رزم، دشمن‌شناسی عملیاتی او بود، گفت: در جلساتی که برای طرح ریزی عملیات برگزار می‌کردیم و هرکس طرح خود را ارائه می‌داد، او به دقت گوش می‌کرد. زمانی که می‌خواست درباره طرحی سخن بگوید، گزارش ما را استناد می‌کرد و می‌گفت اگر این کار را انجام دهیم، دشمن هم این کار را انجام می‌دهد و دقیقا همانی می‌شد که حاج قاسم می‌گفت.

وی افزود: جنس و شیوه جنگ و نوع عکس العمل دشمن را سردار قاسم سلیمانی می‌دانست و به ما می‌گفت در طرح ریزی عملیاتی باید برای عکس العمل دشمن هم برنامه عملیاتی داشته باشیم و این باعث می‌شد یک فرمانده در یک جبهه با عرض و طول مشخص، دو نیرو برای عملیات در نظر بگیرد که یک نیرو برای جلوگیری از هجوم و یک نیرو هم برای متوقف کردن نیروی عکس العمل دشمن بود.

سردار نوعی اقدم با بیان اینکه نبوغ و ویژگی حاج قاسم ما را در رسیدن به پیروزی قاطع در صحنه نبرد کمک می‌کرد، تاکید کرد: ویژگی دیگر حاج قاسم قبول خطر و برداشتن گام بلند در میدان نبرد بود. قبول خطر و ریسک عملیاتی یکی از ویژگی‌های فرماندهی است. اما حاج قاسم قبول خطرش و گام بلندش آنقدر خطرناک بود که جز با توکل بر پروردگار و با ایمان و اعتقاد و توکل، کسی نمی‌توانست این کار را انجام دهد.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) گفت: حاج قاسم اعتقاد به فرماندهی نزدیک داشت، آن هم نه در صحنه عادی جنگ، بلکه در خطرناک‌ترین صحنه‌های جنگ حضور می‌یافت و دشمن را می‌دید و رصد می‌کرد و تدابیر خود را از نزدیک اعمال می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم مجموعه‌ها، سلیقه‌ها و نظرات مختلفی را می‌توانست در خود جای دهد و از آن‌ها در راستای مقاومت استفاده کند. مهمترین عامل در این راستا، شهامت و شجاعت و ایثارگری میدانی او بود که انگار در یک مسابقه نانوشته‌ای با دیگران برای رسیدن به هدف مسابقه می‌گذاشت و بچه‌ها هم برای او ایثارگری و جانفشانی می‌کند.

سردار نوعی اقدم در پایان با بیان اینکه به نظر من عشق و ارادت نیرو‌های مقاومت نسبت به افرادی که در ایران بودند به حاج قاسم بیشتر بود، گفت: ملت ایران حاج قاسم را در ایران دوست داشتند به دلیل امنیتی که در دوست داشتن او داشتند، اما نیرو‌های مقاومت حاج قاسم را در کوران جنگ و محاصره و تهدیدات دوست داشتند که بسیار ارزشمند بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها