امیر سیفی:

نتیجه آنالیز جنگ های دنیا تبدیل آموزه ها به عبرت ها است

وقتی در حلبچه، بمباران شیمیایی صورت گرفت و 5 هزار نفر به خاک و خون کشیده شدند و دنیا در مقابل آن سکوت اختیار کرد، واز آن آموزه ای ساخته نشد تا به عبرت تبدیل شود، چه کسی پاسخ گو خواهد بود.
کد خبر: ۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸ - 26September 2013

نتیجه آنالیز جنگ های دنیا تبدیل آموزه ها به عبرت ها است

به گزارش خبر گزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم حسن سیفی در نشست خبری که در سازمان بنیاد حفظ آثار ارتش صورت گرفت، با بیان اینکه، حوادث هشت سال دفاع مقدس، ریشه درتاریخ دارد که در صدر اسلام توسط حضرت محمد رسول الله ریخته شده است، گفت: اگر قرار است دوران 8 سال دفاع مقدس را خارج از اسلام بررسی کنید و به خارج ارائه دهید، جهان این دفاع را در فرمت جنگ خواهد دید.

وی ادامه داد: 2 سال اول انقلاب و 8 سال دفاع مقدس قابل ارائه در محیطی است که از نظر جامعه بین المللی خواستار دارد، اما ما بدان کم پرداخته ایم.

امیر سیفی با اشاره به اینکه، امروزه درجهان، حدودا 200 جنگ کلاسیک صورت گرفته است، اذعان داشت: نتایج همهی جنگ ها به صورت آنالیز شده و مکتوب ارائه شده و در دانشگاه ها در حال تدریس آن می باشند.

معاون نیروی انسانی ارتش با تاکید بر اینکه دین نقطه اشتراک فرهنگ هاست، افزود: همهی کشورهای پیرامونی ما از جمله عراق، کویت، پاکستان، هندوستان و...  در یک سری مسائل از جمله فرهنگ، شباهت دارند، البته در این بین تفاوت هایی هم دیده می شود.

وی تصریح کرد: درآنالیز جنگ ها باید به دنبال اشتراکات گشت. سوال من این است، آنچه که در انقلاب و بعد از انقلاب اتفاق افتاده است، چقدر به آموزه و سپس عبرت تبدیل شده است؟

امیر سیفی نتیجه آنالیز جنگ های دنیا را تبدیل آموزه ها به عبرت ها دانست و افزود: آنچه که در جنگ هشت ساله ما نیز اتفاق افتاد، قابلیت آموزه شدن و تبدیل به عبرت شدن را با خود به همراه دارد.

رئیس سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: وقتی در حلبچه، بمباران شیمیایی صورت گرفت و 5 هزار نفر به خاک و خون کشیده شدند و دنیا در مقابل آن سکوت اختیار کرد، و از آن آموزه ای ساخته نشد تا به عبرت تبدیل شود، چه کسی پاسخگو خواهد بود.

امیر سیفی با بیان گزینشی و سیاسی عمل کردن در خصوص انتشار مظلومیت ملت ایران در رسانه های بیگانه، گفت: اگر دنیا صرفاً به بحث فرهنگی و اجتماعی می پرداخت، حوادثی که الان در سوریه شاهد آن هستیم، هیچ گاه اتفاق نمی افتاد.

وی با اشاره به اینکه، امروزه کسانی که در سوریه مدعی بحث سلاح های شیمیایی هستند، همان کسانی هستند که در پاوه، سومار، حلبچه و... سکوت کردند، تصریح کرد: آنچه که الان شاهد آن هستیم، پیامد آن چیزی است که در گذشته اتفاق افتاده است و سکوت آنها، حق و حقوق انسان هایی که داوطلبانه به دفاع از سرزمین پرداختند را نادیده گرفت، لذا دنیا باید غرامت آن را بپردازد و در عنصر افراطی تجلی پیدا کرد که پیامد ان تا صد سال بعد هم، قابل شناخت نیست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار