به بهانه‌ی سومین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛

سردار استکبار ستیز

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ثابت کرد فرهنگ او، فرهنگ رشادت و شهادت است. بودن او هزاران درس و الگو برای نوجوانان و آینده سازان این آب و خاک بود و رفتنش یک اسطوره برای تمام شهادت طلبان و آزادی خواهان عالم.
کد خبر: ۳۷۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ - 05January 2020

بی‌طرف‌ترین سردارگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- علی عبدالصمدی؛ از آسمانی شدن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سه روز گذشت. سرداری که نه تنها به اعتلای نظام و کشور فکر می‌کرد، بلکه دغدغه مردم زجر کشیده و مظلوم منطقه را نیز داشت. حاج قاسم سلیمانی به لحاظ سیاسی به جذب حداکثری و دفع حداقلی فکر می‌کرد، هرگز آلوده به جناح‌بندی‌های مختلف سیاسی نشد و همواره همانی بود که روز نخستین بود، یک انقلابی که با مردم بود و برای مردم، استکبارستیز و پیرو خط ولی فقیه.

وی یک عملگرا به معنای واقعی بود، هیچگاه‌ بدون تفکر و تعمق و صرفا احساساتی عمل نکرد. و بر اساس شواهد در جریان مبارزه با داعش در خاک عراق که نهایتا منجر به فروپاشی این گروهک تکفیری شد، دائما از مشاورینش کمک فکری می‌گرفت. بنا به اذعان خیلی از فرماندهان ارتش آمریکا، سردار سلیمانی در روند باز پس‌گیری بسیاری از شهر‌های سوریه از چنگال داعش نقش بسزایی را ایفا کرد. وی مرد خستگی و استراحت نبود. جنگ هشت ساله و پیکار با اشرار و جنگ افغانستان و نبرد با آمریکا و داعش در خاک عراق و سوریه به وضوح نشان می‌داد او همواره یک سرباز است. سربازی بی‌طرف که همواره از سیاسی کاری بیش از حد و مرزبندی‌های سیاسی بی‌مورد گلایه داشت. او هرگز از مسیر و هدفش دور نشد و الگویی شد برای تمامی آن‌هایی که بعد‌ها می‌خواهند راه وی را ادامه دهند که هرگز نباید از راه خدمت تخطی کرد و همیشه باید به صراطی رفت که گمان می‌رود صراط مستقیم است.

حضور صمیمانه‌ی وی در پشت صحنه‌ی فیلم سینمایی 23 نفر نشان از دقت نظر شهید به فعالیت‌های فرهنگی و هنری داشت. به سرمایه‌گذاری فرهنگی معتقد بود برای نسل کودک و نوجوان که آینده‌سازان این مملکتند باید سرمایه‌گذاری فکری و معنوی کرد. خود را سرباز سنگر مسجد می‌دانست. مکتبی بود، مکتبش هم اسلام بود و تشیع علوی و لا غیر. ذکر گفتنش ترک نشد و همواره خود را سرباز جان بر کف طریق اسلام می‌دانست.

سردار قاسم سلیمانی متولد ۱۳۳۵ هجری خورشیدی در رابر استان کرمان بود. وی سال‌های پس از انقلاب عضو سپاه افتخاری کرمان درآمد و بیشتر به ارائه‌ی خدمات عمرانی درحوزه‌ی آب می‌پرداخت. در دوران جنگ تحمیلی فرمانده‌ی لشگر ۴۱ ثارالله علیه‌السلام شد. وی پس از جنگ تا سال‌ها ماموریت مبارزه با اشرار ناحیه‌ی شرق کشور را بر عهده داشت. از سال ۱۳۷۶ به فرماندهی نیروی سپاه قدس منصوب شد و تا لحظه شهادت هم فرمانده‌اش بود. با شروع عصر طالبان در افغاستان مامور حفاظت از مرز‌های شرقی شد و وارد عرصه‌ی جنگ با طالبان شد. از زمان شکست طالبان در افغانستان دیری نگذشت که جنگ آمریکا در عراق شروع شد. سردار سلیمانی بلافاصله ماموریت حفاظت از مرز‌های غربی کشور را عهده‌دار شد. او همیشه حفاظت ازمرز‌ها را به صورت ماوراءالحدود در نظر می‌گرفت و برای محافظت از مرز‌ها تا درون خاک عراق و بعد‌ها سوریه، نفوذ نظامی و معنوی داشت. روحیه‌ی مبارزاتی سردار در افغانستان و بعد‌ها در عراق و سوریه باعث شد تا بسیاری از نوجوانان و جوانان از وی الگوی استقامت بگیرند و علیه قوای نظامی مداخله جو از جمله داعش به پا خیزند. 

نشریه‌ی آمریکایی فارین پالیسی در سال ۲۰۱۸  سردار سلیمانی را یکی ۱۰ متفکر نظامی جهان معرفی کرده بود. وی در طول عمر خدمتش دو بار نائل به اخذ نشان درجه دوم فتح، یک بار نشان درجه‌ی یک فتح و یک بار هم نشان ذوالفقار را بر سینه‌ی خود دید. سرانجام این فرمانده مقتدر، سرباز رشید اسلام و مرد خدایی در بامداد جمعه سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ در عراق آسمانی شد.

باید گفت سپهبد شهید سلیمانی هم با تکفیریان داعشی دست نشانده‌ی استکبار مبارزه و آن‌ها را از روی نقشه‌ی جغرافیای منطقه محو کرد و هم مبارز خط مقدم در پیکار با استکبار و مخصوصا آمریکا و متحدان غربی آن بود. حاج قاسم یک انقلابی و یک آزاده‌ی دور اندیش و دلسوز نظام و مردم بود که همیشه در خط امام و رهبری باقی ماند و نهایتا در همین راه هم به شهادت رسید. و این بار نشان و مدال درجه‌ی یک شهادت را بر سینه‌ی خود زد و ثابت کرد فرهنگ او، فرهنگ رشادت و شهادت بود. بودن او هزاران درس و الگو برای نوجوانان و آینده سازان این آب و خاک بود و رفتنش یک اسطوره برای تمام شهادت طلبان عالم.

راه تمام رهروان آزادی و آزادمردی پر رهرو باد.

 انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار