علیخانی در صحن شورای شهر:

«حاج قاسم» مردی فراجناحی و فرزند ملت ایران بود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی برای بسیاری از ما نه‌تنها یک چهره‌ای نظامی، بلکه تبلور مردی بود که برخلاف بسیاری دیگر تمایلی به وسوسه‌های سیاسی و یا طرفداری از یک جناح خاص نداشت.
کد خبر: ۳۷۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ - 05January 2020

حاج قاسم تبلور مردی فراجناجی بود/ سپهبد سلیمانی فرزند ملت بودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد علیخانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد و هشتاد و هفتمین جلسه این شورا که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود با اشاره به شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: اگر به سیر زندگی سردار سلیمانی نگاه کنیم، می‌بینیم که ایشان از آغاز زندگی خود تا شهادت که به واقع حیات جاویدان است، در مسیر مجاهدت و حضور در سخت‌ترین صحنه‌های آتش و خون حضور داشت.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی، مقامات آمریکایی تلاش کردند که چنین وانمود کنند که ترور او با شائبه حمایت از ملت ایران بوده است، افزود: پس از مواضع مسئولان ما در برابر اقدام تروریستی آمریکا، ترامپ گفته است ۵۲ سایت را مورد حمله قرار می‌دهیم که برخی از آن‌ها در فرهنگ ایرانی ارزش بالایی دارد؛ این حرف نشان داد که این تقابل، تقابل با همه آن چیز‌هایی است که به ایران تعلق دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: حاج قاسم برای بسیاری از ما نه‌تنها یک چهره‌ای نظامی بلکه تبلور مردی بود که برخلاف بسیاری دیگر تمایلی به وسوسه‌های سیاسی و یا طرفداری از یک جناح خاص پیدا نکرد و خواست تا سرمایه‌ای متعلق به همه ملت ایران باشد.

علیخانی خاطرنشان کرد: از حضور در میادین جبهه و جنگ علیه متجاوزین بعثی تا نقش غیر قابل انکارش در محو داعش، برگ زرینی در کارنامه این سردار رشید ایرانی است که نام او را تا ابد در دل ملت زنده نگه خواهد داشت.

وی گفت: در پی خبر جانگداز و ناگهانی شهادت سردار سلیمانی، یک یکپارچگی صریح و همدلانه بعد از مدت‌ها بین بیشتر گروه‌های سیاسی و اجتماعی اتفاق افتاده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: سلبریتی، راستی، چپی، عمار، با بصیرت و تمام نیرو‌های قهر و آشتی داخلی، بغض خود را نسبت به این اقدام بزدلانه و جنون‌آمیز آمریکا با هم گریستند.

علیخانی با بیان اینکه گمانه‌زنی‌های متعددی برای انتقام ایران علیه آمریکا صورت گرفته است، گفت: من معتقدم تا همین امروز هم بزرگ‌ترین انتقام حاج قاسم گرفته شده است؛ زیرا امروز همه کشور یکپارچه علیه آمریکا متحد شده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها