انتقام سخت/ یادداشت

«انتقام سخت» باید سناریوی همه دستگاه‌های کشور باشد

«انتقام سخت» مهم‌ترین کلیدواژه و صریح‌ترین دستور امام خامنه‌ای است که باید دستورالعمل همه دستگاه‌های کشور باشد.
کد خبر: ۳۷۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰ - 06January 2020

«انتقام سخت» باید سناریوی همه دستگاه‌های کشور باشد گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ بعد از اقدام ددمنشانه آمریکای جنایت‌کار که منجر به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی شد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی مقتدرانه و حکیمانه، «انتقام سخت» را روشن‌ترین اقدام متقابل نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کردند که باید به‌زودی محقق شود. این فرمان ولی زمان ما بدون فوت وقت، کارشکنی، مصلحت‌اندیشی و بدون در نظر گرفتن اما و اگرها باید عملی شود.

کسانی که گمان می‌کنند فرمان امام خامنه‌ای متوجه یک دستگاه و نهاد خاصی مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است سخت در اشتباه هستند. «انتقام سخت» رمز عملیانی علیه استکبار جهانی است که باید همه دستگاه‎های کشور اعم از نظامی و غیر نظامی و اجرایی و غیر آن در آن حضوری مؤثر داشته باشند. طبیعی است برخی از نهادها بسته مسئولیتی که برای آنها تعریف شده است، در عملی شدن این دستور نقش بیشتری داشتند و مستقیماً درگیر آن شوند.

اما این به معنای آن نیست که دیگر نهادها مسئولیتی ندارند. از ریاست جمهوری به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور تا مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و ... هر یک وظیفه‌ای بر عهده دارند که باید به آن عمل کنند. مهم‌ترین نقشی که در این موضع حساس به چشم می‌آید، حضور مؤثر نهادهای فرهنگی بخصوص اصحاب رسانه است. تبیین و تفسیر «انتقام سخت» اولین وظیفه اهالی رسانه است که باید بدون در نظر گرفتن ملاحظات حزبی و جناحی صورت بگیرد.

در ادامه تبیین، مطالبه‌گری در این خصوص باید از اولویت‌های رسانه‌های کشور باشد. همه شاهد هستیم که در این چند روز که از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد و تا امروز ـ که حتماً ادامه هم خواهد داشت ـ رسانه‌های غربی و غرب‌گرا یا نشر اخبار جعلی و دروغ‌پردازی‌های ژورنالیستی سعی دارند همه چیز را به نفع خود تمام کنند. علاوه بر این با حمله‌های سایبری و محدودیت‎ها و هک کردن اجازه نمی‌دهند و نخواهند داد حقایق مسلم این حادثه تروریستی به دست مردم جهان برسد.

در این جنگ بی‌امان رسانه‌ای برد با کسی است که با همه وجود وارد میدان شود. مردم جهان با رسانه می‌توانند پی به حقیقت ببرند نه با ادعاهایی که ما در خلوت خود سر می‌دهیم و بیانیه‌هایی که در محافل خود صادر می‌کنیم. آنانی که در صف اول «انتقام سخت» ایستاده‌اند قهرا به هر ترتیب ممکن فرمان رهبر خویش را عملی می‌کنند حتی اگر از جان خود بگذرند؛ اما باید بدانیم که هر گونه اهمال‌کاری از سوی هر کسی و با هر مسئولیتی در این مسیر خیانت به خون سیدالشهدا (ع) است.

در روایات آمده است که سیدالشهدا شخصاً سراغ عبیدالله حر جعفی رفتند تا او را به سپاه اندک خود ملحق کند اما این شخص نپذیرفت و امام خویش را تنها گذاشت. کم بودند آنانی که چون حبیب بن مظاهر و وهب خود را به امام خود رساندند. بیاییم مسلم و حبیب و وهب سپاه اسلام باشیم نه عبیدالله ین حر جعفی.

هر چند به تعبیر امام خامنه‌ای، ما در موقعیت بدر و حنین هستیم نه در موقعیت احد، ابداً در این نوشتار قصد مظلوم‌نمایی نیست چرا که فدائیان بسیاری چون حججی‌ها و سلیمانی‌های پا در رکاب داریم که منتظر امر ولی خویش هستند. بلکه قصد آن است که به خود و دیگران هشدار دهیم وقتی «انتقام سخت» محقق شد، انگشت حسرت به دندان نگزیم که از قافله عقب ماندیم و کاری نکردیم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار