امام جمعه سرخه:

جهان بداند انتقام سخت از عاملان ترور سردار سلیمانی، فتح قدس خواهد بود

حجت‌الاسلام‌ «مصطفی فاطمی‌بصیر» گفت: حاج قاسم هر چه گفت عمل کرد و جهان بداند انتقام سخت از عاملان و طراحان ترور سردار سلیمانی به فضل الهی فتح قدس خواهد بود.
کد خبر: ۳۷۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ - 05January 2020

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام‌ «مصطفی فاطمی‌بصیر» امام جمعه سرخه امروز در مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه شهدای سرخه اظهار داشت: یکی از ارکان قرآن و روایات، مسأله جهاد در راه خداست. جهاد در راه خدا به‌قدری مهم است که قرآن تنها تجارت سودآور را از آن کسانی می‌داند که شب و روز در حال جهاد هستند.

وی تصریح کرد: حضرت علی (ع) ضرب‌آهنگ خطبه‌ها، حکمت‌ها و نامه‌های خود را جهاد در راه خدا و همه ما را مورد خطاب قرار داده‌اند؛ حضرت به‌واسطه شدت اهتمام به مقوله جهاد، خدا را قسم یاد می‌کنند که مسأله جهاد را از مال، جان‌ و زبان‌ فراموش نکنید.

امام جمعه سرخه با اشاره به اینکه جهاد در راه خدا ستون و استوانه دین است، بهترین راه، روش و منش مذهب را جهاد در راه خدا توصیف کرد و گفت: قله غرورآمیز و ظفرمند اسلام، جهاد در راه خداست؛ جهاد دری از درهای بهشت است که حق تعالی فقط برای اولیای خاص خود همچون سردار رشید قاسم سلیمانی‌ می‌گشاید.

فاطمی‌بصیر گفت: خواهران و برادران بزرگوار، پیامبر اسلام (ص) فرمودند سیاحت، تفریح و سرگرمی امت من، شرکت در نبرد، کارزار و مقاتله با دشمنان و بزرگ‌ترین ثواب‌ها، ثواب جهاد در راه خداست.

وی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند بهشت زیر سایه شمشیرهاست و همه خیر در سلاح و زیر سلاح است که جهاد اقتصادی، فرهنگی و جهاد علمی را شامل می‌شود.

امام جمعه سرخه با شاره به چهار مصداق از مصادیق جهاد افزود: یکی از مصادیق جهاد، جهاد نفس است؛ یعنی جنگ با خواهش‌های دل و ستیز با هوا و هوس‌های دنیوی. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اهل‌ بیت شهید قاسم سلیمانی فرمودند که جهاد بیرونی متکی به جهاد اکبر یعنی جهاد درونی است و کسی می‌تواند پیروز بر جهاد اصغر یا بیرونی باشد که در جهاد درونی پیروز و بر هوا و هوس‌های خود غالب شده باشد.

فاطمی‌بصیر اضافه کرد: دومین مصداق جهاد، مقاومت و ایستادگی در جبهه‌های نبرد است که سردار سلیمانی در دفاع مقدس و در جبهه مقاومت، کارنامه‌ای موفقی از خویش به یادگار گذاشت.

وی بیان داشت: سومین مصداق جهاد، اعلام نفرت و انزجار از نظام فاسد سلطه‌گر آمریکای متجاوز و رژیم غاصب کودک‌کش صهیونیست است.

امام جمعه سرخه عنوان کرد: چهارمین مصداق، قابل‌ توجه مسئولان نظام است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم همیشه به‌جا و به‌موقع احساس تکلیف می‌کنند و چه خوب به میدان آمدند؛ این جهاد متوجه مسئولان بوده و حجت بر مدیران ما تمام است.

فاطمی‌بصیر افزود: خدمت بی‌منت، بدون تأخیر، بدون مدح، ستایش، تمجید، بدون جلب آرا و انگیزه‌های سیاسی باید مدنظر قرار گیرد و خدمت باید با احترام باشد.

وی گفت: ما فراموش نمی‌کنیم که سردار رشید و شجاع ما، شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسم تجلیل از شهدای عملیات رمضان مقابل یاوه‌گویی‌های ترامپ گفت که مرد میدان ما هستیم، شما می‌دانید این جنگ موجب نابودی همه امکانات شماست. این جنگ را شما شروع می‌کنید ولی ما آن را به پایان می‌رسانیم. خودم حریف تو هستم، سپاه قدس حریف توست.

امام جمعه سرخه ادامه داد: حاج قاسم هر چه گفت عمل کرد. جهان بداند انتقام سخت از عاملان و طراحان ترور سردار سلیمانی به فضل الهی، فتح قدس خواهد بود.

فاطمی‌بصیر بیان داشت: این سنت الهی است که در بطن و شواهد فتح و ظفر نهفته است و کابوس سخت انتقام مقاومت اسلامی، خواب آمریکا و صهیونیست‌ها را آشفته خواهد کرد.

وی یاد مجاهد مسلمان، ابومهدی المهندس را هم گرامیداشت و این شهیدان را شهدای مقاومت اسلامی دانست و گفت: شهادت این افراد، تاریخ‌ساز و انسان‌ساز است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها