نمایش میدانی بزرگ «حاج قاسم» اجرا می‌شود

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اعلام کرد پنج اثر خیابانی و یک نمایش میدانی بزرگ با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی تا چهلم این سردار بزرگ در سراسر ایران اجرا می‌شوند.
کد خبر: ۳۷۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ - 05January 2020

نمایش میدانی بزرگ «حاج قاسم» اجرا می‌شود/ تولید پنج تئاتر خیابانیبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «کوروش زارعی» رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی درباره برنامه‌های این مرکز برای تولید آثار نمایشی با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: درصدد هستیم تا کارهایی بزرگ را با محوریت حاج قاسم سلیمانی تولید و اجرا کنیم. قرار است پنج نمایش خیابانی با این موضوع توسط حوزه هنری تولید و تا چهلم این سردار بزرگ در سراسر کشور اجرا شوند.

وی یادآور شد: سال گذشته نمایش میدانی بزرگ «مثل ماهی در خاک» با موضوع لشکر 41 ثارالله که فرماندهی‌اش برعهده حاج قاسم سلیمانی بود و به شهدای این لشکر و عملیات‌های والفجر 8، کربلای 4 و 5 می‌پرداخت، برای کنگره سرداران شهید تولید و 10 شب آن را اجرا کردیم. در آن اجرا شخصیت حاج قاسم سلیمانی شخصیتی پنهان در این نمایش بود.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تأکید کرد: قصد بازتولید نمایش میدانی «مثل ماهی در خاک» را با یک بازنویسی در متن داریم تا شخصیت حاج قاسم سلیمانی را نیز در این نمایش نشان دهیم.

زارعی با اشاره به اینکه بازتولید نمایش میدانی «مثل ماهی در خاک» کاری بزرگ و دشوار است، تصریح کرد: این نمایش میدانی با حضور تعداد زیادی از بازیگران تئاتر و همچنین امکانات و تجهیزات متعدد تولید شد و بازتولید آن با تغییراتی که در متن ایجاد می‌کنیم و بسط و گسترشی که در اجرا می‌دهیم نیازمند کمک و حمایت چند ارگان دیگر نیز هست که امیدوارم هر چه سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

وی در پایان درباره زمان اجرای مجدد نمایش «مثل ماهی در خاک»، اظهار داشت: اگر چند ارگان دیگر نیز وارد جریان حمایت از بازتولید این نمایش بشوند، تا چهلم شهید حاج قاسم سلیمانی نمایش «مثل ماهی در خاک» را در تهران اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار