جبرائیلی در گفت‌وگو با «دفاع پرس»:

انرژی هسته‌ای بهانه‌ آمریکا برای مبارزه با جمهوری اسلامی/ تحریم های جدید آمریکا خلاف نص صریح توافق نامه است

کارشناس سیاست خارجی گفت: ایران اگر برنامه هسته‌ای خود را به طور کامل نیز تعطیل کند، آمریکا هیچ تحریمی را لغو نمی‌کند بلکه به میزان آنها نیز می افزاید چرا که مشکلش با جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۳۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶ - 05January 2015

انرژی هسته‌ای بهانه‌ آمریکا برای مبارزه با جمهوری اسلامی/ تحریم های جدید آمریکا خلاف نص صریح توافق نامه است

سید یاسر جبرائیلی در گفتوگو خبرنگار سیاست خارجی دفاع پرس، در ارتباط با تحریمهای اخیر و جدید آمریکا علیه 9 فرد و شرکت ایرانی گفت: از سال گذشته که توافق ژنو میان ایران و گروه 5+1امضا شد افرادی در کشورمان که علاقهمند ایجاد رابطه با آمریکا بودند، گفتند آمریکا خواهان این است که حسن نیت خود را به ایران نشان دهد یا آمریکا میخواهد جنس رابطهاش با ایران را تغییر دهد و امکان رفع سوتفاهمات میان دو کشور به وجود آمده است.

وی ادامه داد: با گذشت زمان کمی از امضای توافقنامه ژنو، آمریکاییها برخلاف نص صریح این توافقنامه تحریم هایی را وضع کردند و ادعاییهایی را بر علیه برنامه تسلیحاتی ایران وضع کردند و اینها نشانههایی بود مبنی بر اینکه مشکل آمریکا  با ایران تنها محدود به برنامه هستهای نیست.

این کارشناس سیاست خارجی برنامه هستهای را بهانهای برای اختلاف آشکار آمریکا با ایران دانست و تصریح کرد: آمریکا تا زمانی که جمهوری اسلامی بر سرکار باشد مشکل ساختاری با ایران دارد چرا که منافع منطقهای آمریکا تحت تاثیر جمهوری اسلامی است.

جبرئیلی اظهار داشت: اینها علائمی است که به مسئولین و دولتمردان ما پیغام میدهد که نباید به آمریکاییها اعتماد داشت و اعتماد بیش از حد به دشمن در روابط بینالملل یک خطای راهبردی است و این از سویی است که آمریکاییها نیز به ایران اعتماد ندارند.

وی نشانه دیگر خصومت از سوی آمریکا علیه ایران عدم لغو تحریم ها را بیان کرد و اظهار داشت: ایران اگر برنامه هستهای خود را به طور کامل نیز تعطیل کند، آمریکا هیچ تحریمی را لغو نمیکند بلکه به میزان آنها نیز میافزاید چرا که مشکلش با جمهوری اسلامی است.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: آمریکاییها میخواهند حلقههای ارتباط مردم با نظام جمهوری اسلامی را قطع کنند و روندی که در فتنه 88 آغاز شد ادامه پیدا کند و در این چارچوب پامال شدن خونی ناحق برای آنها اهمیت ندارد و لذا در روابط بین الملل باید گفت همه چیز تابع قدرت است و آمریکاییها در این سه دهه گذشته چهره خود را به خوبی نشان دادند و همه تلاش را برای سرنگونی ایران انجام دادند ولی اگر کسانی فکر کردند با اینها تلفنی صحبت کنند و یا گفتگوهایی دوجانبه داشته باشیم مشکلاتمان رفع میشود اینگونه نیست و باید از گذشته و دشمنی دیرینه آمریکا با ایران درس بگیریم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار