ولایتی: اگر آمریکا منطقه را ترک نکند ویتنامی دیگر برای او رقم خواهد خورد

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اگر آمریکا، منطقه را ترک نکند، ویتنامی دیگر برای او رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۳۷۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ - 06January 2020

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم یادبود سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که امروز (دوشنبه) در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار پرافتخار اسلام و ایران اظهار داشت: بنده از ۱۰ سال پیش در خدمت سردار سلیمانی افتخار داشتم که دو نهاد را در جهان اسلام با نام «مجمع بیداری اسلامی» و «مجمع محبین اهل بیت (ع)» تاسیس کنیم.

وی افزود: کار‌های مهمی در این راستا صورت گرفت و از چند سال پیش دبیرخانه بیداری اسلامی تشکیل شد و کشور‌های مختلف از سراسر جهان به کمک ما آمدند و سردار سلیمانی ستون فقرات مجمع بیداری اسلامی و مجمع محبین اهل بیت (ع) بودند.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: محور مقاومت در حوادث یمن، عراق و سوریه، شهید قاسم سلیمانی است. اگر رشادت‌های ایشان نبود بغداد در دست داعش و دمشق در دست افراطی‌های سلفی بود.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد: حادثه کرکوک و جدایی آن از عراق که مطرح شد، همه نگران بودند که چه خواهد شد، اما تدبیر شهید سلیمانی موجب شد تا کرکوک به عراق ملحق شود.

وی ادامه داد: ایشان نزدیک‌ترین رابطه را با رییس‌جمهور روسیه داشت و عامل اصلی اتحاد ایران و روسیه بود و اگر روزی کتاب سردار سلیمانی را بنویسند، کتاب او اعجاب‌آور و آموزنده خواهد بود.

ولایتی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها کار احمقانه‌ای کردند که سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند و آنان باید منطقه را ترک کنند، تجربه نشان داده که آنان در مقابل طراحی‌های ایران و جبهه مقاومت همیشه شکست خورده‌اند.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: مانور مشترک ایران، روسیه و چین نقطه عطفی در مقابل حرکت‌های آمریکایی‌ها در منطقه بود که علیرغم رجزخوانی رئیس‌جمهور نادان آمریکا، ایران طوری عمل خواهد کرد که آمریکا پشیمان شود و اگر آمریکا، منطقه را ترک نکند، ویتنامی دیگر برای او رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار