مصطفی رحمان‌دوست در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نام «شهید سلیمانی» لالایی بچه‌ها خواهد شد

شاعر «صد دانه یاقوت» باتاکید براینکه نام حاج قاسم سیمانی در ذهن کودکان ایران خواهد ماند، گفت: محبوبیت شهید سلیمانی باعث حرکت‌های خودجوش خواهد شد و کسانی که اهل لالایی خواندن برای فرزندانشان هستند، اسم او را برای کودکان خواهند خواند.
کد خبر: ۳۷۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰ - 07January 2020

«مصطفی رحمان‌دوست» نویسنده و شاعر در گفت‌‎وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده رشید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: مقاومت و دفاع در هرکجایی رخ دهد، همیشه مقدس است؛ مخصوصاً در ایران که دور تا دور آن را دشمن گرفته است.

وی سپهبد سلیمانی را یک قهرمان ملی دانست و گفت: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در فرهنگ عمومی مردم بی‌تاثیر نیست؛ همان‌طور که شهادت شهید بهشتی بی‌تاثیر نبود. شهید بهشتی و شهید مطهری همواره زنده‌اند؛ شهید سیلمانی نیز زنده خواهد بود.

شاعر «صد دانه یاقوت» با تاکید براهمیت توجه دستگاه‌های متولی بر آینده فرهنگی جامعه عنوان کرد: فردای بچه‌هایی که امروز در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی حضور دارند را آموزش و پرورش خواهد ساخت؛ آموزش و پرورش اگر فردای این بچه‌ها را خوب بسازد، شهدا در آینده تکریم خواهند شد وگرنه نسل بعدی نسبت به شهدا بی‌تفاوت خواهد شد.

رحمان‌دوست درخصوص تصویب طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی اظهار داشت: اضافه شدن موضوعی در کتاب‌های درسی به‌معنی جاپیدا کردن آن موضوع در دل مردم نیست. برای این‌کار باید بچه‌ها کتاب‌های درسی را بخوانند درحالی که بچه‌ها از کتب درسی متنفرند لذا بهتر است حرف‌های خوب را در کتاب‌های درسی نبریم.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک کارشناس و متخصص معتقدم اصراری که ارگان‌ها، نهادها و ادارات رسمی برای ورود موضوعاتی چون صرفه‌جویی در گاز تا مقابله با استکبار جهانی در کتب درسی دارند اشتباه است. ما همگی دانش‌آموز و محصل بوده‌ایم؛ کتاب‌های درسی هیچ‌گاه مطلوب بچه‌ها نبوده است؛ به‌خصوص امروزه که واقعا کتاب‌های درسی مناسب نیست و عقب‌مانده است.

این نویسنده شهید سلیمانی را یک شخصیت محبوب معرفی کرد و افزود: محبوبیت شهید سلیمانی باعث حرکت‌های خودجوش خواهد شد و کسانی که اهل لالایی خواندن برای فرزندانشان هستند، اسم او را برای کودکان خواهند خواند. البته این نه‌بخاطر کتاب درسی بلکه بخاطر عشق و علاقه مردم ایران به ایشان است که اگر لالایی مادران دلنشین باشد نام سلیمانی در ذهن‌ کودکان می‌ماند.

انتهای پیام/ 1

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار