انتقام سخت/ سخنگوی رسمی نجبا در گفت‌وگو با المیادین:

آماده نبرد و مجهز به موشک نقطه‌زن هستیم/ جلسه مشترک رهبران مقاومت عراق تا ۲۴ ساعت آینده

مهندس نصر الشمری با اعلام این خبر که رهبران مقاومت اسلامی عراق ظرف ۲۴ ساعت پیش رو گردهم خواهند آمد، گفت: ما از موشک‌های نقطه‌زن برخورداریم و اگر بنا باشد سفارت آمریکا را بزنیم، مطمئنا هدفی آسان برایمان خواهد بود.
کد خبر: ۳۷۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ - 07January 2020

آماده نبرد و مجهز به موشک نقطه‌زن هستیم/ جلسه مشترک رهبران مقاومت عراق تا ۲۴ ساعت آیندهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نجبای عراق در گفت‌وگوی زنده با شبکه «المیادین» آمریکا را فریبکار، غیرقابل اعتماد و متجاوز توصیف کرد.

مهندس «نصر الشمری» اظهار داشت: واشنگتن همه تلاش خود را برای فریب جامعه عراق و ایجاد شکاف در روابط استراتژیک عراق با ایران به‌کار بست؛ ولی ناکام ماند.

وی ادامه داد: ما هیچ‌گاه نسبت به عملکرد آمریکا در عراق اطمینان نداشتیم. برخلاف ایران که در سخت‌ترین شرایط کنار ما ایستاد، حضور آمریکایی‌ها در عراق به عملیات نیروهای امنیتی در مقابله با داعش ضربه می‌زد و در همه زمینه‌ها زیان‌بار بود.

سخنگوی نجبا افزود: حمله به مقرهای حشدالشعبی، در واقع ساعت صفر آمریکایی‌ها برای آغاز جنگ علیه مقاومت بود. ما نیز متقابلا جنگی را علیه حضور نظامی آن‌ها در منطقه آغاز می‌کنیم و هرجا دسترسی داشته باشیم به آمریکا ضربه خواهیم زد.

الشمری که با پوشش نظامی در این گفت‌وگوی تلویزیونی حاضر شده بود، تصریح کرد: برای نبرد آماده‌ایم و شهادت عده‌ای از هم‌رزمانمان تغییری در این معادله ایجاد نمی‌کند؛ بلکه هم‌تراز با خون شهدایمان، به دشمن آمریکایی ضربات دردناک وارد خواهیم ساخت.

وی خبر داد: ظرف ۲۴ ساعت پیش رو، رهبران مقاومت اسلامی عراق گردهم خواهند آمد تا جبهه‌ای متحد را علیه اشغالگران آمریکایی تشکیل دهند.

معاون دبیرکل نجبا خاطرنشان ساخت: مقاومت، خسارت‌های سهمگینی را به آمریکا در عراق وارد کرده است، به‌نحوی که در مقطعی مجبور به خروج از عراق شد. اکنون که آمریکا همه ما را به یک چشم می‌بیند، بهتر است که گروه‌های مقاومت یک جبهه واحد تشکیل دهند.

مهندس نصر الشمری آمریکا را مصداق دقیق «تروریسم بین‌الملل» خواند و افزود: ما از سال ۲۰۰۳ تا کنون با ایران و حزب‌الله در ارتباطیم، اما آن‌ها تا کنون حتی یکبار از ما نخواسته‌اند که علی‌رغم اراده خودمان موضعی اتخاذ کنیم.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو با المیادین، تأکید کرد: نبرد امروز به مرکز دولت‌های هم‌پیمان آمریکا در منطقه منتقل شده است و آمریکا نمی‌تواند تصوری از حجم واکنش انتقامی ما داشته باشد.

عضو عالی‌رتبه بسیج مردمی عراق در ادامه گفت: پاسخ به تجاوز آمریکا با اقدام پارلمان عراق آغاز شد و از امروز به بعد، توافق امنیتی با واشنگتن فقط یک توهم بوده و طبق مصوبه پارلمان، اخراج آمریکایی‌ها از عراق الزامی است.

به‌گفته الشمری، واکنش «عادل عبدالمهدی» به اقدامات آمریکا تا کنون مثبت بوده و اکنون وزارت خارجه ایالات‌متحده ناامید شده است.

وی با اشاره به تهدیدهای اخیر ترامپ مبنی بر تحمیل غرامت به عراق در صورت خروج از توافق امنیتی، اظهار داشت: او تنها می‌تواند تحریم‌های یکجانبه علیه ما وضع کند که البته آن‌هم منوط به موافقت کنگره است. رئیس‌جمهور آمریکا چگونه خواستار دریافت هزینه احداث پایگاه‌های نظامی‌اش در عراق است، حال آنکه این کار با درخواست بغداد صورت نگرفته و اساسا آمریکا با ساختن این پایگاه‌ها حاکمیت ما را نقض کرده است.

سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء سپس شلیک چند راکت به‌سمت منطقه الخضراء در روزهای اخیر را مشکوک دانست و تصریح کرد: این‌ها هیچ ربطی به مقاومت ندارد و حتی ممکن است کار خود آمریکایی‌ها باشد. پاسخ ما اگر آغاز شود، مطمئن باشید زلزله ایجاد می‌کند و جغرافیای وسیعی را در بر می‌گیرد. ما از موشک‌های نقطه‌زن برخورداریم و اگر بنا باشد سفارت آمریکا را بزنیم، مطمئنا هدفی آسان برایمان خواهد بود.

نصر الشِمَّری سفارت آمریکا در بغداد را «پایگاه نظامی» و «لانه جاسوسی» برای سیا و موساد خواند و اضافه کرد: هزاران سرباز «مارینز» در این سفارتخانه حضور دارند که برای ما هدف بالقوه محسوب می‌شوند.

وی در بخش پایانی مصاحبه با شبکه المیادین، یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: این فرمانده شجاع همواره با نگاهی پدرانه به مجاهدان می‌نگریست، در بند پروتکل‌های رایج نظامی نبود و هیچ‌گاه به حفظ جان خود نمی‌اندیشید. اگر تحریک رژيم‌های صهیونیستی و سعودی نبود، ترامپ جرأت ارتکاب چنین جنایتی را نداشت.

معاون دبیرکل نُجَباء همچنین خاطرنشان ساخت: در طول زندگی‌ام ندیده بودم که خون شهیدی به این سرعت ثمر‌بخش باشد. بدون شک ثمره بزرگ خون این شهدا زوال اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها