بسم‌الله قاصم‌الجبارین/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

ضربات مهلک ذوالفقار و قیام بر سر آمریکایی‎ها/ بالستیک‌های کوتاه‌برد بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا را هدف قرار دادند

نیروی هوافضای سپاه پاسداران ساعتی پیش در اقدامی تلافی‌جویانه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک پایگاه هوایی عین‌الاسد آمریکا را در هم کوبید.
کد خبر: ۳۷۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۹ - 08January 2020

غرش قیام ها و ذوالفقارها بر سر خصم/ بالستیک های کوتاه برد بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا را هدف قرار دادندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، ساعتی پیش نیروی هوافضای سپاه پاسداران با دستور فرمانده معظم کل قوا پایگاه عین الاسد دومین پایگاه بزرگ نظامی - هوایی آمریکا را که در استان الانبار قرار دارد، با ده‌ها موشک بالستیک کوتاه‌برد مورد اصابت قرار داد.

این پایگاه در ۱۰۸ کیلومتری غرب الرمادی قرار دارد و پس از چندین مرتبه نقل و انتقال میان عراق و آمریکا در نهایت در انتهای سال ۲۰۱۴ بار دیگر به دست آمریکایی ها افتاد و این پایگاه به لحاظ تجهیزاتی و نیروی انسانی از رتبه بالایی برخوردار است.

برخی منابع خبری منطقه عنوان کردند پایگاه هوایی عین الاسد بیش از ۳۵ مرتبه هدف موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید هشت دقیقه پیش از عملیات انتقام سخت که با نام سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی مزین بود، رئیس جمهور آمریکا در پیامی در صحفه دوئیت خود، نوشت «چه خبر از حمله؟»

این حمله نظامی پس از ابراز خشم و انزجار ملت بزرگ ایران و مطالبه اقدام تلافی جویانه از نیروهای مسلح کشور در قبال ترور وحشیانه فرماندهان ارشد جبهه مقاومت اسلامی صورت گرفت.

با توجه به مسافت پایگاه هوایی عین الاسد آمریکا در عراق بنظر می رسد، نیروی هوافضای سپاه پاسداران از موشک های بالستیک قیام و ذوالفقار استفاده کرده است.

موشک بالستیک قیام که در سال 89 توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد، 800 کیلومتر برد و وزن 6 هزارو 280 کیلوگرم و طول 11.4 متر و قطر 88 سانتی از جمله موشکهای نقطه زن نیروی هوافضای سپاه پاسداران محسوب می شود.

موشک قیام از نوع سوخت مایع است و وزن سرجنگی آن 650 کیلوگرم می باشد. نوع پیشرفته این موشک از سرجنگی هدایت شونده برخوردار است، که سال گذشته در عملیات حمله به مواضع داعش از آن استفاده شد.

موشک بالستیک ذوالفقار، نخستین بار در جریان رژه نیروهای مسلح در 31 شهرویرماه سال 95 در بندرعباس رونمایی شد. ذوالفقار، نمونه ارتقایافته موشک‌های کلاس فاتح 110 است. برد این موشک، طبق اعلام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح «700 کیلومتر» بوده و از «سوخت جامد مرکب» بهره می برد.موشک بالستیک قیام که در سال 89 توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد، 800 کیلومتر برد و وزن 6 هزارو 280 کیلوگرم و طول 11.4 متر و قطر 88 سانتی از جمله موشکهای نقطه زن نیروی هوافضای سپاه پاسداران محسوب می شود.

موشک قیام از نوع سوخت مایع است و وزن سرجنگی آن 650 کیلوگرم است. نوع پیشرفته این موشک از سرجنگی هدایت شونده برخوردار است، که سال گذشته در عملیات حمله به مواضع داعش از آن استفاده شد.

موشک بالستیک ذوالفقار، نخستین بار در جریان رژه نیروهای مسلح در 31 شهرویرماه سال 95 در بندرعباس رونمایی شد. ذوالفقار، نمونه ارتقایافته موشک‌های کلاس فاتح 110 است. برد این موشک، طبق اعلام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح «700 کیلومتر» بوده و از «سوخت جامد مرکب» بهره می برد.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان گفت: «از نزدیک تحولات را دنبال می‌کنم...باید از امنیت سربازان ما و توقف تحریکهای دولت [ترامپ] اطمینان پیدا کنیم...و از ایران بخواهیم که به خشونتش پایان دهد..آمریکا و جهان نمیتوانند یک جنگ [دیگر] را تحمل کنند.»

خاطرنشان می‌شود: جاناتان هافمن، معاون روابط عمومی وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای جزئیات حملات ایران به مواضع نیروهای آمریکایی در عراق را اعلام کرد.

در بخش دیگر بیانیه آمده است: «ایران در تاریخ ۷ ژانویه، حوالی ساعت ۵:۳۰ بعدازظهر (به وقت شرق آمریکا)، بیش از ۱۲ فروند موشک بالستیک را به سوی نیروهای نظامی ایالات متحده و نیروهای ائتلاف در عراق شلیک کرد. روشن است که این موشک‌ها از ایران شلیک شده و دست‌کم دو پایگاه نظامی عراق در الاسد و اربیل را، که میزبان پرسنل نظامی آمریکا و نیروهای ائتلاف هستند، هدف قرار داده‌اند.

ما در حال انجام ارزیابی‌های اولیه از خسارات وارده هستیم.

وزارت دفاع [آمریکا] در روزهای اخیر و در واکنش به تهدیدها و اقدامات ایران، همه تمهیدات مناسب برای محافظت از پرسنل و شرکایمان را اتخاذ کرده است. به دلیل وجود نشانه‌هایی حاکی از نقشه رژیم ایران برای حمله به نیروها و منافع‌مان در منطقه، این پایگاه‌ها در وضعیت هشدار بالا قرار داشتند.

ما در حالی که مشغول ارزیابی وضعیت و واکنش‌مان هستیم، همه اقدامات لازم برای محافظت و دفاع از پرسنل، شرکا، و همپیمانان ایالات متحده در منطقه را انجام خواهیم داد.

بیانیه سپاه در پی حمله ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.

بسم القاصم الجبارین

امت اسلامی داغدار، ملت بزرگ و شهید پرور ایران اسلامی

زمان تحقق وعده صادق فرا رسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیرو‌های متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیات موفق بنام عملیات «شهید سلیمانی» با رمز مقدس یازهرا (س) باغ شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را درهم کوبیدند، که جزئیات آن متعاقبا به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک این پیروزی بزرگ به امت اسلامی به‌پاخاسته و مردم فداکار عظیم‌الشان ایران اسلامی اعلام می‌دارد:

۱- به شیطان بزرگ، رژیم سفاک و مستکبر آمریکا هشدار می‌دهیم هر شرارت مجدد و تجاوز یا تحرک دیگر با پاسخ دردناک‌تر و کوبنده تری مواجه خواهد شد.

۲- به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدا اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.

۳- به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایت کار آمریکا نمی‌دانیم.

۴- به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر، سربازان آمریکایی را از منطقه فراخوانده و اجازه ندهند با نفرت افزایی روز افزون رژیم ضد مردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد؛ و ما النّصر الّا من عند اللّه العزیز الحکیم

۱۸ دی ماه ۱۳۹۸

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار