بسم‌الله قاصم‌الجبارین/ دفاع‌پرس منتشر کرد؛

شش قطعه‌ی موسیقی و مداحی برای سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» + صوت

علیرضا افتخاری، غلامرضا صنعتگر، حامد زمانی، محمود کریمی، میثم مطیعی و حسین سیب‌سرخی از هنرمندان و مداحان سرشناس کشورمان در سوگ سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» قطعات را منتشر کردند.
کد خبر: ۳۷۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ - 08January 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، موسیقی یکی از رساترین و شیواترین زبان‌های دنیا برای رساندن پیام‌های مهم است. پیامی که قرار است بر تارک هنر هر کشوری از جمله مملکت ما ماندگار شود و بماند برای نسل‌های آتی تا بدانند این نسل با چه خون دل خوردن‌ها از آب و خاک ایران عزیز دفاع کردند.

موسیقی چه از نوع ترانه و آهنگ باشد و چه از نوع مداحی، ضرب آهنگی است گوش نواز مایه‌ی تهییج و تحریک نیروهای خودی و لرزه بر اندام دشمن خواهد شد. این روزها به‌مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و همرزمانش به دست دژخیمان تروریست آمریکایی بسیاری از هنرمندان عرصه‌ی موسیقی به روح آن سردار رشید اسلام و همرزمانش، در قالب موسیقی و مداحی ادای دین کردند.

«علیرضا افتخاری» چهره‌ی ماندگار موسیقی به‌مناسبت شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ترانه‌ای را با عنوان «مرد میدان است» است با آهنگسازی و تنظیم «محمدرضا چراغعلی» خواند که شعر آن متعلق مولانا است و برای اولین بار از شبکه سه سیما پخش شد.

«غلامرضا صنعتگر» نیز از جمله هنرمندانی است که این روزها قطعه‌ موسیقی «قاسم هنوز زنده است» را به‌یاد سردار سلیمانی خواند. شعر این قطعه موسیقی از میلاد عرفان‌پور است و موسیقی و تنظیم آن توسط محمدرضا چراغعلی به تهیه‌کنندگی حوزه‌ی هنری تهران انجام شده است.

«حامد زمانی» خواننده پاپ از دیگر هنرمندان کشور است که او نیز در همین روزها قطعه‌ای را به نام «سردار من» تهیه و خوانده است. «سردار من» با شعری از قاسم صرافان و موسیقی حامد زمانی و تنظیم راشا تقی‌پور تولید شده است.

محمود کریمی، میثم مطیعی و حسین سیب‌سرخی از مداحان سرشناس کشورمان نیز در سوگ «سردار سلیمانی» مداحی کردند.

مداحی حاج محمود کریمی
 
مداحی حاج میثم مطیعی
 
مداحی حسین سیب‌سرخی
 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها