به مناسبت آغاز هفته وحدت؛

گزارش سفر اعضای فراکسیون اقلیت مجلس به قم

اعضای فراکسیون اقلیت مجلس، امروز دوشنبه به مناسبت آغاز هفته وحدت برای دیدار با علمای عظام و حضور در دانشگاه ادیان و دیدار با هیات علمی این دانشگاه در سفری یک روزه به قم رفتند.
کد خبر: ۳۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱ - 05January 2015

گزارش سفر اعضای فراکسیون اقلیت مجلس به قم

به گزارش خبرنگار گروه اخبار داخلی  دفاع پرس، اعضای فراکسیون اقلیت مجلس، امروز دوشنبه به مناسبت آغاز هفته وحدت برای دیدار با علمای عظام و حضور در دانشگاه ادیان و دیدار با هیات علمی این دانشگاه در سفری یک روزه به قم رفتند.
به گزارش دفاع پرس، اعضای فراکسیون اقلیت مجلس در ابتدا به دیدار آیت الله همدانی رفتند. عابد فتاحی رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس، طی سخنانی خطاب به آیتالله نوری همدانی، گفت: ما امروز آمدهایم اینجا که بگوییم شیعه و سنی برادرند و تلاش دشمن برای تفرقه بین برادران شیعه و سنی منجر به شکست خواهد شد.

وی با تبریک هفته وحدت تصریح کرد: دشمن تلاش زیادی برای تفرقه بین مسلمانان انجام میدهد، اما تدبیر مقام  معظم رهبری و هوشیاری مسلمانان توطئهها را خنثی کرده است.

آیتالله نوری همدانی در ادامه ضمن خیر مقدم به نمایندگان اهل سنت مجلس و تبریک هفته وحدت، گفت: آیه محمد رسول الله والذین معه اشدا على الکفار رحماء بینهم برای مسلمانان یک میزان و معیار است و ملسمانان باید با خودشان مهربان و با عاطفه باشند و در مقابل کفار مقاومت کنند.

وی مشکل امروز جامعه مسلمانان را به ساختمانی تشبیه کرد که پیکره آن از یکدیگر جدا نیست و گفت: امروز متاسفانه بعضی کشورهای منطقه مثل عربستان نه تنها برای وحدت کاری نمیکنند، بلکه برای اختلافافکنی و تفرقه برای مسلمانان سرمایهگذاری میکنند و حتی دستشان در دست کفار است؛ آنها در جنگ غزه مخارج صهیونیستها را هم پرداخت کردهاند.

آیتالله نوری همدانی به توصیه ائمه اطهار به وحدت با اهل سنت اشاره کرد و گفت:  ما به امامت برادران اهل سنت نماز اقامه میکنیم و با آنها برادر هستیم.

وی در پایان گفت: بعد از فتنه 88 بنده به 18 استان سفر کردم. در اکثر استانها شیعه و سنی مثل برادر زندگی میکردند که این به دلیل تدابیر حضرت آیتالله خامنهای است که همانند امام راحل بر وحدت شیعه و سنی تاکید دارند.
به گزارش خبرنگار دفاع پرس، اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی بعد از دیدار با آیت الله نوری همدانی با حجتالاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیتالله سیستانی در قم دیدار و گفتوگو کردند.
در این دیدار حجتالاسلام والمسلمین شهرستانی ضمن خیرمقدم به نماینده اهل سنت مجلس، هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) را به آنها تبریک گفت و اظهار داشت: شیعه و سنتی هیچگاه اختلاف و تفرقه بینشان نبوده، چرا که ما در یک جبهه هستیم و این دشمن است که نمیخواهد ما متحد باشیم.
وی با اشاره به حوادث عراق تصریح کرد: در عراق قبایل بزرگی وجود دارند که بین آنها شیعه و سنی زندگی مسالمتآمیزی دارند؛ بارها دیدهایم در جشنها و مراسمهایی که ما در کربلا میبینیم علمای اهل سنت حضور پیدا میکنند و بالعکس ما نیز در مراسماتی که علمای اهل سنت میگیرند شرکت میکنیم.
نماینده آیتالله سیستانی پیدایش داعش را هدف استکبار برای اختلاف و تفرقه بین مسلمانان دانست و گفت: بعد از اینکه حضرت آیتالله سیستانی فتوای مقابله با تروریستها را صادر کرد، متاسفانه برخی خواستند القاء کنند که فتوای ایشان برای اهل سنت است. لذا آیتالله سیستانی اعلام کردند که شیعه، سنی، ایزدی و مسیحی همه با هم در یک جبهه و در مقابل تروریسم قرار دارند.
وی با تاکید بر اعتقاد راسخ  آیتالله سیستانی به وحدت شیعه و سنی خاطرنشان کرد: یک بار آقای ژاک شیراک به یکی از مسئولان عراق گفته بود آقای سیستانی با روش ما به جنگ ما آمده است، چرا که ایشان از دموکراسی و صندوقهای رای سخن میگوید.
نماینده آیتالله سیستانی به عدم توجه آیتالله سیستانی به نامههای جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا اشاره کرد و گفت: آقای بوش وقتی نامه سوم را نوشت و آیتالله سیستانی جواب نداد، به رئیس جمهور وقت عراق گفت که آیا آیتالله سیستانی یک بار قرآن را خوانده که پاسخ من را نمیدهد؟ جرج بوش نامه چهارم و پنجم را هم نوشت اما آیتالله سیستانی توجهی نکرده است.
شهرستانی عدم تبلیغات را مشکل مسلمانان برای مقابله با نظام استکبار دانست و گفت: مثلا در همین بحثی که در استرالیا رخ داد، آنها با یک جریان وسیع تبلیغاتی و رسانهای آن اتفاق را به جمهوری اسلامی نسبت دادند که در تمام رسانههای دنیا منعکس شد، اما تکذیب جمهوری اسلامی انعکاس مناسبی در رسانههای جهان نداشت که این نشان میدهد ما باید رسانه قوی برای گفتن حرفهایمان داشته باشیم.
وی گفت: چند روز پیش نماینده سازمان ملل در امور عراق به دیدار من آمده بود و که به ایشان گفتم شما باید واقعیت را ببیند. ما رسانهای که بخواهد تبلیغات را به جهان بگوید نداریم، اما خواهش من این است که شما واقعیت را ببیند و بپذیرید.
عابد فتاحی رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته وحدت گفت: آیتالله سیستانی از رهبران بزرگ جامعه اسلامی هستند که فتوای ایشان باعث امنیت در عراق شده است و اگر تدابیر ایشان نبود، سرنوشت عراق به طور دیگری رقم میخورد.
وی خطاب به نماینده آیتالله سیستانی گفت: ما باید وحدت خود را بیش از پیش کنیم و به دنیا بگوییم که متحد بوده و هستیم.
به گزارش دفاع پرس، اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس پس از دیدار با آیتالله نوری همدانی و نماینده آیتالله سیستانی با حضور در دانشگاه ادیان در جلسه هماندیشی این دانشگاه با موضوع «بررسی راهکارهای تبدیل چالش به فرصت شرکت کردند».
در این نشست که حجتالاسلام نواب رئیس دانشگاه ادیان نیز حضور داشت، نمایندگان اهل سنت پیشنهاداتی را برای اتحاد بیشتر شیعه و سنی و راهکارهای مقابله با تفرقه دشمنان اسلام مطرح کردند.
12 نماینده اهل سنت که تحت قالب فراکسیون اهل سنت مجلس به قم سفر کردند از قسمتهای مختلف دانشگاه ادیان بازدید کردند.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار